Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 916 ggr
sarae
0

dinnertime

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lite bilder på när killarna "stöd" matades igår…visst har de personligt bordskick?

sarae
0
sarae
0

ja, jag äter med hela ansiktet, hurså?

sarae
0
sarae
0

rickie har en liiite annorlunda approach

sarae
0
sarae
0

kan fatiskt äta själv, e ju stor pojke!

FerretCrow
0

naww vilka söta killar även om dom kanske e lite kletiga=)

TottsiGirl
0

hehe vilka underbara bilder.. :) serut som de smakar väldigt smask iaf :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Qviq
0

Å vilka underbart fina ögon rickie hade på bilderna. Vet inte varför jag fastnade för dem:D

"Chaos is a friend of mine."

Ceciliaolucifer
0

Underbara bilder! vad är det för kamera?

sarae
0
Ceciliaolucifer
0

Mmm, ingen engångskamera ala Kodiak! ( heter dem så?)

[HannahoHenrik]
0

Vad söta, måste säga att Molle är bland det vackraste jag sett

sarae
0

#14 han gör sig bra på bild, men på riktigt samt i helfigur ser han såååå fel ut. helt skev ;) men go ändå

[HannahoHenrik]
0

Okej isåfall är killen verkligen fotogenisk, för han ser väldigt läcker ut Skrattande

sarae
0
JossanH
0

#15 har hört mycket fint om Molle. Han ser tydligen väldigt vildiller ut.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#18 nja, hade han inte vart så skev så hade han nog gjort det.  Det är egentligen inte mycket som stämmer på honom, men han gör sig bra på kort ;)

UlrikaD
0

Molle är precis som de där riktigt stora fotomodellerna ju. Blir helt grymt snygga på bild men i verkligheten har de för stora näsa eller för brett mellan ögonen. Molle är en supermodell helt enkelt.Skrattande

Trissan
0

underbara bilder! man mäsrker värkligen skilnaden mella Molle och Rickie. Så söta ;)

Satmaran
0

Härligt kladdigt!!!!

Vad är det för kladd???? De ser ut att gilla det i alla fall..

Kan vi få receptet?

sarae
0

#22 både molle och rickie behöver gå upp lite, så de får olika geggor då och då (inget sånt för molle just nu visserligen, men det kommer) Det de äter på bilden är A/D blötmat, ister. och lite laktosfrigrädde

skrollan
0

vad är ister för något sarae? A/D blötmat det var det som man kunde köpa hos vetrniären? Kan man bara göra det där? Vad kostar det? :)

sarae
0

#24 Ister köps i mataffär och är i princip depåfett från gris. Alltså animaliskt fett, vilket är lättare för illrar att ta upp. A/D är skonkost i form av blöttmatt från veterinären, som har hög energi halt och är lättsmält. Bara att blanda ihop

sen har jag massa andra geggor de får just för att gå upp i vikt.

elinn
0

Om jag inte är helt ute och sycklar så är väl ister en fort av fett?!?!

A/D mat köper man hos veterinären och en burk kostar mellan 15-20:-/st. Vissa veterinärer kanske även säljer dem lite billigare.

elinn
0

Haha vi svarade samtidigt Sara =)

Nu har Skrollan iaf fått två svar =)

sarae
0

haha missade helt det där med priset…tack ;)

skrollan
0

tack så mycket elin och sara :) SKa jag ringa min vetrrinär :)

sarae
0

#29 det är inte på recept. utan det är bara att gå dit och handla, förutsatt att din veterinär säljer foder vill säga :)

skrollan
0

#30 aha, det tror jag inte. trodde det var på recept, han är typ pensionär och tar mest smådjur på kvällarna =/ får leta upp en annan vetrinär :)

JossanH
0

En fråga- När tycker ni illrarna behöver "specialmatas" för att gå upp i vikt?
Jag tex har ju Dexter som brukar bli väldigt smal under sommaren, har det varit väldigt extremt har jag försökt lite halvhjärtat att få honom att lägga på sig, men jag tror bara det hör till hans naturliga uppbyggnad att bli väldigt tunn över sommaren. Han är inte vidare vacker när han är som smalast, men det struntar jag fullständigt i, är mer rädd för att jag ge honom sånt som gör mer ont än nytta..

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#32 eftersom molle rasade ner under kg strecket, och var bara skinn och ben ansåg jag att han behövdes matas upp, Även rickie har blivit extrem small över bakkroppen. det går liksom innåt. i ett sånt läge tycker jag man kan testa att mata upp dem. Men här matas de upp för att kunna bygga muskler; alltså ökat protein intag samt animaliska fetter. Grädden får de bara för att de inte skall vara så kinkiga att äta upp röran.