Pissnisse
Sitter hemma och är snorig, ont i hasen, feber osv.. Så jag håler ingen närkontakt med Sigge just nu detsamma för Anadreas som också är sjuk. Sigge är kelsjuk och busig och vill ha min uppmärksamhet, kastar lite leksaker åt honom med de vill han inte leka med.. Och vad tror ni att han gör? Jag sitter barfota i soffan med ena foten på golvet och han stller sig och pissar på mig!
Snacka om tjurig för att man inte ger honom uppmärksamhet.. Pissnisse säger jag bara!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

hehe naaw han har verkligen tråkigt nu

Han har så tråkigt att han har gått och skvätt runt i halva lägenheten.. Nu får Andreas komma hem och leka med honom ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
LOL!!! Underbara odjur!
Sara
Haha vi har ett liknande problem med våra gäss här hemma =)
Tror vi haft dom i runt 10 år och dom har alltid varit vana vid att komma och lägga sig bredvid en när man är utomhus och dom vill alltid ha en brödbit om dom ser en.
För nån dag sen satt jag och brorsan utomhus och åt varmkorv när vi såg Kalle & Kajsa (gässen) komma gående och börja heppa på gåsvis när dom ser korvbrödet. Vi tänker inte mer på det och när dom har kommit fram så stryker jag Kalle längs med halsen och på vingarna som vanligt och därefter ignorerar vi honom, Kajsa är lite skyggare och håller sig mest bakom sin gåskarl. När Kalle märker att han blir totalt ignorerad framför sin flickvän beslutade han sig tydligen för att vi inte riktigt hade förstått vem som har högst rang här och att det är bäst att sätta oss på plats.
Kalles version av att sätta nån på plats består kort sagt av två steg där han i det första mest väser och drar sig längs med marken med huvudet och halsen. I det andra steget går han vidare och ska uppför benet och gärna nypas lite i skon eller byxan..
När Emil (brorsan) ser vad som är på gång föser han vänligt iväg den smått förståndshandikappade gåsen och fortsättar äta. Därefter påbörjar Kalle sitt andra anfall men innan Emil föser bort honom så vänder han sig abrupt om och lägger en riktigt lös skit rätt på Emils sko varefter han heppande spatserar iväg med näbben hög och med Kajsa i släptåg..
En bit därifrån stannar han och ger oss en riktigt snobbig gås-blick som i princip säger "Jag vill ändå inte ha era j*vla korv-bröd"
En minnesvärd händelse och jag ska hädanefter vara försiktig när gåsen är omatad…
lite off-topic kanske men jag kom bara att tänka på det när jag läste inlägget :) Sigge kanske är en gås innerst inne eller så kanske han bara också har storhetsvansinne?

#4: Hahahahaaa! Vilken härlig gås! Så underbart!

Min Tiffany gjorde en liknande grej för ett tag sedan. Jag stod i badrummet o gjorde mig iordning. Tiff var där o grejade o störde så jag föste ut henne gång på gång, när hon inte gav sig putta jag ut henne o stängde dörren. När jag är klar o ska ta på mig skorna ligger det en bajs på ena skon. Jag fattade piken =)