Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 191 ggr
FerretCrow
0

OT. Filmtips?

jag har ruskigt tråkigt jusst nu.

så jag undrar om någon har något bra tips på filmer?

gillar komedier och drama.

hatar actionfilmer. =/

pyronella
0

vad gillar du för dramer? romantiska, våldsamma eller "eftertänksamma"?

FerretCrow
0

#1 spelar ingen roll, har som sagt tråkigt så jag skulle kunna fixa fram och se vilken film som hellst bara det inte är action då =)

pyronella
0

ok! =) (älskar film, så det här blir skoj)

sjukt drama: parfymen (älskade boken, och en helt ok filmatisering. det är svårt att visa en doft på film, men de gör det förvånansvärt bra)

mouline rouge: svulstigt i alla avseenden (kläder, manus, musik) men det funkar kontigt nog, och det funkar jättebra!

svart katt/vit katt: komedi/drama. ganska etno, sjuuuk humor, underbar romsk musik och söt kärlekshistoria. en "gladfilm", som man ser när man vill bli på bättre humör. 

magnolia: gått på tv många ggr så du har säkert sett den. handlingen pendlar mellan 7-8 olika huvudroller, alla i "svåra/avgörande punkter i livet" men blir inte pretto för det utan känns närvarande ändå. skådespelarna spelar så pass bra att man känna det de känner, trots osannolik historia. enda rollen tom cruise gör bra….ever. *hat*

om du orkar hänga kvar en stund så ska jag kolla på filmtipset…

Tyson07
0

Djävulen bär prada, meet the fookers t.ex

fridaas
0

Bee Movie (animerad)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

FerretCrow
0

#3 Mouiline rouge har jag sett då jag älskar musikaler=) men dom andra ska jag kika efter=)

#4 sett men tack iaf

#5 sett men tack iaf

pyronella
0

the green mile, gökboet, irreverísble (obs!! väldigt, väldigt hemsk! sett den en gång och den fick högsta betyg, men jag vill aldrig se den igen!), lady in the water, leon, min odödliga kärlek (gary oldman som beethoven, och söakandet på den de antog var hans "enda kärlek". kostymer, musik och kärleksdrama!!), pianot (mkt vacker musik!), så som i himmelen, återstoden av dagen.

slog bara upp de jag hade betygssatt högsta betyg, om du vill ha närmare recension så fråga! =)

pyronella
0

(och vad är det där för en tom ifokus-ruta som dyker upp ibland!?)

FerretCrow
0

#7 många där har jag sett men inte irreverisble den låter bra=) och några fler

#8 reklam =( du kanske ska starta ett film ifokus=)

pyronella
0

#9 irreversible varnar jag än en gång för. den är hemsk, svår och skitbra. bara så du vet.

film.ifokus? åhnej, orka! om jag får tid över efter illerpassningen vill jag se film själv och inte moderera någon site!  *egoistisk* (och därför; eloge till er som orkar!)

Aviendha
0

Jag gillade stardust =) En äventyrsfilm..

FerretCrow
0

#10 hehe jo jag skulle inte heller orka med att driva en sajt=P

#11 ja den är bra för den har jag sett=)

pyronella
0

ferretcrow, berätta gärna vad du tyckte sen, om du ser filmen.

FerretCrow
0

#13 japp det kan jag göra=)

ferretgirl
0

En film jag kan rekomendera som precis är släppt på DVD är Flood, såg den själv idag och tyckte att den var bra. Den handlar om ett stort oväder som slår till mot England samtidigt som det nip flod, dvs när högvattnet är som högst. Flodvågen som bildas slår över Themsen bariären med katastrof som följd. En bra film tyckte jag.

FerretCrow
0

#15 okej tack för tipset=)

FerretCrow
0

ja nu har jag sett parfymen iaf pyronella och det må jag säga var en väldans annorlunda film =)

Qviq
0

#9 Det finns redan en film ifokus:D

"Chaos is a friend of mine."

FerretCrow
0

#15 tack för tipset flood var verkligen kanon bra=)