Off-T. Spåna lite bara;-)
Japp här inne kan vi snacka om rävar, älgar, skor, katter eller galna människor som mig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satt och spånade lite om rummet jag håller på med. Har fått för mig att bygga en våning till och den mste jag då fixa till så att de små vildarna inte kan ramla ner när det höga golvet tar slut. För det blir ju liksom bara över halva rummet liksom. Vill inte behöva krypa där inne.
Men jag hittar kanske på någon lösning på det med i slut ändan.
Audiatur et altera pars

Roxanne, vart är du? Hjälp mig spåna här. hihi
Audiatur et altera pars

Skriv om något, så vi kommer igång. hihi
Det brukar du ju kunna. ;-)
Audiatur et altera pars

Kan du inte typ bygga som en våningssäng med höga kanter så dom inte akn trilla ner och en liten öppning med gång ner till golvet. Hmm undrar om du förstår vad jag menar???

#4: Jo det vore ju en idé kanske. Jag spånade på nätväggar från avsattsen till taket. Eller så föra det som ett jättehus med en front som ser ut som något roligt. ;-)
Audiatur et altera pars

heeej Åsa! det var en bra rubrik! :D
jaa, men har du ens virke!? och hur stort har du tänkt dig!? bara i ett hörn eller hela rummet!? måste ha en liten grund att "gå" på!

Men jag har en gubbe som jobbar på hyvleri. Så det får alltid fixa sig. ;-)
Men jag hade nog tänkt mig över halva rummet. Men utefter långsidan liksom. ;-)
Typ över byrån och det.
Audiatur et altera pars

Appropå något annat. Katter. De är rätt flänga. De kan rulla runt på golvet i stallet ena sekunden och andra bete sig som en prinsessa. Jag undrar varför alla mina djur blir knäppa. ;-)
Audiatur et altera pars

#7 det var ju passande! okej hmm, jag ska se om jag kan komma på nått kuligt för dom! det ska vara kämpigt iaf att vara i detta rum! en enda iller lekstuga, men massa sovplatser tycker jag låter ypperligt!

#8 ja, men mina är ju lika dana! heeerre guud! helt plötsligt på kvällarna, så får Harry VÄRLDES ryck och bara springer runt i hela lägenheten och SKRIKER! herre gud! jag har nog fört över Åsa smittan till mina missar! hihi*

#10: *Asg* Ja så kan det vara. Men för att lyckas föra över det på missarna måste du själv blivit smittad. Och du är inte riktigt lika tokig som mig än. hihi
Men du är på god väg.
Audiatur et altera pars

#9: Visst har man tur ibland. Någon glädje ska jag väl ha av att han är borta hela dagarna. hihi
Audiatur et altera pars

#11 haha jasså det säger du! inte fel att bli som du, jag tycker du är riktigt rolig! :D
#12 haha vi se vad vi får fram nu!

#13: Säg inte det du. Din mamma kanske ger dig Åsa förbud. hehe Nu får du inte prata med Åsa mer än max 30 minuter per vecka. Du börjar bli alldeles tokig här hemma. hihi
Audiatur et altera pars

#14 haha så låångt får det inte gå! men asså jag tycker att den där hyllan var nått att fundera på! för där har du nu redan en hylla som du ville ha och mååånga fler! :D och så kan du ha dom där skåpen bredvid som rören kan leda till!

#15: Japp hyllan såg bra ut.- Fast jag var ute efter något bredare liksom. Men kanske på motsvarande vägg. ;-)
Audiatur et altera pars

yes :D men nu har jag gjort mitt bidrag! :) och om jag hade kollat lite tidigare på denna tråd så hade jag fixat till det, men ååh, nu orkar jag inte göra mer! har suttit i några timmar med denna bild nu! :D
meen ååh, den vart inge bra alls! usch!
den ser så… tom ut, så tråkig! aja, hoppas att nånting kan tas som förslag!

#17: Tycker det var superbra förslag. Många tips att ta till sig. ;-) Nu blev det ännu mer intressant att bygga.
Audiatur et altera pars

eller ska jag designa ett nytt rum ?

#19: nej, det behöver du inte göra. Tycker du gjort ett fantastiskt jobb med det du gjort. ;-)
Super glad att du gjort dig sådant besvär för min skull.
Appropå något annat. Lilla Ambra har ju kommit. Hon är såååå jäkla söt. Och så snäll. Har inte bitit något alls och är en riktig ängel. ;-)
Är sååå lycklig.
Audiatur et altera pars

#19, okidoki! :) det är klart gör gör det för dig om du nu ska göra om ditt rum, och inte veta hur du ska ha det! så det är ingen fara! :)
jaa, så det är din iller!? eller lånar/ passar du den?
jag förstår att du är glad, här får du illrar typ varje vecka men jag får inte NÅN på 2-3 år :o :D *skojar*

#21: Ambra är numera min lilla tös;-) Supersöt. hihi
Tycker så synd om dig som ingen iller har än. Men jag tror nog det kommer också.
Audiatur et altera pars

#22 det kommer nog! hoppas det! Jessica kommer med sin päls på söndag så ska mamma få se att det kommer att gå bra med katterna! men hon värkar ju inte fatta att det är olika individer! ^^ det kanske går jätte bra med armani, och dåligt med Nalle phu! eller tvärtom! eller?

#23: Ja så är det ju självklart. Om man kollar på Armani så är han redan hund och kattvan efter vad jag förstått så det borde ju vara lungt. Det skulle hänga på katterna då. Och de lär ju reagera relativt lika på dem. Eller ja kanske inte, de är ju också individer. ;-)
Hoppas det kommer funka i alla fall. Hur länge stannar Jessica och NallePhu hos dig?
Audiatur et altera pars

#24 precis! det är ju också indevider allihopa! Men det är ju super att han redan är van med katter och ja… djur! jag tror också att det hänger på ketterna. Och harry som är så snäll! det ska väl BARA hänga på doris då da! haha
hon stannar… hmm, jag har ingen aning! Det får vi se! =D

#24 precis! det är ju också indevider allihopa! Men det är ju super att han redan är van med katter och ja… djur! jag tror också att det hänger på ketterna. Och harry som är så snäll! det ska väl BARA hänga på doris då da! haha
hon stannar… hmm, jag har ingen aning! Det får vi se! =D
Apropå ngt helt annat:
Jag har fått låna min pappas kamera idag :D Tog jätte fina kort! :D Och jag har hämtat ut min sadel äntligen! Den skulle eg kommit i fredags. Men nä då var den i Danmark! Men nu är den här =) Har nyss beundrat varenda millimeter av den =). Men det ska bli spännande och ta med den på bussen imorron. Och gå en halvmil sen :/. Men jättefin är den iaf.
Mandysan

#27 ooh, har du häst? vad för sadel? hur mycket kostade den? :D
*nyfiken i en strut* HAHHA

Men Mandysan, sitter du och säger att du tagit jättefina kort och ändå visar du oss inte korten. ;-)
Audiatur et altera pars

Den var snygg. Du hade fått bra skärpa i den.
Audiatur et altera pars

#30 ja, det är ju smart tänkt =D vad roligt! har du nån bild på din pålle? :D *NYYFIIKEN* 

#33 aaaw va söööt ! jätte fin juhe! =D
-Nu ska jag gå ut med min kanin och ta ca 100 kort på henne :-) Ska bli kul!:D

#35 haha vilket liv du lever! aviiis*

Ohh, vi vill se kort sedan. glöm inte det.
Audiatur et altera pars
Nu har jag tagit kort… Men dom blev inte spec lyckade så jag ska ta nya snart.
Just det Åsa! Hur dags vill ni ha rundvisning på kuletomten i samband med I-T? Jag blir eran personliga guide så..;-) För det beror ju på hur dags ni kommer och så. Men jag tänkte bara att det är lektioner på fm ifall ni vill kika lite på dom :-)

Beror lite på när vi kommer fram. Och hur länge utställningen håller på. ;-)
Men i får väl prata ihop oss lite. hihi
Audiatur et altera pars
Absolut! Men det får inte bli senare än runt 17-18.oo får stallet stänger lixom 18.3o.;-)

Låter som om jag får pressa damerna jag åker med att vi ska åka i ottan på fredagen, så vi hinner då.;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Jag kommer att vara ledig på fredagen, så vi kan åka hur tidigt som helst då =) Okej, kanske inte 4-5 på morgonen, men runt 7 iallafall =)
Amor vincit omnia

Hur lång tid tar det ner? Kommer du ihåg det?
Audiatur et altera pars
Men vilken dag vill ni komma och titta då? För på Fredagarna stänger det vid 2o-21.oo tiden… När jag åkte tåg till Gävle tog det en 3-4timmar….
I normal takt eller i Åsa-takt =)))
Amor vincit omnia

#45: Tycker att fredagen låter som en bra dag.
#46: taskmört där. Försöker du insuniera att jag inte är snabb av mig. hihi
Mvh Åsa den obotliga tidsoptimisten. hihi
Audiatur et altera pars
Japp men jag vet inte hur jag slutar från skolan på Fredagar =/
Åsa här är Ridskolans hemsida så kan du läsa innan det är dags ;-)

#48: Tackar det ska jag göra. ;-)
Audiatur et altera pars
Japp men frågan är om jag ska möta er i stan eller om ni hittar om ni får en vägbeskrivning?;-)

*Asg* Jag hitta. *fniss*
Du har en hel del att lära om mig. hihi
Audiatur et altera pars
vadå så svårt är det inte?
Men det kanske är bäst att jag möter er… Ifall vi ska hinna se hela anläggningen..
*fniss*
Vad är det annars ni har tänkt att se i våran lilla stad?

#52: Hmm, ja vad brukar vi se. Campingen och utställningslokalen. ;-)
Så kom gärna med förslag. ;-)
Audiatur et altera pars
#53 Vad är det ni vill göra? Det mesta är möjligt..:-) Vill ni se på gamla byggnader och dyl eller vill ni uppleva saker eller se på djur?

#54: Allt som är gratis och trevligt. ;-)
Audiatur et altera pars

vad är det för utställning som ni ska på?

#56: Iller Thriller som är i Skövde i Oktober. ;-)
Audiatur et altera pars
#55 Okej….Hmm Svårt det här.. Om Aspö Gård finns kvar så är det kul där… Men dom ska riva den så :(. Annars kan det vara kul och bara gå runt i centrum..

#57,. okej vad skoj
, men är utställningen i ett stall?
eller så är det jag som är blondie nu igen ^^ =P

#59: Japp, nu är du blondin. hihi Fast jag vet ju att du inte är det. Men så blond man kan vara i brunt hr då. hihi
Utställningen är på lördagen i en lokal. Men då Mandysan bor i Skövde så har vi beslutat att vi ska passa på att träffas då. Så har hon varit snäll att erbjuda sig att guida runt oss lite. Och jag ska få följa med och se hästarna. ;-)
Audiatur et altera pars
Äsch, det ska bara bli kul Åsa!! :D

#61: Visst ska det bli roligt. Jag ser fram emot det jätte mycket. ;-)
Audiatur et altera pars
#62 Det gör jag med :-). Vi får prata ihop oss lite mera när det börjar bli dax om tider och dyl.

#63: Japp, det är ju en tid kvar tills det är oktober. ;-)
Audiatur et altera pars

#60 WOOHOO! jag kommer också! :D

#65: Du är sååå välkommen så. hihi
Audiatur et altera pars

#66 aha är jag!? jag skojade ju bara! men är jag? 

Japp till Skövde är du välkommen iaf ;-) Du får oxå jätte gärna komma och se på hästarna och rida om du vill på mitt lilla troll. ;-)

#67: Trodde du lärt dig vid det här laget att jag inte säger något jag inte tycker. ;-)
Jag har ju sagt att jag inte är snäll. Så jag säger inte saker för att vara snäll bara det jag tycker.
Audiatur et altera pars

#68, 
får jag rida på din häääst? :O
='D
#68 du har ju så rätt! men ååh jag vill också komma, måste springa och prata med mamma! :'D
#70 Varför inte?

#71 omg… men ååh vad gulligt! vart ligger detta?
#72 Menar du skövde lr?
#73: Jag tror att åsa menar Skövde. För det är där Iller-Thriller kommer äga rum. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#73 aaha! :) okej! :D

Klart snygga bilar ni har där Roxanne. ;-)
Audiatur et altera pars

aaaw tack Åsa! jag lägger in på trans amerna, inte våra dom här med dom är kopior! EXAKT lika dana!
först ut den svarta!
vi har döpt dom och denna svarta heter Racebaster hehe

Ja, en sådan skulle man ha. Eller hmm, kanske ett körkort vore på sin plats först. hihi
Audiatur et altera pars

och en på den guldfärgade originalet, bara för att pappa har byggt om motorn på den svarta så att det har blivit en race bil hehe, och den sprutar eld, så jäävla coolt! den gör det vid vidrutan ibland, och alla avgas rören! huuuur ballt som hällst, sen låter den som 500 motorcyklar som gör full gas om inte ens det! ^^ HIIHIII
#80: Snygga bilar. Jag kan ta den sista där. =) Supersnygg. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#81 sööööt Åsa!

Snyggt som sjutton. ;-)
Audiatur et altera pars

Måste bara säga det att bild #78 har jag tagit alla bilderna :D
visst var det fina bilder borsett från att dom var suddiga!
och den där bilen heter Råttis bara för att det var en råtta i den när vi köpte den (ett gosedjur) och så är bilen så rå, så att det fick bli råttis, och min mardrömm slog in där jag red med min kompis till huset! tror ni inte hon rider överdrivet nära så att hon dremmer i stigbygeln in i lacken på min skönhet! jag fick tyå tårar 

#86: Usch vad tråkigt. Förstår att det inte var kul för er när bilen blev repad.
Audiatur et altera pars

#83 exakt sådär ser den ut, men det är inte så himmla kul att ha den på ett sett heller <=/
pappa har haft inbrott i den 3 ggr, och en gång när pappa kom ut ur affären så är det en blond tjej med stora bröst som SITTER PÅ MIN BIL på motor huven och pooosar och en kille tar kort på henne. :'( det var hemskat att höra! :(
min blivande älskling lixom! usch fyfan! Madde ingenfara! när körkortet är på sin plats kan jag parkera den utan för eran därr med nyklarna i så kan du få låna den, OM DU ÄR FÖRSiKTIG och den drar 3 liter/mil

#87 hihi nää, men jag börjar att smälta det nu! ^^