Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 278 ggr
Aviendha
0

Sover - hela tiden

Börjar fundera om mina pälsar är lite efter i årscykeln.. Vistt blev de en aning tröttare när mörkret kom, men den senaste veckan sover de fruktansvärt mycket.

De är inte alls många timmar de är vakna, men de äter som utsvultna soldater när de kommer upp (en kycklingbit slank tillochmed ner för första gången *jippie*) men ingen lek, de sover bara.

Försökt "tvångs-aktivera" dem när de vart uppe, men de är inte det minsta intresserade, de ger upp ganska fort och går och lägger sig igen.

Vill ha tillbaka mina pigga illrar =( Har ni vart med om samma sak, eller är jag "alena"?

Aviendha
0
ViktorMarina
0

Aiia hade lite sen vinter förra året (hennes första). Hon fick vinterpäls i januari och började fälla först i slutet av april, då gatorna var bara och vi gick ute i t-shirt.. Nu fick de vinterpälsen i november och fäller för fullt! Så det kan nog vara möjligt att de är lite "efter" bara! Det styrs mycket av hur mörkt det är, har jag förstått.. Kan kanske vara därför? Har du mörkare hemma nu?

Aviendha
0

#2 Mörkare vette fan om jag har. Gardinerna är ju uppe hela tiden, förutom när jag ska sova, men de är ju lite underliga. Nu är de uppe o äter så nu sitter jag o vänar snällt till de blir klara så kanske jag får krama dem =)

Fruttisen
0

#0 Var glad att dom fortfarande sover!! Herregud…jag är i chock nästan!! För två veckor sen sov dom dygnet runt, nu är dom överallt HELA TIDEN. Matte måste vila ibland ju =P

ViktorMarina
0

#3: Eftersom båda två beter sig likadant, och inte är typ förkylda eller så, så behöver du nog inte oroa dig.. Det är nog helt enkelt en sen vinter för dem i år;P Hoppas du får sno åt dig dem ett tag! :)

#4: Hahaaa :D

Aviendha
0

Var ut en hypersnabbis med den, och nu är de aldeles spattiga, man ångrar nästan tråden *hehe*