OT. Dåligt minne
Jag har bidragit med många goda skratt idag. Som tur är så har jag humor och låter andra skratta åt mitt misstag idag…
Jag har riktigt dåligt minne. Och då menar jag RIKTIGT dåligt minne!
Så skulle jag till skolan idag, jag går halvdagar och börjar efter lunch.
Så jag gjorde mig iordning som vanligt och gick mot skolan (det tar ca 7 minuter att gå till skolan, jag bor väldigt nära, hehe). Och när jag har gått upp för den långa backen, går in innanför ytterdörren till skolan…
…så får jag en flashback. Min lärare sa igår "vi kan inte öva på sångerna imorrn eftersom det är halvstudiedag, alla slutar ju efter lunch".
Jag ger ifrån mig mitt "D'OH" ljud och inser att jag har gått till skolan på en studiedag!!!!
Jag smiter snabbt hem igen utan att någon lärare ska få syn på mig och jag ska förlora den lilla värdighet jag har kvar :')…
Nu sitter min syster och skrattar så att tårarna rinner :')…

heeh samma här =P
Haha, jag har gjort samma sak själv :')
Paulina

Du är inte den enda som är virrig, jag ställer till det för mig ganska ofta också…
Förra veckan skulle jag hjälpa till och köra sopbilen i grannkommunen vimmerby. Klev upp klockan 4 och var framme i vimmerby vid 5. Stod och väntade och väntade. Fler och fler människor kom och åkte iväg med sina lastbilar och alla tittade undrande på vad jag stod och gjorde mitt ute bland lastbilarna(tror de trodde att jag skulle sno disel eller något) . Började undra vart killen jag skulle ha med mig var någonstans. Efter att ha väntat i 45 minuter kom jag på att vi sa att vi började klockan halv 7.Inte lönt och åka hem till hultsfred igen utan fick stå fint och vänta på att killen skulle komma. Vågade inte säga att jag stått ute i 1½ timme och väntat…
"Chaos is a friend of mine."
Det dråpligaste jag har råkat ut för på senare tid är att jag satte på vattnet på toa för att tvätta händerna men går därifrån utan att tvätta händerna och med vattnet rinnande. Kom på mig när jag skulle släcka ljuset.
Sara
Det e som man säger "det man inte har i huvudet får man ha i fötterna" ;). Ett ordspråk som jag använder på mig själv dagligen… suck…..
Mvh Jenny

haha, vad jobbigt :( Men du slår då inte mig ialf!! Fast de har dock inget med senilhet att göra.
Jag kom hem efter skolan en dag och jag var så trött att jag sommnade direckt på soffan!!
När jag vaknade halv 8:a fick jag PANIK!! Sprang runt som en tok och letade efter gympa kläder, skällde ut min styvfar över att han inte väckt mig, smäller igen dörren och cyklar iväg!! När jag åker förbi ungdomsgården, kollar jag förundrat över varför det lyser där?? Men cyklar ändå vidare.
kommer till skolan, funderar över varför de knappt fins en bil på parkeringen?? Tänker snabbt att min klocka gick nog fel, springer fram till dörren och rycker tag i handtaget…
Dörren är låst!?? Springer runt och provar en annan, men den är oxså låst,!! Tittar in i koridoren som ser helt öde ut.
Efter ett tag börjar ja lugna ner mig och börja sakta men säkert inse att jag har cyklat till skolan halv 8:a på kvällen och inte på morgonen!!
cyklar hem igen arg som ett bi!! och skäller ut styvfarsan ännu en gång för att han inte stoppade mig!!
haha, där kan vi snacka om tabbe!! :)

#7 haha förlåt att jag skrattar men jag kan se din stackars styvfar framför mig under dessa två utskällningar
#7 haha, den var riktigt bra *torkar tårarna*
Min mormor skulle upp och opereras i stan, så hon skulle åka med bussen 6 på tisdag morgon. Lördagen innan står mormor på busstationen och skäller på en stackare för att det inte går någon buss.. Efter at mamma och moster fått hem henne och förklarat att det verkligen är tisdag så är det lugnt tills morgonen efter, då ringer hon 4 på morgonen (söndag) och skäller för att vi inte hämtat henne då vi lovat att köra henne till bussen..
Måndag förmiddag hittar vi bilen på stationen och efter mycket ringande hittar vi henne, i östersund. Hon hade yckats åka upp en dag för tidigt ändå =)
Paulina

#8 haha, ja. han var mest helt förvirrad och fattade inte alls vad jag yrade om.
kan ju säga att jag var INTE sugen på att cukla till skolan morgon efter..

#10 haha ja jag kan tänka mig att han inte riktigt kunde koppla varför du va så arg