Fega. varför?
helt öppet i trådar rycker folk ihop och kastar skit på varandra med mera om olika saker men då man pm om detta så vågar personerna ifråga inte ens svara.
vad kan detta bero på tror ni?
jag har den senaste tiden fått en massa klagomål på mig från den nya sajtvärden för folk anmält mig med mera men sedan då man maila snällt och frågar personen vad man gjort den med mera då får man inte ens svar eller så får man ett svar att det skulle du gärna vilja veta eller liknande.
hur moget är det igentligen. om en person skulle skriva och fråga varför jag anmält dom skulle jag berätta som det var för det kan ju vaar så att man tolkat det som skrivigts helt fel och man kan få en förklaring men att skriva dryga och elaka kommentarer då personen skriver och vill lösa detta tycker jag är ruskigt omoget eller vad tycker ni andra?
daggs att bättra oss. får man ett klagomål på sig kan det som sagt vaar ett misstag som man reder ut men man kan inte reda ut det med personer som ska fjanta sig.

jag vet inte om jag ska säga "tyvärr" (tror inte det va?) men jag har aldrig råkat ut för det där (obs! på denna site!). nog hänger vi alla på andra communities förutom iller.ifokus, och nog vet vi hur man ska upprätthålla netiquetten? obotlig optimist som jag är, så tror jag det bara handlar om att man inte vet hur det man skriver ser ut i text för mottagande part. hade man sagt samma saker irl hade det säkert uppfattats annorlunda.
läste lingvistik 40 p, och där fick vi lära oss att över 75% av kommunikationen i ett samtal består av gester, tonfall, kroppsställning osv. inget av detta syns på internet, således tror jag att många missförstånd uppkommer för att folk inte tänker på att ingen "hör vad de skriver".
fast om jag hade mailat någon hade jag nog velat ha svar även om det stod "skit i det du!", "orka bry sig!", eller "du är dum i huvet din fan!", för då vet man var ribban ligger iaf. eller så kanske de inte var online just nu bara?

#1 ja dessa personer har vare online eftersom dom lyckats svara en massa dryga saker och sen har man kollat så har dom loggat on flera gånger och svarat i trådar med mera.

#2 ja det är tråkigt. men du måste nog respektera deras val ändå, och samtycker du inte kan du nog inte göra mkt åt det. skit i det, idiotförklara dem tyst i ditt huvud eller maila dem, vill de inte svara eller "ta fighten" så kanske inte deras åsikter inte var så mkt att bry sig om?
tilläggas bör, att jag vet ingenting alls om vilka illerkråkan menar med "vissa personer" eller vilka åsikter som dryftats i sammanhanget.

#3 jo precis jag skiter ju i det dom säger för kan dom inte disskutera det direkt till mig utan måste kasta skit synligt till alla andra i trådar visar det ju vad det är för folk.

märker att jag inte har tillräckligt med koll på vad som är konflikten (och det är förmodligen inte relevant heller?). du menar att det hintas på nåt vis? oinsatta (jag) märker inte det.
Om det var jag som hade fått massa klagomål på mig skulle jag nog stanna upp och ta en funderare på om det kanske faktiskt ligger något i det och inte skriva en tråd om att folk är fega. Men men, det är ju bara jag.
Jag har inte en aning vad detta handar om, men det har egentligen inte betydelse.
Vi läser en del om kommunikationsteorier nu, och precis som pyronella sade så består större delen av komunikation utav de "icke-verbala" elementen. Så att missupfatta ngt på internet är mkt lätt gjort.
Men det jag tänker på är att de hintar o liknande du fått kanske inte enbart behöver vara "elakt" menade. Det är lätt att kritisera, men det är mycket svårt att ge konstruktiv kritik, dvs. kritik som personen i fråga kan ta åt sig av i syfte att kunna förbättra sig själv i ett avseende.
Sen att de inte svarar på om kan ju ses som fegt, man bör ju stå för sina handlingar och åsikter, men samtidigt så är det ju inte mycket att göra åt. Man kan ju inte tvinga fram det.
En anledning till att de vore bra om de svarade på pm skulle ju kunna vara om de kan utveckla och förklara varför, för att du ska kunna rannsaka dig själv och veta om det är befogat eller inte.
Blev väl mest filosofiskt, men men =)
Paulina

ja men när man får skit för att man bara svarar en person i tråden, sedan lägger man till fakta om texempel vad dessa kostar i affärren eller vad det kostar att skicka med brev eller sådanna saker då får man skit med mera.
#0 FerretCrow hänvisar till den nya Sajtvärden som är jag. Bara så att det är utrett och att alla vet det!
Att diskutera i en tråd med starka argument och helt olika åsikter är en sak. Att kasta elaka privata kommentarer som lämnar utrymme för andras spekulationer kan påverka den medlem som blir utsatt och det är INTE okej att lämna ut någon på det sättet. Det är en form av trakasserier som jag inte accepterar.
Jag kan inte annat än att kontakta dem inblandade och faktiskt tala om vad som är fel och en uppmaning om att tänka efter lite innan man postar sina inlägg och kanske läsa det man skrivit en gång till eller helt enkelt att be om ursäkt till den man har sårat eller pekat ut.
Sen att de berörda inte kan eller vill kommunicera med varandra är inte min ensak. Det är något jag inte beblandar mig i. Jag vill att vårat forum ska vara inbjudande och inte motbjudande. /Cecilia Sajtvärd.

Håller med emoflickan här. Kanske är dags att fundera över hur du blir uppfattad. Om du inte menar som det låter kanske det är dags att ha en annan approach. Det är många som ber dig sluta tjafsa i trådar. Jagh ar själv mailat dig och inte orkat fortsätta diskussionen för att du tänder till så.

#10 nej jag tände inte till men ditt mail var enormt otrevligt och påhoppande och det skrev jag i svaret oxå. ja men tycker det är skillnad då man mailar och ber om ursäkt och förklarar att det blivigt ett missförstånd och att det inte var menat mot den personen eller liknande.

en tråd som jag kan ge exempel om var att jag skrev i tråden att alla saker jag köpte från privatpersoner till illrarna tvättade jag med mera med risken av skabb och att jag även tvättade kläder jag köpte till mig själv innan jag använde dom. då fick jag kanske mail från 5 pers där dom påstod att det var riktat till dom ändå hade jag inte riktat inlägget till någon. men jag fick mail om att jag anklagade dom för att ha magsjuka eller skabb illrar med mera. och där tycker jag det går väl långt

# 11 så tänder du till igen… men om du tog det som otrevligt ber jag om ursäkt.

#13 öh vad är tända till för dig igentligen. jag skrev bara nu att jag tyckte ditt mail var otrevligt och du har redan fått veta varför jag tyckte det. men nu har jag inte tänt till för jag anser att det där är gammalt.
Om jag skulle vända mig till sajtvärden för att "klaga" på någon, så skulle jag inte vilja att den personen tar upp det för diskussion med mig efteråt. Vill jag ha en diskussion om det så tar jag det med personen direkt.
Sara

#15 ja men sajtvärden vill ju att man reder ut det via pm och att man ska be om ursäkt men när man inte vet vad man gjort är det ju svårt att be om ursäkt.

#16 Att be om ursäkt är en sak men tycker du verkligen då att det här är rätt väg att gå? Du verkar inte inse att du blir uppfattat på ett negativt sätt här inne. Om det är fler personer som anmält dig till sajtvärden kanske det vore bra att helt enkelt skriva
"jag ber om ursäkt om jag har utryckt mig klumpigt, det var inte men mening" eller något liknande istället för att ifrågasätta varför de uppfattat det som de gjort.
Att lägga upp den här tråden och dessutom skriva att människor beter sig fegt eller fjantigt gör ju inte direkt saken bättre.

#17 jag har ju gjort detta i mail bett om ursäkt om jag skrive så att det uppfattas fel och har förklarat vad jag menade och att det inte var emot dom med mera men får tillbaka att jag ljuger och en massa anfdra dryga saker. nej jag undrar mer varför folk gör såhär, för detta forum anmäler folk varandra hit och dit har även fått veta att folk på detta forumet texempel pm mina riktiga vänner och påstår att jag sagt de och de men har inte ens pratat med dessa personer om något över huvud taget

#18 Eftersom jag aldrig fått någon tillsägelse från Sajtvärd så jag kan inte direkt känna igen mig i att folk anmäler hit och dit. Men som det tidigare sagts. Det är bara att ta sig en funderare över hur man upplevs och läsa igenom sina inlägg innan man poster så kan man undvika att bli feltolkad.

men jag har alltså fått skit och nu har jag fått varning och får inte ens gå in på trådar som vissa skapat, eller kolla på deras sida och har dom skrive i en tråd jag går in på får jag inte yttra mig i den tråden. vad får jag göra på denna sajt nu helt plötsligt jo jag får göra egna trådar för andras får jag inte ens gå in på har jag fått ett mail om nu. det är ju för fan sjukt ska ta och prata med dom som äger ifokuset. för detta står då inte i reglerna för sajten. för då borde dom skaffa en blockera knapp men det gör dom inte för att alla har rätt till att läsa och gå in på alla sidor. ja jag ska nu maila till dom som har iFokus så denna tråd kan låsas. mvh

Ferretcrow; vet absolut inte vad det handlar om. Men i Sverige ska man vara PK för att accepteras; inte höras för mycket, ha samma åsikter som massan, inte visa känslor, vara diplomatis till 100 %( även när det gälle rngt myckket allvarligt).
Det är tråkigt, trist, och jag vill påstå farligt att den stora massan är mesar som nickar och håller med fast de tycker annat.
Stå på dig. Sådana som du behövs. Att "tända till" är knappast ett brott.

#21 tack någon som förstår iaf. sen finns det texempel ingenstans i denna tråd där jag tänder till men ändå blir jag anklagad för det.

#22 du tänder alltid till och du tycker alltid att alla är så jävla otrevliga mot dej och sen sitter du på forumet och beklagar dje men tänk på hur du beter dej själv ..

#23 ja då kan jag säga detsamma. du pm:ade nyss mig där det stod att vi inte fick pm eller skriva i varandras trådar. vad håller då du på med nu?

#23 du har ingen jävla rätt att skriva det du precis skrev i ditt pm liinda. du ska inte sitta och säga att jag ska lämna forumet med mera för att min kille är störd för att han är sjuk. han har ms ja det har han men baar fäör det är han inte störd. hur lågt är det inte att dra upp honom och kalla honom störd i detta när detta gäller ifokuset och inte han…..

det är så synd om dej :(

Om nu detta säg #25 skriver är sant så tycker jag faktiskt att det var jävligt lång av dig Linda. Har ingen aning om vad detta handlar om men börjar fatta att det är något som inte står rätt till men tycker det är fruktansvärt fel att blanda in någons kille som inte har något med detta att göra…
"Chaos is a friend of mine."

#27 liinda har vare såhär mot mig och anklagat mig för olika saker sedan hon fick veta att hon inte passade i kraven jag hade på valpköpare och sedan dess har jag fått mail om att mina illrar är skabbiga med mera hon har även skickat en massa skit om mig till andra på detta iFokus. och som sagt är det rejält fel att sitta och skriva i pm som hon har fått förbud att skicka till mig för 2 månader sedan och skriva att min kille är störd med mera för att han är sjuk. och hon nekar ju inte ens själv i inlägg #26 att hon är oskyldig. Liinda har till och med vare helt avstängd från iller.ifokus för ett tag sedan då åsa stängde av henne då det var liinda som jävlades med mig då jag hade min förra användare men då blev hon som sagt avstängd helt en tid av åsaF.

Seriöst. Lås denna tråd och ni som vill tjöta om sådana här saker kan väl fortfarande ta det privat eller hitta ett annat forum. Det är i första hand illertrådar som gäller här!

#29 jag anser att detta har med forumet att göra att folk kastar skit för ingenting. ska det vara på detta vis att man nekar en person till att köpa en iller och då ska man få denna skit?

det är så synd om dej :( men det är ju oxå rolig att se att du har ändrat pm:en jag skrvit till dej.. så det står att jag har sagt elaka saker och att jag har sagkt att du varnvårdar dina illrar och att jag sagt att dom badar i sitt eget skiit.. min kille har sett allt mm men jag orkar inte bry mig.. jaa den tråden som du skrivit nu är anmärkt till mig …först var du intresserad av bollbadet sen sa du att om du skulle köpa dom skulle du sprita dom för att du är rädd för skabb mm.,, ja bollarna kommer ju från mig och då menar du att mina illrar har skabb. jag trivdes på deta forum till nu .men nu är jag så less och många har sagt att jag är för bra för att lämna detta forum att jag inte ska låta dej vinna över mig men nu är jag så less så snart lämnar jag detta forum .. hoppas du är nöjd och var det inte erika som skulle lämna detta forum oxå för ett tag .. det ända hon kan göra är att klaga på andra men hon inser inte vad hon gör själv,, själv har hon sagt elak saker till mig & andra MÅNGA ANDRA-- hon har snackar skiit om mig till folk på pm och det har jag bevis på.. men det man skriver tolkar hon på ett helt annat sätt och sen skriver hon det som hon tycker det ska stå såå.. jag skrev aldrig att din kille var störd men kul att höra att du ändrar och skriver omd et man skriver ,,orkar intee diskutera det ända jag kan säga är att det här forumet kommer inte funka om det ska förtsätta så här.. sen får jag ingeniller av erika för att jag är för omogen för att ha iller valpar illerr i huvutaget.. Åsa f skrev att vi inte skulle skriva i varnadras trådar eller skriva i pm och när erika började skriva i mina trådar tänkte jag att hon hadde förbättres att hon hade get sej slutat tönt m-.m tå pma jag hnne och det gick bra tills hon miss tåla det lilla minst säger man eller tycker olika som hon blir hon sur.. så jävla jobbigt..
man ska tycka somhenne annars är det fel annar bilir hon skiit sur.. många som tycker det är jobbigt.. som honskre påm till mig som en tråd hon hadde srivit jag ides inte svara för att jag märkte att hon ville ha bråk men hon pmade och pmade så ajg svarade sen vart det ett braå att hon itne ger sej när hon ser att maninte vill skaffa ett bråk

TÄNKTE LÄGGA IN DET HÄR I EN TRÅD FÖR EN MÅNADE SEN MEN JAG GÖR DET NU ISTÄLLET TYCKER DET ÄR ETT BRA TILLFÄLLE
Ursäkta att jag skriver ,, men jag börja bli så less på det här forumet.. jag vet att jag kommer få frågan ""varför är du kvar om du är så less??"" JO jag är kvar för att lära mig och det ska väll vara kul att vara på forumet och lära sig om illrar utan att gå in på en tråd och se massor med bråk tjafs alla har ju sina ideer sina sätt att dresera sina djur uppfostra dom.. man får ju tips, får tacka och ta imot och funkar inte det så funkar det inte. då får man försöka hitta en annan lösning.. alla illrar är ju olika precis som oss människor men för det ska man uppföra sig på ett forum så alla kan få trivas att vara här inne, dom som är nyamedlemmar ska väll inte behöva bli så rädda när dom kommer in så dom går utigen …
för det första så är alla dryga mot alla, då menar jag alla, .. för det andra så håller alla på att misstolka varandra jämt, man kan inte bedömma en text elak eller drygt men vet ju inte hur personen skulle säga det om den sa det till dej. forumet ska väll handla om illrar och inte om massa filmer eller tv-program som man har sett & relationproblem.. gravid. beroende.. det finns sånna forum varför skriva det på iller i fokus??.. det verkar som om forumet börjar dö, dö av trevliga människor.. och sen är det bara samma gammal tråkiga saker som sirkulerar runt.. plus att alla börjar hoppa av.. funderar oxå på att dra därifrån snart om det ska fortsätta så här….. det är ju droppen att sajtvärdarna ska börja dra och så vidare :( och det handlar inte nå mer om iller bara massor med skiit.. det värsta är när folk håller på att typ sätta upp folk i grupper att dom är sämre än andra och att dom där är bättre och sen hoppar alla på dom svaga,, och sen om nån gör en tråd, så börjar folk prata om annat och inte det som handlar om tråden.. kan man inte så är det väll ingen ide att svara i den tråden.. eller som jag t.ex la upp en tråd om kläder då kom det kommentarer att alla vet om den.. hur vet ni om alla vet om den??. det kanske finns folk som inte gör det.. sen att folk ska nämna det lilla minsta som inte passar dom som att man komneterar det lila minsta som igentligen inte har nån roll om det står så eller om det ska exakt stå så.. det är väll personen själv i tråden som berstämmer hur det ska stå.. ska folk hålla på att domma det lila minsta man skrivar kommer fokus kolapsa inom 5 år
#32 Håller varken med eller säger emot, men jag vill då påpeka en sak. "för det första så är alla dryga mot alla, då menar jag alla, .. för det andra så håller alla på att misstolka varandra jämt,"
Tycker verkligen att det är fel att dra "alla" öven en kam. Det går inte hem. Jag personligen upplever inte att någon vart dum, dryg, elak eller annat mot mig, och jag har inte hört något som tyder på att jag råkat kränka någon, och skulle nu så vara fallet, skriv till mig eller liknande, jag kan lova att det inte var min avsikt.
Visst kan det vara så att man kan se en hel del om man tar på sig sina "se ev. aggresiva saker-glasögon" allt går ju att tolka, men de flesta gör inte så. (ett ex är att sprita bollarna, om det hade vart jag som köpt leksaker av vem som hellst här så hade jag rengjort jag med, bara för att det är så jag gör. Sen kan de ju faktiskt vara så att de tidigare illrarna haft skabb, då det är väldigt vanligt. Detta är inte negativt om personen, utan bara ett försök att förhindra ev smitta, och skulle någon ta illa upp för det så skulle jag förklara att det INTE är personligt, alla vill ju sina illrar bäst på det sätt man tycker är bäst)
Så snälla LiindaLarsson, dra mig inte över en och samma kam "som alla andra", jag är säker på att fler håller med mig, men kan ju bara prata för egen del.
Paulina
Nu får det vara slut! Jag låser denna tråd omedelbart!
Får man en tillsägelse av sajtvärden, så skall den tas på allvar, och en efterföljande häxjakt skall inte bedrivas.
Sajtvärdens ord är vad som gäller här, och det skall respekteras. Anser man sig orättvist behandlad då tar man upp det med sajtvärden istället för att starta en sådan här tråd.
Mvh En Besviken och förbannad Medarbetare.

håller med holts inlägg #29. lås tråden och ta detta privat.

ja så var det dax igen… att folk orakr att hålla på??
Men ser ingen större skillnad på ett forum och hur de ser ut i samhället. olika åsikter, olika metoder, olika realigioner, olika, olika, olika. alla är vi olika och man kan inte tvinga någon att tycka det man vill.
Det finns de som är poppulära här inne, men jag antar att de är det av en anledning!?? och de finns de som inte är poppulära och jag antar att det är av en anledning??
och om inge har förstått detta ännu: SLUTA GNÄLL PÅ FORUMET!! Det är ju "vi" som är forumet!!
och ja antra att ingen gillar mobbing?? Borde inte få förekomma här inne lika väl som i samhället eller???

#31 jag förklarade att jag tvättar allt jag köper till mina illrar även saker jag köper till mig själv i klädväg. jag köppte saker från sajtvärden för ett tag sedan och det har jag oxå tvättat. du jag har inte ändrat ett skit som du har skrivigt i pm hur ska jag kunna ädra brev i min inkorg som kommer från dig? för det ska jag måsta logga in på din användare och skicka till mig själv. och den enda jag har visat vad du har skrivigt för är iller_tjejen och det var för att du skrev saker om henne och hon ville veta om dig då du ställt upp dig som valpköpare och jag berättade bara hur du bettet dig mot mig med mera. och jag har inte lämnat forumet jag skrev i tråden för ett tag sedan att jag blir mindre aktiv. sen är det du som hela tiden skickat pm till mig om allt möjligt fasst du inte får. som sagt dom som äger iFokus har fått rättigheter att kolla alla mina mail från dig nu i min inkorg även allt jag skickat till dig för det kan jag inte ändra.