Det värsta och bästa?
Har blivit väldigt förtjust i illrar igen efter att jag hittade hit, så går i iller tankar just nu.
Men skulle vilja höra med er illerägare vad ärdet värsta med att ha iller och vad är det bästa? Och vad föredrar ni om ni skulle köpa en till iller, vuxen eller valp?
Tacksam för massa svar och synpunkter :)

Det värsta är bajset/kisset på golvet… det bästa är allt det andra =)
Jag skulle lätt köpa en valp om jag skulle ha en till, utan att tveka.
golf.ifokus.se
Det bästa är att de är helt underbara, man har aldrig en tråkig minut med dem ;)
det värsta är väl att torka bajs, samt alla hyss de kan hitta på….men så farligt är det inte! Absolut värt det ;)
Här har det mest blivit omplaceringar, man valpar är underbara de oxå! det beror helt enkelt på ;)

Tycker det verkar lite läskigt med valpar, det här med bitandet :P Vet ju hur kattungar och hundvalpar är :O

#3 När Epona var valp och "bet" mig så kändes det typ inte =) Det var nog mest bara naffs.
golf.ifokus.se

här har det vare 6 omplaceringar och en valp. jag anser att valpen kan du uppfostra precis som du vill ha den medans det är svårt att ändra vissa vanor för en äldre omplacering. och som dom andra säger så kan torkandet av kiss och bajs göra en tokig (peppar peppar att jag har 100% lådsäkra) och även vissa hyss men allt mys,bus och precis allt annat som har med illern att göra döljer det negativa=)
Det värsta är väl om man får en iller som är duktig på att missa lådan (har ju inte riktigt det problemet)… Så det värsta för MIG är väl att lille Skit gärna smakar på vissa personer.. ibland helt oprovocerat, samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta lite åt hans beteende.. :)
Det bästa är att de är så underbara små egna individer.
har av någon anledning alltid velat att mina små valpar skulle växa upp fort så jag fick vuxna djur nästan direkt. Dom är gudomligt söta som små, men det är skönt när de är vuxna. Skulle jag skaffa en till nu skulle det bli en omplacering.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det värsta: Det är för mig att känna att jag inte räcker till. Att jag ständigt är orolig för att tabba mig på så sätt att någon av mina illrar kan skada sig eller rymma. DET är det värsta för mig!
Det bästa: Det är att se dem när dem sover och ligger på rygg med alla tassar upp i luften. När man har dem i knäet och kan pussa på dem, och lukta på dem! Det är underbart!
Jag vet inte vad jag skulle skaffa OM jag skulle en till. Antagligen en stackars iller som är sjuk som ingen vill ha, eller en upphittad. Eller beroende på omständigheterna kanske en valp.
Det värsta är att majoriteten av illrarna dör av någon form av cancer. Det är fruktansvärt att se sin älskling bli sjuk och även om man gör allt man kan i veterinärvård så är chansen stor att det kommer tillbaka.
Det bästa med iller är helt klart att de är så smarta! Även om det är tråkigt att sopa upp blommor och diverse annat så blir jag lika full i skratt varje gång de överlistar mig.
Sara

Tycker ni att man kan jämföra dom med nått annat djur? Eller är dom helt unika?
De är unika!
Smarta och egensinniga som katter och går att uppfostra som hundar. Sociala men på deras villkor.
Sara
#9 Hehehe
Hal som en orm
Snabb som en mus
Stjäl som en skata
Bits som en häftapparat
Hoppar som en kanin
Klättrar som en ekorre
Luktar som en skunk
Går inte på låda som katt
Går inte fint i koppel som hund
Kräver utrymme som en elefant
Haha :)

#11 bra beskrivning :)
hittade den här videon på youtube och tyckte dom såg så underbara ut :)

#12 Jisses vilken smal konstig iller det var på den filmen 
golf.ifokus.se
!12 HAHAAH där sammanfattade du de hela bra :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Dt bästa på filmen är ju när den illern går ut ur buren och ålar sig fram på magen :) hehe är så gulligt