iller PUFFAR!

SaraE vart är du??? lägg in puffar nu så får jag se :)

"fiin" den är gjort av fleac eller hur? haha nu fick jag stavningen ferretcrow tack fleece men jag var inte så längt i från det hehe

hmm tootsigirl har ett kort på alla mina puffar jag hade på yran…ska se om det går at låna :P

Ååååååååååå så fina :)

Häftig :)
#12 haha klockren :P
#10 hur mkt kostade en puff då?
#15 de "vanliga" kostar 120 och de med illrar och hjärtan på kost 160 kr

Min puff syns på bild #10, den bruna med två illrar och ett hjärta på.

Illrarnas nya puff syns oxå på bild #10. Den som är längst bort, mörk med vita prickar. Den tillsammans med välkomstpåsen från yran används flitigt här hemma.

#19 + 20 jisses va häftigt!!

#21 tänkte göra en tillräckligt stor för att få plats med nästa bebis oxå.. :P Folk säger att jag är kreativ- ibland tror jag nästan på dem. har för övrigt sytt en hatt idag, för första gånen i mitt liv (till teater)

#19/20 Åhh va snyggt tyg!
Vad fina puffar =D Om någon känner sig händig får de gärna lägga ut mönster/beskrivning så man kan ge sig själv ett försök 
Paulina

#24 jag syr på fri hand.. tycker det blir krångligare med mönster.. tror att beskrivning på nån slags puff ligger ute antingen här, eller om det var nån människas hemsida jag såg det på.. ska kolla lite snabbt innan ajg lägger mig för att sova

Kan någon snälla berätta ungefär hur man gör en såndär? Hur jag än funderar så kan jag inte komma på hur jag ska göra..

hittar itne sidan jag var inne på.. men ajg hittade en beskrivning på en ost
http://kattpiraterna.se/viewtopic.php?t=4328
och en annan idé,, egenhändigt stulet från internet. Någon som har lite mer "udda" puffar?

jaa det är det jag oxå undra och sen undrar jag om massor eed olika färger :)

putt
vart köper man puffarna? *s*
Vänliga, händiga själar här inne tror jag nog kan lösa det problemet ;)
Paulina

#30 SaraE här på forumet säljer ju puffar. eller så kan man sy själv om man är duktig på att sy
#32 Det var ju nästan roligt… skulle du sätta en sy maskin framför mina händer så skulle det inte bli så många puffar som resultat utan mer en sönderslagen symaskin eller något som inte ens tippen skulle ta imot i tygväg…kille ja vettu ingen syjunta medlem

va fin den var :)
Hur fungerar det att tvätta puffarna? Freece funkar ok ju i 60 grader, men stoppningen då?

#36 jag tvättar alla puffar och illersaker i 60 - 90 grader (beroende på hur skitiga de är) sedan tumlar jag puffarna med tennisbollar =) blir jätte bra och de är som nya =)
37# Ok, vad bra :) Men vad är det för stoppning?

hmmm vanlig stoppning tror jag :S har köpt alla ifrån sarae här på forumet, hon vet exakt vilken stoppning det är =) du kan ju alltid pma henne =) men ett par tennisbollar brukar alltid göra tricket ;) ( för er som vill ha dom där mysiga hotellhandukarna hemma är även tennisbollar ett superbra trick där med =P )
Mina puffar har jag tvättat om och om igen i mellan 40 - 60 grader. Stoppningen är polyester vadd.

Andra försöket. Stadigt tyg från IKEA. Klippte en remsa av ett gammalt sommartäcke som jag rullade ihop till stoppning av sargen. Klippte sen en rundel till bottenplattan som jag fäste ordentligt i tyget. Denna tål hur många tvättar som helst utan att innanmätat knölar sig.
Tror t.o.m. att det blir billigare med IKEAS sommartäcke som stoppning än polyetervadd. Täcket brukar kosta 29 kr och räcker nog till 2 puffar.

Glömde visst tala om att det är en gravid Ida på bilden.
Jag vill köpa en puff till min Pelle :)

#42 Tjockis!;) hehe