Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 602 ggr
Miss-Me
0

Problem!

Stewart är en okastrerad hane på snart 1år,

Miley är en kastrerad hona på snart 1år.

Först luktar Stewart Miley i rumpan och sen biter han fast sej i nacken på henne (så det går hål) och sen ska han släpa henne in i boet.   det är mitt problem vad ska jag göra? och varför gör han så??

sarae
0

han gör så för att han är brunstig. Kastrera honom så kommer problemet strax att försvinna. Så länge han är brunstig så kommer han fortsätta göra så.

LiindaLarsson
0

Stackars iller honna

Miss-Me
0

jag har delat på dom. men varför släpar han henne hon får jätte ont och försöker komma loss hela hennes nacke e full med sårskorpor

LiindaLarsson
0

#3 men kastrera hannen innan du släpper ihop dom .. jag skulle inte reskera att min iller blir skadad av den andra.. JAG skulle kastrera hannen och sen vänta nån vecka till såret på pungen har läkt.. sen testa sätta ihop dom.. om man låter dom vara tillsammans ändå nu när han inte är kastrerad,  är man ju rätt konstig tycker jag. sätt inte ihop dom fören han är kastrerad kastrera han fort

FerretCrow
0

hua hoppas inte detta händer mig då thyra kastreras för jag vill verkligen inte kastrera min lilla pojke

Miss-Me
0

#4 men dom bor ju inte tillsammans längre, jag skrev ju innan att jag har delat på dom. men han har jätte fin stamtavla vill inte kastrera han. jag tänker inte avla på honom men han har jätte fin stamtavla så helst vill jag inte kastrera honom. eller får dom inte träffas mera

sarae
0

#3 att släpa på honan och bita henne i nacken är hur en iller parning går till. det går inte att undvika. skillnaden är att om honan är brunst och redo,  så tycker hon oftast att det är fullt ok. men en iller parning ser våldsam ut. Hanar i brunst kan även "våldta" honor som inte är i brunst/kastrerade. De kan bita dem i vulvan, vilket kan ge sår och infektion, de kan även penetrera henne med våld, och de kan ge allvarliga skador. Men det beror helt på illern, och är inte det vanligaste.

Ludde här hemma är vasektomerad, han beteer sig alltså precis som en brunstig hane, men han kan inte få valpar. Han går på min kastrerade hona, samt min äldsta kastrerade hane och skall para sig med dem. Han går ibland runt med nosen i rumpan på buffy, och försöker sen med henne. Men hon tycker inte det är så kul. Ibland ger hon igen, och ibland får jag rädda henne. Han gör det inte för att vara elak, men för att han inte kan rå för det; massa hormoner

TottsiGirl
0

Precis så började Harley oxå hemma när han började brunsta å han va på mina semesterhemsillrar som va kastrerade hanar men även Fiona.. Han ville para sig med allt!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Miss-Me
0

en tjej jag känner vill ta valpar på sin hona nu, hon är 25år och har uppfödning hon vill andvända min hane eftersom han har så fin stammtavla. så hennes hona ska bo hos mej ett tag, men jag vill inte att hennes nacke ska vara full med köttsår. ska dom ändå bo tillsammans eller kan man göra på något annat sätt?

elinn
0

Ska dom paras så måste dom ju vara tillsammans och kan då resultera i sårig nacke.

När parningen är över kan du ju sära på dem .

Norrskenets
0

#9 Kan inte hon ha dom hos sig då?, hon som är uppfödare. Hanen ska bita tag i nacken men det är från hane till hane hur hårdhänta dem är. Honan lär skrika till lite då och då beroende på hur hårt han biter henne i nacken, men man får inte gå emellan och säga åt hanen för då finns risken att hanen vägrar och intresserar sig inte längre. Tycker det bästa vore om hon lånar din kille hem till henne, hon som är van.=)

FerretCrow
0

jag förstår om du vill ha parningen hemma hos dig. miilo ska oxå träffa en tös och det blir hemma hos oss då jag inte släpper iväg min hane utan vill hon låna honom får hon komma hit med honan.