Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 674 ggr
Theres
0

OT Korvbetyg.

Jag är VÄLDIGT kräsen, så den enda korven jag äter är Dennis med Pågens korvbröd… annars går det inte ner.
Eftersom jag inte är världens köttälskare så tänkte jag testa Quornkorv - med Pågens korvbröd såklart.

Åt det precis nyss till lunch.

Betyg:

Smak: 4/5 Smakar som vanlig korv, kanske lite åt kycklinghållet.

Konsistens: 1/5 VÄLDIGT torr och näst intill stenhård.

Tror jag håller mig till Dennis korv i framtiden, även om det är ihopgeggat kött som egentligen borde vara usch :P

golf.ifokus.se

smurfb
0

Jag tycker nog att soyakorven är mycket godare, hälsans kök eller vad den heter. Quornkorven är som du säger alldeles för torr.

Finns även någon dafgårds, den är  oxå lite torr men rätt god annars.

Norrskenets
0

Jag älskar Sibylla korv, alldeles tokig i den

Theres
0

Ja, sibyllakorv går bra den också :P Och Bullens tror jag funkar… men nu för tiden om jag köper "korv" på sibylla så tar jag en luffare… korvbröd med mos i utan korv.

golf.ifokus.se

torchi
0

Denniskorv? Blä! Finsk korv ska det va! Dessutom har ju ni svenskar inte vett att ångkoka varken korven eller korvbrödet, inte konstigt att det blir torrt…Cool

All svensk korv har en märklig bismak, det tog mig flera år innan jag klarade av att äta den. Vad gällande veg-korvar tycker jag att coctail-korv (Hälsans kök?) är bäst. Lite dyrt kanske, särskilt jämfört med Dennis…

Norrskenets
0

#4 är det sån där röd korv? när brorsan bodde i skåne så fick jag smaka en röd korv tillsammans med en brödbit och lite tillbehör på torget. Den va iaf gudomligt god och det värsta att jag inte hittar nån sån korv här uppe=´(

Theres
0

Pölse?

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#6 JAA så hette det, Tack. Det är verkligen en super god korv. Nu saknar man dem..kanske man kan skicka efter;)

Fruttisen
0

#7 Finns röd korv att köpa på Ica/Coop….Gol har en variant vet jag :)

smurfb
0

#4, det är väl inte så konstigt, dennis är ju bara allt avfall som blir över pressat till korv. Det är klart det blir billigt, det skulle väl slängas annars =)

ViktorMarina
0

Det finns vegetarisk korv som heter chorizo, den är jättegod! Äter den med stekt paprika och créme fraiche blandat med tacosås på.. MUMMA!

Norrskenets
0

#8 jasså=D kanske ska och ta och kolla upp det, tack. Dom är ju hur goda som helst=9

torchi
0

#5: Hehe, nä pölse är dansk korv. Finsk korv ser ut som vanlig korv men innehåller mer kött, mindre slaktavfall och bättre kryddat. Och i finland har vi lördagskorv istället för falukorv, ser lite lika ut men smakar helt olika. Det är bra att bo på Åland, här har vi både svensk och finsk mat…men den är å andra sidan helt sjukt dyr och sortimentet är inte alltid det bästa. Ok, kanske inte så bra då när jag tänker efter…

#10 Vegetarisk chorizo! Var hittar man sånt? Måste fylla bilen full nästa gång jag åker över havet…

ViktorMarina
0

#12: Tror att det är Dafgårds Goda Gröna som gör chorizon.. Den smakar inte jättemycket, önskar den vore kryddigare, men det får man väl fixa själv :P

torchi
0

#13. Tack, jag ska smaka och se vad jag tycker om dom. Jag har nästan aldrig ätit färdig mat som varit tillräckligt kryddstarkt!

Norrskenets
0

312 Okej, va en röd korv iaf som jag åt på torget och där stog det röd pölse, aja riktigt gott va det iaf=)

ViktorMarina
0

#14: Nej inte jag heller.. tyvärr.. Hoppas du hittar den!