Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 336 ggr
Roxanne
0

Så alla vet...

… Så fick jag ingen iller för mina päron tror typ att det är ett rovdjur och att man inte kna uppfostra dom och att det är så mycket jobb med dom så att jag inte kommer att klara skolan nu i 9:an.

Och så sa mamma att dom är så framavlade så att dom får så mycket sjukdomar så att hon har inte råd att gå till vet. med den!

Tanken nu att nån annan kommer …. att … att köpa armani tnäcker mig TOTALT! ååh jag bara grinar nu! hej då…

Roxanne
0

Men är det någon som kan säga igentligen om det värkligen är så? Om dom får så himmla mycket sjukdomar och cvanser. och om jag inte ens kommer att klara 9:an bara för att jag har en iller!?

DG
0

Tyvärr är det så att så länge du bor hos dina föräldrar är det deras sak att bestämma.
Du kan alltid skaffa iller när du har flyttad hemifrån.

Roxanne
0

När jag är 18 så ska jag banne mej skaffa en! punkt slut :):(

DG
0

Jag tror inte dina föräldrar gör det för dom är elaka. Dom kanske inte orkar med djur, och även om du ska ha det mesta ansvaret kommer dom nog alltid känna sig att dom måste ställa upp så länge du bor hemma hos dina föräldrar.

Och sen är iller lite speciel djur som inte alla gillar, t.ex. många av mina vänner förstår inte alls hur man kan ha iller fast jag har berättat om det och dom har träffat mina illrar antal gånger.

Roxanne
0

#4 du har rätt exakt så dom sa! men gissa allt jag har gjort för att detta skulle gå vägen, Vi har varit på illerutställningar, vi har varit på illerträffar, jag har släpat hit jessica (det för att mamma ville se hur det gick med katterna och en iller) occh asså, jag trodde värkligen på detta!

DG
0

Synd att allt dina jobb har varit för ingenting men jag förstår dina föräldrars synvinkel.
Men lovade dom att du skulle få iller eller va det mer som "vi får se"?

Roxanne
0

#6 Mamma sa; om du fixar bort Evita och pappa säger ja så kan du väl få en iller.

pappa sa; men då vet du väl att du inte kan få en hund, eftersom att du kan ju inte ha alla djur.

och så idag pratade dom och kom fram till följade! (ovan) som jag redan har skrivit.

Grisknorr
0

Kom dom fram till det du sa över, att om du säljer chillan så kan du kanske få en iller? Eller bestämde dom sig för nej idag?

Verkar hemskt tråkigt..! Verkade ju som om dina föräldrar hade gått med på det?

Roxanne
0

#8 dom sa det idag, och idag var ju "sista gången vi skulle bestämma oss" och ja, jag har ju fixat en omplacering på evita, men ingen har ju skrivit, och när jag sa till mamma om burarna så sa hon; vi ska fan inte sälja några burar. guud vad du håller på, skärp dig. mm jag trodde också att det var solklart att jag skulle få en, allting var ju som om det var ett ja, mamma sa till (gameover) Jessica; kom hem och bo hos oss med dig iller så får vi se hur det gå med katterna också. och det gjorde hon ju, ibörjan så fräste katterna sedan gick det bättre. Men mina päron är dumma!

Madde
0

Riktigt trist att det inte blir någon iller för din del. Ska du fortfarande omplacera din chinchilla?

Tänker på dig. Gråter

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0

#10 pappa sa till mamma; Men har du något emot om ni skaffar en till chinchilla då?

men det vill ju inte jag! sammtidigt så har jag jäävligt svårt att soppa iväg Evita sådära! men jag vill nog ha ett litet roligare djur! illa, jag ska ha min iller! JAG GER MIG INTE!

Madde
0

#11: Hmm. Att säga att man kan skaffa en till chinchilla när det inte är det djur man vill ha är ju inte det bästa. Min åsikt.

Förstår att det är jobbigt att ens tänka på och omplacera Evita. Men du måste ju göra det som känns bäst för dig.

Roxanne
0

#12 mm precis, min päron ÄR duma, allting värkade som sagt till ett ja och när jessica var hemma hos mig med sin iller, så sa hon; Roxanne, jag är helt övertygad om att du kommer att få en iller. Och där satt min mamma och pussade på hennes iller som en tok och tyckte att den var så mysig och härlig. FYFAN VAD DEPPIG JAG ÄR NU!

Grisknorr
0

Ja det verkar ju ganska konstigt.. Allt verkade ju nästan klart! Håller dock med DG i #2 om att så länge du bor hemma så bestämmer dina föräldrar.. Vill lixom inte ens ta upp en diskussion med mina eftersom jag vet att de inte skulle ge mig sig =P Går ut 3an på gymnasiet nästa år, och jobbar iaf just nu på mcdonalds och som danslärare för att få ihop pengar för att kunna flytta.. Ska börja fundera på en iller ordentligt när jag flyttar =)

Roxanne
0

#14 okej, men ååh jag typ grinar helatiden, som du säger, allting värkade ju så klart med att jag skulle få en!

MimmieM
0

Roxanne: Vem skulle stå för kostnaderna av illern. Inköp, mat vaccinationer, kastrering osv?

Carpe Diem

kitty
0

jag vet hur det är det där emd föräldrar och djur.. men samtidigt, 9:an e inget mot gymnasiet, massa nya kompisar o då har man KANSKE int alltid tid för ett djur. vi ahde 7 och det var jävligt jobbigt att hinna med dom allihop. Sedan får man ju dåligt samvete om dom bara sitter där…. sedan tycker jag att det är inget bra intryck på föräldrar att omplacera ett djur för ett annat.. det visar itne mycket ansvarskänsla….

tycker det är lite dåligt av dej att omplacera henne för en iller…

Faxlin
0

#17: Måste bara berätta att anledningen till att det kom på tal att omplacera Evita nog är mitt fel. Roxannes föräldrar ville inte skaffa en chilla till utan ansåg att ett djur räckte. Jag informerade Roxanne om att jag ansåg att då var en omplacering till någon annan som kunde ge henne sällskap det rätta att göra. För en chilla ska inte vara ensam.
Ville bara förklara det så att ni andra inte tror att det här är ett lätt beslut för Roxanne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#16 jag!

Roxanne
0

17, men du hade 7 st…? illrar? Men jag vill ju bara ha en.

#18 tack så mycket Åsa, :) hoppas att dom förstår nu. :) Borde kanske ha skrivit ut det tidigare så folk inte skulle gå runt och tro detta nu som bla. Kitty råkade göra!

kitty
0

ja ursäkta mej då… jag läste ju abra det som stod där och det lät som att du omplacerade/bytte henne mot en iller… menade inget illa

Faxlin
0

#21: Det är lungt kitty, inte lätt för dig att veta som inte följt mina och Roxannes diskussioner i det här. Jag har nämligen pratat med hennes mamma och pappa också. Men som sagt var, det kunde ju inte du veta. Därför jag skrev ut en förklaring. Bättre att du fick veta tänkte jag. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#21 inget att be om ursäkt för, eller jo, fast du visste ju inte, precis som åsa säger, jag hade nog också tyckte så om nån, om det hade varit tvärt om i detta fall : o ! :) ingen fara! Men nu vet du och allting är frid och fröjd Skrattande

kitty
0

#22 ..precis… sedan förstår jag att man blir ledsen som Roxanne.. har själv vart med om liknande.. har velat ha iller sedan jag var 16..har äntligen flyttat hemifrån och snart dyker antagligen ett PAR pälsar upp… Roxanne.. hang in there.. en vacker dag e du vuxen och kan göra precis!! vad du vill :)

Roxanne
0

#24, ska bara passa på att säga att jag har velat ha en boll i 2-3 år (Åsa är nog trött på att höra detta stackarn) men iaf ^^ och jag har värkligen gjort allt =/ happ nää, nu ska man vänta i yttligare 3 år! finfint! :) åååååh :@Skrikandes

hehe Flört

kitty
0

ok jag vet precis hur det känns… men tänk om du blir 80 ! massa illerår :),, 3 år går snabbt *.*

Thaijna
0

Tråkigt att höra Roxanne. Men du kan ju alltid fortsätta gå på illerträffar och så, så får du ju umgås med illrar iaf :)

Roxanne
0

#26 hoppas lixom att du har rätt Skrattande

#27 joo det var lite tradigt. illa för mig. Guud om du visste vad jag har grnat! kanske värkar jätte nördig men jag vart helt knäckt av tanken att nån anna ska köpa armani nu och gosa och leka och ha kul med han! JAG VILL INTE DET! usch =/

JossanH
0

#17 du skrev precis vad jag tänkte!

Nu vet jag ju också anledningen till omplaceringen av Evita… Men man blir ju lite rädd efter att hört om många som haft Chillor och "bytt" dom mot illrar och sen har man tröttnat på illern och "bytt" den mot en hund eller ödla eller nåt… Och det har resulterat i lite halvuppfostrade illrar som omplaceras efter något år…

Måste även säga att jag önskade och tjatade på mina föräldrar från det att jag var 10 år att jag ville ha en iller! Men icke.. Och nu i efterhand måste jag säga att Jag aldrig hade hunnit med det (var mycket under gymnasiets första del bl.a) och att det var ett klokt beslut av mina föräldrar att inte skaffa någon då. Jag fick vänta tills jag flyttade hemifrån och när jag var 19 så flyttade jag.. en månad senare var jag med iller!!

Förstår att du är fruktansvärt ledsen nu, men det du kan göra är att "hänga i", visa att du håller intresset för illrar uppe. Åk på träffar och utställningar!!

Lycka till

Sajtvärd på Iller.ifokus

Roxanne
0

#29 du har sååååå rätt Jossan! Jga är rädd att tappa intresset, men som sagt då ska jag åka på utstllningar och träffar! :)

Men tänk om mina päron typ säger; men du ska iaf inte få nån iller så varför ska du åka dit?

Men men så dumma kan dom ju faktiskt inte vara! nu tror dom säkert att jag har gett upp allting med illrar, men icke! Skrattande haha nu ska dom allt få se ^^

Madde
0

#30: Det är ju inte fel att du fortsätter visa att du har ett intresse av illrar även om de säger att du inte får en just idag. Men om man är ihärdig och visar att intresset inte svalnar kanske de börjar fundera om. Vem vet.

Roxanne
0

#31 precis, jag känner på mig att detta var ett test för att se om jag värkligen värkligen vill ha en iller eller inte, dom ska ju se om jag lägger ner illertjatande eller inte, gör jag det så tycker dom väl att dte avr tur att vi inte tog armani, men nu såå….