Bajs =)
Hittade denna roliga text bland mina illergrejor:
Inreda Med Bajs
Av Mira från Paw Printz Juli-Augusti, 2001
Väldigt få människor har uppfattat att vi illrar har en högt utvecklad känsla för estetik. Vår omgivning och våra levnadsförhållanden är mycket viktigt för oss. Det är därför vissa föremål såsom mjukdjur, pipdjur och bilnycklar måste placeras på bestämda platser. Människor inbillar sig att vi STJÄL dessa saker! Så är det inte alls! Vi arrangerar detta tingeltangel och samlingsobjekt på ett behagligt sätt så att vi förbättrar vår omgivning och bidrar till feng sui harmonin i varje rum.
Ett av de främsta verktyg en iller har att dekorera med är med sitt bajs. Vissa människor ger oss inte så mycket leksaker, några placerar sina krukväxter och bilnycklar på platser så vi inte kommer åt sem. Några illrar vill helt enkelt inte dekorera med mänskligt gjorda föremål och föredrar att framhäva sin omgivning med den gåva som naturen givit oss. Men oavsett om en iller bajsar exklusivt eller integrerar det med sina övriga dekorationsintriger så erbjuder bajs en möjlighet att dekorera på ett väldigt personligt sätt.
Här är en översikt över några av de sätt illrar kan använda bajs för att skapa en variation av olika designstilar:
Traditionellt - Bajsa i hörn
Några kanske tycker att denna stil är tråkig, men jag tror att den är starkt beroendeframkallande och kan kännas bekväm. Det tar oss tillbaka till en enklare tid, när illrar var illrar och bajslådor var okända. En del illrar kommer att bajsa i samma hörn flera gånger tills högen blir mycket stor; jag känner att detta är att ta den enkla vägen ut och rekommenderar dessa illrar att bredda sina horisonter genom att integrera andra stilar i sina hem. Det formella sättet att deponera detta bajs är att stå helt stilla i hörnet, hålla huvudet högt och söka i skyn efter fiender.
Modernt - Små bajsar över hela golvet
På den extremt motsatta sidan finns en stil som jag anser reflekterar den upptagna, aktiva livsstilen hos illrar idag. Vem har tid att stanna och göra en stor hög? Spring, spring, spring, ta ett mobiltelefonsamtal och lämna sedan en liten bajsklick. Faran här är den översiktliga effekten kan kännas splittrad och oregelbunden. Jag är rädd att illrar som bara använder denna stil är lika splittrade och obeslutsamma i andra delar av sitt liv. "Lugna ner er!" säger jag till dem. Slappna av och prova en annan stil. Ditt hem och dina tarmar kommer att må bättre av det.
Hemligt - Gömda bajsar under möbler
Detta är en populär stil hos illrar som är nervösa eller skygga. Kanske har de en irrationell skräck att människor kommer att "radera" spår av bajs och på ett sätt "radera" deras existens. Tro mig, människor kan aldrig helt radera din dekoration! De kan skrapa och skrubba bäst de vill, men vissa rester kommer alltid att finnas kvar. Kanske en del illrar tror att de inte ser söta ut medan de bajsar - igen, detta är bara nonsens. Illrar ser söta ut VAD DE ÄN GÖR. Befria dig själv! Kom ut i det öppna och bajsa mitt på mattan. Det är BRA att experimentera med nya effekter!
Högtrafik - Bajsa framför dörren
Detta är en still som kan komplimentera alla de ovan skrivna dekorations typerna, samtidigt som den tjänar som ett personligt uttalande. "Protest bajsningar" har en lång och klassisk historia i illervärlden. Den är nära släkt med "Bajsa i hallen" och den berömda "Bajsa mitt på golvet". För mig har de allihopa en distinkt aura runt sig som säger "Hej världen! Jag har gnista och ett äventyrligt modesinne".
Expansion - Bajsa utanför buren
En atletisk och smidig iller kan lyckas dekorera UTANFÖR sitt område och sprida sina artistiska förmågor långt och brett. Jag har ingen bur, så jag kan bara beundra denna stil på (säker) distans.
Eclectic - En slät hopblandning av olika bajsstilar
Denna metod är den enklaste att uppnå om du bor i ett fleriller hushåll, där du ofta stöter på personliga visioner i arbete. Men det är inte omöjligt för ett singeliller hushåll att uppnå detta! Med ansträngning så kan du förbluffa dina människor med din begåvning att bajsa på olika sätt och platser.
Använda bajslådan - Ha ha!
Att bara använda lådan som människan har skaffat dig för att dekorera i är så sällsynt att jag bara inkluderar det som ett exempel på vad du absolut INTE ska göra. Verkligen, om du har så lite fantasi att du vill använda den lådan och inte hela din omgivning som landskap för din dekorationsförmåga, så förtjänar du inte att vara en iller - du förtjänar att vara (ryser) en KATT!
Visst är den bra!!!
Amor vincit omnia

*Asg* Sååå bra. Herregud vad jag skrattade här hemma. Så nu tror hela familjen man är galen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
men Åsa….det var väll inget nytt
hihihihi…från en som snart har papper på att hon faktiskt e spritt språngande galen hehehe

hehe, nej visserligen jag tog nog bara bort den där sista förhoppningen som familjen haft kvar. Att det fanns lite hopp om mig. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*asg*
*ASG* :-)) alltså Veronica, var hittar du allt. Hoppas att jag kan låna detta, för det måste visas

Jag förstår ingenting 
*ASG* Tur att sommargästerna åkt, annars hade dom väl undrat vad det är för tokig människa som sitter och skrattar hög, alldeles ensam! Vad det är härligt med ett gott skratt emellanåt. Tack Veronica!

meeeh vad är det som är roligt!? : o jag vill också skratta :@

Haha, vilken kul text! :D

nu blir jag tokig! vad är det som är kuuul? har jag missuppfattat eller? jag fattade ingenting : o
Bajshumor du vet =)

#11 aaah så dom har inte kommit ifrån kiss och bajs åldern än! HAHAHAHAH
#12: Haha, nej det har dom nog inte ;) Hänger du alltid här inne? Du var inne när jag gick, och inne nu när jag kom hem =)

#13 nää, eller jo, jag är alltid online men jag gör lite ärenden ibland :) andra sidor på internet, msn osv… går ut och går med hunden. osv.
Hahaha va bra.. bara nu inte ted får se detta kanske han får massa nya impulser.. 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#15 HAHAHAHAHAAHAH den där var bra HAHAHAHA