Tjockis!!

oj vad gulligt. ser ut som magen släpar i riktigt rejält=) hoppas hon inte går över då så du får längta ännu längre=)

#2 emma du får nog sy en större puff till henne=)

#3 Jo jag tänkte det jag också. Men har puffen från sarae också har jag sacko säcken från ÅsaF men dom får dom när dom bytt päls helt.
Igen sömntutan. Ser så roligt ut när hon tappat nästan all päls på svansen utom längst ut, men den nya pälsen är på G iaf.
.jpg)

Oj det var inte någon liten tös. Hur mycket väger hon?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#6 hehe hon har ju som mig en andledning till att vara tjock och även att bli bortskämd=)
Naw vad sött med stormagen! =) Den ser så go ut att man bara vill snusa på den ju..
Paulina

#6 Vägde henne senast 2008-03-10 vägde: 1.220kg och hennes kompis Saffi som vägde mer än henne innan väger: 998g (vägdes samma datum) Kan tala om att det rör sig i hela magen och då menar jag hela, på vänster, mitten och höger sida.
Kan även se ett litet filmklipp när jag passar på att filma medans hon sov. http://www.youtube.com/watch?v=cin75j0jE3w
#8 Ja visst är det, ja jag har riktigt svårt att låta bli magen kan jag lova;)

#9 oj vad det rörde sig i magen=)

#10 ja och ändå rörde det sig ännu mer innan jag han få tag i kameran, då rörde det sig i hela magen. så det ska bli spännande hur många valpar som kommer.

#11 japp då får du skriva och skryta här=)

Men du g så fin och söt hon är :)
#9 är det henne man hör som andas så tungt? :O

#13 hehe Saga tackar så mycket
#14 ja, det är inte det lättaste att andas med massa valpar i magen när det nästan är fullt nu.
Ca 1 dag kvar nu.
Shit vilka rörelser! Tror de små liven snart vill ut ;)
Paulina

#16 Ja och det vill nog saga också om inte annat;) hehe inte långt kvar tror jag.
Ooohhh, vilken mysmamma!
Sara
Kul att se bilderna o videon! Har nog inte sett några riktigt bra bilder på en så högdräktig hona… Blir spännande att se hur många det blir nu!
Håller tummarna för att allt går bra med valpningen för henne 

#4 haha! Vad rolig hon ser ut! Rund som en boll lillgumman!
Håller tummarna nu när vattnet har gått!!!!

#20 har vattnet gått för saga nu?

Vattnet gick 16.30 och nu ca: 20.17 kom första valpen=´) Saga är riktigt duktig och slickar den ren så nu sitter man här med ont i magen av all oro och väntar på nästa gny.

ÅÅÅH, grattis! här håller vi tummar och tassar för att allt ska gå bra ;) jag önskar er all lycka!

#18 Ja det är hon verkligen, ville hellre ligga i mitt knä.
Så idag när hon låg där så kände jag att det vart lite blött på ena benet så jag vände på henne så gick vattnet precis och som tur va hade jag papper så jag slapp få allt på mej hehe.
#19 Ja det tänkte jag också på så därför har jag försökt knäppa så mycket som möjligt på hennes villkor.

nemen gud vad roligt=) men att det tpg sådan tid från att vattnet gick tills första valpen kom. hoppas alla kommer snabbt så det är över för lill tösa

#23 Tack, är riktigt nervös, plus att hon har nu lagts sig under täcket så hon syns inte längre.
#25 Ja så otroligt men nervöst som attan. Ja det kan göra det. Ja det hoppas jag också så hon orkar krysta ut alla valparna

Grattis Gumman!
Väntar spänt på mer info.
Saga får nog fler än Idas 6.

Åh, vad spännande. Håller tummarna för er här hemma.

hihihi grattis gumman <3

#26 ja det kan inte vara lätt för henne när allt startade vid 4 och bara en valp har kommit men hon är en kanon mamma och kommer klara det galant=)

#27 Saga och jag tackar=D Det kommer så fort jag vet nått mer, vill inte va där och störa, just nu håller hon på att pyssla med första valpen så det är ett gott täcken=). hehe tror du?=D Hoppas på 8st valpar hehe;)
#28 Ja så otroligt, men huu så ont i magen av all oro=P
#29 Tack=D

haha jaa det visste jag redan att hon hadde fått en valp :) allt kommer gå sååå bra.. jag kan förstå att du har ont i magen det är ju så stort att se sitt barn få unge och sen att bli mormor :) hihi kram kram

ja hur känns det att bli gammal och bli mormor emma hihi

#32 Ja det kommer det säkert men jag har såklart det i bakhuvudet att nått kan alltid gå fel. hehe jajamen=´) mormor/andra mamma
#33 hehe det känns otroligt underbart!

det är bra de=)

#34 oroa dej inte så mycket det kommer gå bra :)
Men å..! Grattis till första häftapparaten =)
Hoppas att det går bra och att alla är pigga och att Saga fixar detta galant *håller tummar, tassar och tår*
Paulina

Åhh äntligen!!
Hehe.. *Håller tummarna här hemma*
Vill se!! Hehehe..
Hur många valpar har ploppat ut än så länge? Äre bara 1?
Testade ringa men du är kanske upptagen :P Du kan vell höra av dig när du har tid!
Kram och popp :)
Kläm fram en riktigt go och stor hane till mig nu Sagaälsklingen! :D

Nu är andra valpen ute. Första valpen kom ca.20.17 och andra valpen ca. 22.17 Hon kom ut ur boet med andra bebben hängandes i baken men hon gick snabbt in igen så snart har hon bitit av navelsträngen så är det bara att vänta på nr 3.
#37 Tackar! Ja första valpen har jag fått se medans Saga vart och drukit vatten och ägg gula så då passade jag på att knäppa in i boet.
#38 Nu är det två=) måste ha missat, har på ljudlöst så det inte ska störa tösen=). Ja absolut, gör det när det blivit lugnt igen=). kramar om
#39 hehe få se va det blir;)

Ska ta och lägga upp bilderna som jag tagit nu=) men det kanske inte är nån som vill se;) så jag kanske ska strunta i det…
Grattis grattis Emma och Saga =)
Skulle ha gått o lagt mig för en timme sen, men detta är ju värsta thrillern man måste se slutet på =)
Paulina

#42 Saga och jag tackar så mycket=D
#43 hehe själv va man uppe till lite efter 3;)