Veterinär... jaha...
Hade tid 5 december i Läckeby för Epona och Denver (kastrering)…
Kom dit, och vad får jag höra? Jo, hon som ska operera ligger på sjukhus, så jag har åkt dit i onödan och får åka hem igen… De hade ringt hem, men då var jag väl 10 minuter därifrån… Så massa slösade bensinpengar på det.
Ringde till dem förra veckan och frågade om hon hade kommit hem från sjukhuset… det hade hon inte, och Denver är jättejobbig så jag ringde till Nybro och beställde en tid åt honom och fick tid imon den 18 december. (De tar inte honor där för de är mindre kunniga).
Idag var jag hos mormor och hjälpte henne att julstäda, så ringer min lillebror och säger: de ringde från djurkliniken och sa att hon är sjuk, så du har tid i Läckeby imon vid 8.00. Denver behöver inte fasta innan osv osv…
Jag sliter mig från julstädandet och ringer till Läckeby och undrar vad det är frågan om, hur sjutton jag kunde ha en tid där när hon ligger på sjukhus (vilket jag antog att hon fortfarande gjorde, eftersom de skulle ringa mig när hon var tillbaka). Och hon jobbade iallafall inte, hon skulle komma tillbaka efter nyår, så fick en tid den 7 januari… jahopp… kul…
Så ringer jag till Nybro igen för att fråga dem vad de tänker med, att ge mig en tid på Läckeby när de inte ens har kollat upp att det finns nån veterinär som kan illrar där som är frisk. Iallafall så är det första de säger: går det bra att dröja? Ja, jo, svarar jag, och väntar i 10 minuter utan att någon kommer tillbaka till telefonen, så jag får nog och lägger på.
Så kommer jag på den smarta idén att ringa till Kalmar djursjukhus. Frågar om de kan något om illrar, och visst, det kunde de, så har tid där på onsdag, och det var mycket billigare hos dem med, sparar nästan 500 kr sammanlagt.
(Bokar inte av tiden den 7 januari förrän de är kastrerade och klara. Kan ju hända att de ringer imon och säger att de är sjuka…)
golf.ifokus.se

vad irriterande..

Minst sagt… men hoppas de har minde sjuka folk på Kalmar djursjukhus nu då…
golf.ifokus.se
men hallå varför ringer du inte till cecilia trägård för? Hon är kanonduktig! vad får du betala i kalmar? cecilia har iaf erfarenhet av illrar och har kastrerat min Musimon vlket gick jättebra. Blir ju en bit för dig tat köra kanske men hon är inte alls dyr.

#3 Ringde till henne, men hon kunde bara ta Denver som det såg ut då sa hon, och tänker inte åka ända dit 2 ggr. Och visserligen tog hon 600 för en hane, medan Nybro och Läckeby tar 700, och alla 3 tar 1000 för en hona. Men bensinen dit är ju inte det billigaste. I kalmar tar de 450 eller nåt sånt för Denver och 840 tror jag det var för Epona, + att jag frågade om de kunde illrar och de kunde dem =)
golf.ifokus.se
Ah okej det var synd. Men åd hoppas jag det går bra i Kalmar, de är trevliga där iaf, personligen gillar jag inte Läckeby nåt vidare, men med vissa undantag..

Än har det inte ringt och sagt att de är sjuka… *hoppas* haha :D
Läckeby ringde ju en aaaaning försent =/ Hoppas de är trevliga i Kalmar då.
golf.ifokus.se
Kalmar djursjukhus är kompetenta… Jag var där några ggr med mina, och de berättade en gång att de hade en iller inne på operation för främmande föremål. De verkade rätt kunniga där iaf, så jag skulle känna mig lugn Thessan.

Jag har inga pengar 
Får lämna in dem imon på morgonen, så får jag spendera dagen åt att leta pengar så jag kan lösa ut dem.
Hade 1700 som jag hade lånat av mamma, men hon hade visst köpt mat för dem nu…
Nån som vill låna mig pengar? Du får tillbaka på fredag 
golf.ifokus.se

#8: Ja hade jag bara haft pengar på kotot hade du fått låna. Ledsen, men hoppas det löser sig ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Farmor hade pengar :D
Nu är de inne, ska hämta dem 14.30… ska mysa lite med Melwin nu för han är ensam, han får hjälpa mig att städa.
golf.ifokus.se
usch fy va jobbigt med avbokningar och ombokningar sådär:O
hoppas de kommer gå bra =D!

Hoppas det går bra nudå=).

golf.ifokus.se

#13 förväntade mig att han skulle stå vid dörren och vänta hehe

#15 huuga lill gumman, gick det bra med dem? hur mår epona nu?

De mår bra, Denver märkte men inte ens någon skillnad på. Epona var lite trött, men matglad iallafall =) Melwin är glad att de är hemma igen :D
golf.ifokus.se

Snackar med en vet. på facebook… Epona vägde 880 gram… liten plutt
Får nog snart veta vad Denver vägde, för frågade precis.
golf.ifokus.se

va skönt att det gick så smidigt=)

Haha, Läckeby ringde sedan den 7 januari och undrade vart jag hade tagit vägen, jag glömde boka av tiden helt och hållet… men det var rätt åt dem :P
golf.ifokus.se