Grumme är förkyld

Jag hadde nog kontaktat en vetrinär .
om han inte är gammal så kan han va allergis mot något.
Han är relativt gammal. Han är 5 år. Får TF som foder och det har gått hur bra som hellst alltid. kan inte tänka mig att det kan vara något annat än en förkylning?
Hur ser ögon o nos ut? när mina vart förkylda har de vart lite glansigare i ögonen. Och så har de sovit massvis
Paulina
Du kan köpa bisolvon på apoteket och ge hnm. Det är slemlösande. Förskylda kan alla bli :) illrar får det vi människor får. Huvudsaken är att allmäntillståndet är bra. Men fortsätter han vara täppt och snorig under en period framöver så skulle jag ringa en veterinär!
Ni kanske har det lite dammigt hemma också? ;)
#3 Han är inte rinnig i varken ögon eller nos. Låter mer som han är lite täppt i nosen. Dock ser man att det kommer lite blöta fläckar på täcket/kläderna när han nyser.
Han sover inte mer än normalt, han var uppe och busade imorse som vanligt, men kanske inte lika intensivt som han brukar.
Han har haft detta med nysningar för några månader sen (dock med lite rinnig nos) också men då slutade det av sig själv efter några dagar.
Undrade mest om man kan underlätta för honom på något vis för han är frisk i övrigt.
#3 Bisolvon, hur ger man det? Ja det är nog bara en vanlig förkylning, hade jag trott annat så hade det blivit vetten direkt. Dammigt är här inte, vi städade här om dagen. Haha. Dock älskar han att krypa in under soffan där vi inte kommer till med dammsugaren (ska sätta upp en list runt om snart så dem inte kommer in där mer).
Det kan vara luftrörsinfektion och även lunginflammation så håll noga kolla.
Sara