Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 506 ggr
skrollan
0

Söker uppmärksamhet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett ca havlår sedan skrev jag att jag tyckte synd om groggie som är så mycket mer vaken är skrollan. Jag funderade på om jag skulle skaffa en till iller då, eftersom det skiljer ett år mellan dem trodde jag det berode på det, att skrollan sov mera.
NU är skrollan vaken i prioncip hela tidne kan jag lova. Står man och sminkar sig så ställer hon sig och kraffsar på foten så det känns som hon ska gräva ett hål rakt igenom den ?! Står man och pratar med någon brukar hon vara lite skyggp och springa iväg, nu kraffsar hon på foten och vill ha uppmärksamhet.
Jga ger henne så mycket jag kan, men hon vill inte kela med en. Jag fösöker tvångskela med slutar med att hon ger ett litet naffs för hon vill inte. Tar jag upp henne när hon söker uppmärksamhet så vill hon ner igen.
På natten är värst, när hon är sur då välter hon ner mina blommor, det gör hon aldrig annars. Bara vissa nätter, hon gräver inte i dem, bara puttar dem och sedan går! Hemlis

Jag tar en promenad med henne om dagen, så gott jag hinner, då är det mest bara jag och hon eftersom Groggie totalvägrar gå i sele numera och lyssnar inte när han går utan (måste erik vara med) så då springer skrollan lös och vi leker m.m. men hon skakar så förbannat så hon vill nästan lika fort in igen =/

vad ska jag göra ?? :(

skrollan
0

och på tal om vad hon ska tigga när man öppnar kylskåket :) Varenda gång! Känner mig så dum att jag inte ger henne något om man inte kan dela en köttbulle eller hat en skinkbit m.m. vad ska jag ge henne?

Hon kan sova, och så hör hon kylskået och kommer direkt! Hon kan inte sova djur och lugnt :/

ferretgirl
0

Du kan ge både en liten bit skinka eller en liten bit köttbulle, men bara som smakprover alltså inga stora mängder. Har själv 4 riktiga tiggisar här hemma, och de får smakprover på det mesta jag har i kylen. Det är allt från skinka till gurka och tomat. Ett par av dem vill även ha vitlöksost, så när jag har det hemma så får de vars en tsk. Detta händer kanske 1gång/månad eller ibland inte ens det.

Aviendha
0

Du kan ju dela med dig men som ferretgirl sa, ge inte mycket. Sen lkan ju det ge ett nytt beteende, att hon lär sig att hon får saker genom att tigga. Jag ska ärligt säga att jag inte haft några problem alls med det, mina tiger aldrig. Enda de gör är att de kan titta lite extra på en när man närmar sig skåpen där illergodis, mat och furotonen finns…

Men uppmärksamheten käner jag igen lite. Aviendha krafsar på foten och vill upp, men hon vill inte stanna mer än 10 sekunder. Sen ska hon ner. O efter en minut så görs det om.

League
0

Jag ger mina vanligt hund/kattgodis. och det funkar jättebra, inga diarréer eller liknande. Sen går de på hills foder.

Mina söker ochså uppmärksamhet gemon att klättra eller gräva på fötter och ben. Jag plockar upp dem och så får de sitta på mina axlar en stund. Då ger de med sig och håller sig på marken… sen skämmer jag bort mina väldigt mycket…Generad

skrollan
0

jag har provpåsar med vitalin tror jag det är, skulle man kunna lägga den påsen i kylen så man kan ge henne en bit från det när hon ställer sig så söt på bakbenen när man öppnar kylskåpet? För ger man henne en godis från godisskåpet är det absolut inte samma sak som från kylskåpet. haha.