selar
Jag kan inte anv sök funktionen på min dator…vet inte varför…
Jag hade velat ha lite info och erfarenheter kring vilka sorts selar ni tycker funkar bäst?
De tre som jag kan hitta är selen som ser ut som en "8", selen som ser ut som en jacka, typ i tyg, och den vanliga selen med en del runt halsen och en del runt bröstkorg med en liten snutt som går emellan på ryggen. Hoppas ni förstår. ;)
Tack på förhand!

jag förstår precis hur du menar med selarna men hagaselen är skiit bra & snygg :) finns på http://www.amhs-illertorg.se/shop/index.php?cPath=35&osCsid=cec726f13632e202512a0937a2ea631d
Jag har bara testat haga-selen, den som går runt halsen o magen med en snutt.. den funkar ättebra för mig men ag vet en del som haft illrar som lyckats ta sig ur dessa. Men alla har u inte "houdinis" ;)
Paulina

Den du beskrev sist har jag 2 av (illerselar köpa på ahms-illertorg och butiq, och de frunkar =)
golf.ifokus.se

Jag har Hagenselar till tre av mina illrar. Jag tycker dessa är superbra, lätt att sätta på och ta av.
Men min ena tjej är så liten så det finns ingen sån sele som passar henne. Visst kan man sy in men jag hade inte orken och lusten just då. Så hon fick en sele som ser ut som en åtta och den tar hon sig inte ur =)
Bild på selen som ser ut som en åtta…

#4 den där ser ju kanon ut. här har jag hagen selar och dom funkar kanon och har gjort till alla mina 6 illrar

jag har en haga-sele, men jag tror att den egentligen är för kanin av förpackningen att döma. hade ingen bjällra (satt på det själv), men rejäl i sömmar och bra och hållbara spännen (såna där man klämmer på sidorna för att öppna). det var spännena som dog på den förra selen nämligen. haft denna i fyra år nu, ff fräsch. bild i galleriet, syns kanske inte så bra dock….

#6 såg nu att den inte syns alls på bilderna i galleriet, så strunt i det!!! =)
Vilken häftig, som åtta uppe på och som en hagen under, så att inte en av de två "åttorna" kan bli för spänd. Vart har du hittat den?
Är det någon som har en lädersele här? Skulle vara de bästa att mjuka upp en sådan rejält, då har man nåt som håller. De ända är kankse metalspännen istället för plastklämmor som e dåligt.

en bekväm sele som finns att köpa på ahms länken jag gav dej där uppe sen finns det jätte mycket på en här länken nitar jordgubbarmotiv m.m http://www.ferretcouture.co.uk/Harnesses-Sets.asp

jag tycker som liinda hagen selarna är kanon. selen thyra har jusst nu har alla mina illrar genom åren använt och den är fortfarande hel och fin.

#4.. en sån åttavariant som du hade belsebub med sig men han rymde ur den på en gång… är någon intrsserad kan jag skicka sele plus koppel mot portokostnaden, den är också röd, har även rött flexi mini 3 meter om någon vill ha det=)

#8 Den selen köpte jag på www.zoosajten.se Under rubriken smådjur och sedan iller ska den finnas =)
Tror den ska finnas i röd, grön och blå. Har för mig att jag inte ens betalade över 100:- för den…

på mitt felxi kopel jag har till är 1-5 meter

på mina flexikoppel har jag bara 3 meter men jag anser att det räcker gott och väl här hemma då man går med två illrar i skogen, har inte lust att varje iller springer in bland träd med mera 5meter åt varsitt håll =P

Selen som syns i inlägg #4 hade även vi till aiia, men hon slank ur den gång på gång så tillslut vågade vi inte använda den längre. Dessutom gjorde "öglan" på nåt vis så karbinhaken sprättade lös när den kom i ett visst läge, så kopplet släppte flera gånger också. Den är bannad här hemma nu..
En hagensele rekommenderar jag!
Jag har en hagensele och en omsydd kattsele som ser precis likadan ut som en hagensele tycker dom funkar kanon..
Billiga hagen selar finns på www.guldfisken.se
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag säljer en sele som är gjord i canvas!
Läs tråden :)
http://www.iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f0edc9e3-d109-4350-b712-3d2ae1181847

#8 När vi hade våran första iller så hade vi en läder sele till henne, gick till en skomakare som gjorde den till henne och den höll i alla år. Däremot så var det mycket jobb och pill med den. Så fort den blev blöt så var vi tvugna att "feta" in den osv osv. Det var dock på den tiden som det inte fanns iller selar (vad vi visste), alltså då när man knappt visste vad det var iller var för något.
Jag har andvänt de flesta selar, dock ej "åttan" selen som elin har men jag funderar skarpt på at fixa en sådan till mina töser.
Kan starkt rekomendera hagen selarna! dom är riktigt tålbara, nästan som läder selar men med mindre jobb. Mina killar brukar bada i sjön eller ihavet och alltid med selarna på sig, de testar verkligen gränserna för selarna och än sålänge så har de fungerat utmärkt! =)
ok tack!
Jag har en mörkgrön hagen med bjällra, den har funkat kanon för mina illrar som va vana vid sele, men som sagt, sara är inte det alls så hon slinker ur direkt. vågar knappt gå ut med henne än. men men, hon lär sig väl till slut.
Däremot tänkte jag köpa en i läder (finns på ebay.co.uk) för att ha på medeltidsdagarna i kungälv i sommar. brukar alltid ta mig tid att gå ditt och illrarna har jämt varit ett uppskattat inslag. Kanske jag tar med mig min canaanhund också, vars uppfödare trodde han var en varghybrid på håll sist vi sågs! Innan han såg att de var jag som hade hunden dvs. ;)

#22 Kul, tar du med dig illrarna på medeltidsdagarna så måste vi ju ses
bor nämligen i Kungälv med våran Ozzy.
Skoj! Vi får höras lite närmare sommaren!

23 och 24 Jag hänger också på om jag är i Kälv :D

#25 klart att du ska det