Sömntuta?
Max han brukar somna när jag tar på han kopplet, jättekul eftersom att vi ska ut och gå och inte sova. Finns det någon annan liten buse som gör som Max? Varför gör de så?
Något annat som Max gör är också att attackera andra djur, han går inte ihop med någon utav de andra illrarna som han har träffat. Går de förbi honom så kan han gå efter och vara jättenyfiken, men om de vänder på sig så hoppar han på dem (nästan alltid). När vi är ute och går brukar vi träffa en jack russel terrier som gärna vill "hälsa" på Max, Max burrar upp svansen och backar och hunden går förbi, Max han kutar efter och verkar jättesugen på att slåss. De människor som han träffar är han jättesnäll mot, och jag litar på honom till 100% när han är med mig och när jag sover. Varför är han så arg/nosig/rädd?

Hmm, ingen av mina somnar när jag sätter på dem selen.
Reagerar Max likadant mot andra djur om han är utan selen? Finns ju djur som känner sig fångad och trängd i selar och halsband. Kan han höra till dem?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Katten och andra illrar har han försökt hoppa på både utan och med sele. Jag tycker att han beter sig konstigt när det gäller andra illrar. Therese har ju passat Max och hon testade lite försiktigt att introducera hennes illrar för Max och det gick inte så bra. Jag fattade det som att han hoppade på ganska oprovocerat.

Låter lite som en rädd illers beteende. Men det är svårt att säga utan att ha hört mer ingående hur och i vilka situationer attackerna kom.
Audiatur et altera pars

Vi kan kanske prata på HC träffen om jag kommer dit…

#4: Det kan vi säkert göra. Då finns det massor av tid att prata. Och så är vi ju flera där som haft illrar vi haft problem med så då kan man liksom bolla ideér med flera. ;-)
Audiatur et altera pars