Valpar
Hej
här vill jag absolute inte ha några disskutioner utan jag vill bara infomera i denna tråd.
alla på denna sida som vare i kontakt med mig och skrive upp sig på intresse listan av valpar.
Ja tyvärr måste jag meddela att det inte blir några valpar här hos mig nu detta år då mycket har hänt i min familj och det är har inte med min bebis att göra utan att min kille har fått en kronisk sjukdom och vi tacklar detta för fullt psykiskt. Så jag ser att jag kanske inte kommer ha tiden att verkligen träna alla valpar till 100% innan dom ska till sina nya ägare. Så jag har valt att Thyra nu ska kastreras och Håller redan på att söka efter en bra avelshona till nästa år 
Men ni som har haft valp intresse hos mig ber jag er maila mig så får ni veta mer om ni känner att ni vill det. och jag kan där tipsa er om andra bra uppfödare som jusst nu har eller snart kommer få valpar.
Hoppas att ni förstår detta och som sagt vissa får ju kalla mig oansvariga om dom vill men att helt plötsligt få en sjukdom är inget man kan förutse direkt. jag anser att jag gör det bästa valet i min situation jusst nu.
Sköt om er alla.
jag tycker att det är mycket ansvarsfullt av dig att resonera som du gör! Att själv inse sina begränsningar och öppet informera om det är starkt gjort!
hoppas att du och killen tar er ur det här, och kan börja bearbeta det hela. Och lycka till med framtida avelsplaner!

Hoppas allt blir bättre snart :) kram på er

#1 tack sarae. och jag vill verkligen tacka dig för all hjälp du gett mig över msn och mail=) och som sagt vill jag hellre kunna erbjuda helt lådtränade och bittränade valpar senare.
#2 tack
#3 jo precis, man vill ju veta att man har tid att ge dem det bästa möjliga. Inga problem, du vet vart jag finns ;)
en fråga, hade du tänkt ta valpar på thyra från början?

#4 tack du är en stor stjärna på min himmel=)
Håller helt med #1..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#7 tack tack

Starkt av dig att gu ut med det, tycker du/ni resonerar rätt. Tröst kramar

#9 tack gumman men jag vet ju vart du bor senare när jag får valp abstinens=P det är ju bara 10mil som sagt hihi

#10 hehe ja precis;)
#5 som jag förstått det , ja. milo och thyra tror jag.
bra beslut!

Bra beslut!

#12 och #13 tack tack

Helt rätt beslut Erika! Det är inte rättvist mot valparna att låta dem komma till världen om du känner att du inte har tid för dem. Det kommer fler parningstillfällen senare när du känner att du har rätta orken och egagemanget.

#15 tack tack. jo precis det gör ju de=)