Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 330 ggr
Qviq
0

Uppbrytet kök...

Var morgonpigg imorse så jag vandrade upp till min kompis för att leta efter min mobil och hon är den enda som är vaken tidigt på morgonen.

Tog med mig Göran och snowflake som jag alltid brukar göra. Hennes lägenhet har jag alltid trott varit illersäkert genom mina tittar. Men självklart har någon av hennes två barn lyckas ta bort en skyddsplatta vid skåpet och det har blivit ett hål där, 8cm brett och 5cm långt som vi självklart inte lagt märke till. 

Ser hur hennes katt sitter och glor mott köksbänken och undrar vad han håller på med och hör då krafsande under skåpet. Då har tjockisen snowflake lyckas ta sig in genom hållet och kommer inte ut. Stackarn kämpar som en galning för att ta sig ut men kommer bara ut med halva kroppen. Så det var bara att plocka fram verktygslådan och börja bryta upp listen under skåpet och bryta upp ett större hål. När stackaren kommer ut så är han dödstrött och dammig. Stackarn. Varför ska det vara lättare att ta sig in än ut?

"Chaos is a friend of mine."

Aviendha
0

Huvva…  Ja, det undrar jag med, men iofs är de u samma sak med mig själv, hur många gånger har jag inte fastnat i ringar, eller tagit mig in men knappt ut ur diverse hål och skrevor..

Mstar
0

Han ville nog bara bevisa at det borde städas därunder, och att köket borde bytas ut :)  En gratis besiktning ;)

Aviendha
0

#2 hehe.. Har faktiskt en gång frågat om jag fick ta med illrarna när ag skulle kika på ev lägnhet. Inga bättre besiktningsmän under 1 meters nivån vill ag lova ;)

Qviq
0

#1 haha det där med ringarna känner jag igen. Har fått kliippa upp morsans gammal förlovningsring för att jag inte fick av mig den.

#2 ja, köket är ju inte det vackraste, så han ville nog bara att jag skulle ta och bekosta en ny list som var lite snyggare kanske:P

"Chaos is a friend of mine."