BARF - recept
yeees, som rubriken säger så skulle jag vilja ha en tråd med ENBART recept på div BARF mat/godis.
Har gått igenom alla artiklar samt en handfull trådar gällande just BARF och tänkte det vore bra med en tråd med lite meny tipps till fuzzizarna.
Hittade i en gammal tråd att det skulle komma ut en artikel om just BARF menytipps och liknande men hittade ingen sådan artikel.
Snälla, håll tråden så "ren" som möjligt ifrån OT- snack eller bråk/tjaffs.

här hemma ger jag en blandning mina baar älskar=)
bitar med lammkött med äggula och några droppar furatone och vetegrodds olja och det äter dom verkligen av tills det är helt slut

hittade detta i en gammal tråd. har för mig det var Sarae som skrivit. Något man kan ge ca en gång i veckan som jag förstod:
Laktosfrigrädde
linfröolja
Krossade b vitamin tabletter
plaqueoff
Joint-aid
immun
äggula
krossat äggskal
samt kyckling och nöt färs
allt blandades ihop med stavmixern

kycklinghals i bitar.. det är smaskens det…

annars är malt kalkonskrov eller kycklingskrov (säljs på "korv") väldigt populärt här hemma, man kan blanda i lite av varje däri.. oljor, bvitamin, andra vitaminer, benmjöl, blodmjöl. lactol… ja gegga och blanda

lever och ägg som körs i mixer är kanongod soppa att äta någo gång i veckan sådär

#5 då måste jag fråga, menar du kykling lever? eller någon annans lever?
#6 grannens lever :P Kylckling lever är bra, men vilken typ av lever som helst funkar bra, variation är bara nyttigt

#7 haha tror inte elsa är så sugen på att ge ut sin lever till mig. Men oki tack =) ville få fram vilken djurart det var. =)
Jag ger barf och jag ger mest av detta:
Kycklingvingar, hela tinade.
Kycklinghals
Kycklinglever
Kycklinghjärta
äggula
nötputs (slaktrester i småbitar)
Benmjöl
Blodpulver
Jag skulle gärna ge kanin också om det gick att få tag på i närheten…
Benmjöl ca en tsk/100g kött. Blodpulver blandar jag i lite vatten, eller strör lite på maten ibland.
Jag ger mat två ggr/dag. Inälvor 3 ggr/vecka, och då ge jag lite mindre mängder. Äggula max en/vecka per iller.
Jag ger hela bitar av det mesta, det ger mer tandmotion för dem. De har jobbat bort nästan all sin tidigare tandsten på ett par månader av enbart barf.
Till denna kost behövs inga tillskott, jag tror inte på det helt enkelt…