Jan i Eslöv?
Just nu verkar det inte som att jag kommer att få Ozzys "stamtavla" av hans förra ägare (ja, jag har bett om den flera gånger men det känns dumt att be igen när jag ju inte fått den).
Jag inbillar mig att hans uppfödare är en Jan som ska bo i Eslöv (och det hittar jag inte på eniro.se) men åtminstone i Skåne. Jag tror det är en farm han har..
Känner någon till Jan från min bristfälliga förklaring och har mailadress eller nummer till honom så skulle jag bli jätteglad om jag fick det. Jag skulle vilja vet mer om Ozzys ursprung.
#1 Åhå, den annonsen har jag inte sett
Men det måste ju vara han. Tack 
Hoppas nu att det är han bara.
Men Eslöv är bara en liten håla, så risken att det skall finnas två Jan i Eslöv som föder upp illrar känns väldigt liten.
Lycka till!
Mvh: Therese
Jaghar kollat massa anonser nu och alla verkar heta Jan som håller på med illrar. Sök på illervalpar utan mellanrum :D så får ni se. hehe.
Men de finns en jan i eslöv. så de e säkert rätt :)
Nå, jag skickade ett mail så jag hoppas få veta om det är rätt snart.
testa att ringa istället, han svarar förr eller senare, han har haft problem med mailen. jag tänkte ta en av de där valparna, men de får nog vänta tills nästa år istället. :)
#6 Jo det är nog bäst, men helst inte ändå. Inte för att det är en dålig idé men utlandssamtal kostar massor.

#6: Inte för att jag har med det att göra. Men jag är född nyfiken. Hur kommer det sig att du inte ska skaffa iller förns nästa år. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har redan en iller :) tänkte skaffa en kompis till henne å såg annonsen om hans valpar, men besluta att de får vänta tills nästa år, när hon e vuxen å kastrerad allt :) Hon leker för fullt med hunden ändå. vill ha en pastell. å har inte bråttom.

#9: Okej, ja då vet jag.;-)
Förlåt om jag snokar. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det finns bara en Jan Nilsson i Eslöv, han bor inte i själva Eslöv, utan lite utanför. Jag har själv 2 tikar från honom, 1 liten pastell och brun, dom är systrar. Såg på blocket igår att han nu säljer sina valpar med stamtavla, det gjorde han inte när jag köpte Tiffanie och Tilly för snart 3 år sedan. Då kunde man få uppgifterna och själv registrera valparna.
Skickar med ett foto på Tiffanie som hon ser ut idag, iallfall i ansiktet, har inget bra helkropps foto på henne.
#0: Hur går det? Får du någon stamtavla??
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#12 Inget svar än men om han problem med mailen är det inte konstigt. Tänker skjuta upp ringandet iallafall, den kostnaden finns inte med i mina beräkningar 
Men när jag ändå håller på. Ozzy är född hos Jan då, 23:e juli 2005 tror jag. Någon som har syskon eller vet någon som har syskon till honom bara med hjälp av datumet??
#11+12#
Jag har stamtavla på båda tjejerna. När jag köpte dom så fick man inte med någon stamtavla, men jag frågade vad mamma, pappa och mor och far föräldrarna hette och när dom var födda. Detta letade han upp till mig, så det fick jag på ett papper när jag var och hämtade dom i början av oktober 03. Såg att han har annons på Blocket, där står (om jag förstår rätt) att han nu lämnar ut valparna med stamtavla. Om jag minns rätt så har han även höjt sitt pris från 500:- till 1500:-. Gå in och se om du kan hitta annonsen på Blocket, så kan du själv se vad han skriver.