Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 617 ggr
Theres
0

Illerbett

Tror det har funnits någon tråd om det värsta illerbettet du fått… men nu till frågan… vad är det värsta illerbettet du sett på en iller?

Gärna bilder + berätta vad ni gjorde åt det, eller om det värsta illerbettet kanske inte var så farligt.

golf.ifokus.se

Theres
0

Det värsta jag har sett var ett tandavtryck i en illernacke där håret var lite lätt bortslitet. Det var inget nu-ska-jag-döda-dig-bett, men det var lite svullet ett tag.

golf.ifokus.se

Sarah
0

Det var första gången jag lämnade Smulan själv med de andra. De hade gått lite bättre varje dag så jag lämnade henne med de andra i ca två timmar. När jag kom hem låg hon i garderoben alldeles sårig i nacken. Blicken fick mig att gråta. Hur kunde du? Hon sov i min säng den natten och jag insåg då att jag inte kunde ha henne kvar. Efter det var hon kvar i ca tre veckor men var aldrig med de andra igen. Hatet lyste så fort de såg henne. Hon fick istället ett superbra hem hos Burtli här inne.

Theres
0

#2 Oj, det lät illa… När Denver har blivit biten så brukar han hoppa runt och leka direkt efteråt, så då har det inte varit så allvarligt, bara att det en gång hamnat lite väl djupt då.

golf.ifokus.se

Zaria81
0

Mimmi har haft en del sår i nacken och även bortsliten päls där när Greta var i uppfostrartagen.

Tyvärr flyger gärna greta på Mimmi numera också men inte alls som förr.

Mimmi är för tidigt tagen (ca 6-7 veckor) och haft ett hem före mig utan illrar så jag tror inte hon vet riktigt hur hon skall bete sig eller om det är lek eller allvar så hon går helst och gömmer sig.

Ett tag var hon dock som Sarah beskriver, olycklig,hade ont och var rädd och bara låg. Det är lite bättre nu men man får ordentlig koll.

skrollan
0

Det måste ha vart när vi precis hämtat skrollan, när vi kom hem så satte pappa fram sin knytnäve till henne (hon var ilsk!) och hon bet så det blödde förbannat mycket, det bara rann! Efter det har hon respekt för pappa.

emoflickan
0

alltid när jag tagit hem en ny iller har det gått en viss tid där det varit mkt sår i nacken. har ändå varit envis och till slut han rangordningen gjorts upp. Har enbart hållit koll på att det inte blivit något som blivit infekterat o så.

Robinsnel
0

Det värsta såret jag sett en annan iller få av en iller är det woodo gjorde på en hona som var på besök hos oss. De bet varandras nackar och "låste käkarna" samtidigt som de båda skrek… Hon hade sen fyra rätt djupa hål i nacken som det faktiskt blödde ur. Vi tvättade rent. Hennes sår ville sedan inte läka på dryga månaden, det blev infekterat och varigt och veterinären var förbryllad… Sen en dag kom hennes chip ut genom såret, det var helt sönderbitet. Det var alltså det som hade irriterat såret, som sen läkte fint… Woodo hade alltså lyckats bita sönder hennes chip…

Sara
0

Har inte sett så hemska bett utan det är de vanliga betten i nacken när det är nya illrar ihop.

En semesteriller fick dock ett bett i örat som blödde en stund.

Sara

HannaM
0

när elliott bet bella.. är nog ett av dom värre jag sett, han hängde sig i strupen på henne och tyckte det var kul, fick knappt loss honom…. har för mig att det blev komplikationer med infektion och så