Ansvarsfull förälder
I höstas när jag var ute och gick med Göran träffade jag en lite kille på 12 år ungefär. Han blev jätte förälskad och ville ha en iller. Tänkte först som de flesta gör: "detta är inget för ett barn". Och hoppades på att hans föräldrar skulle se allvaret i det och inte skaffa iller.
Men efter några månader träffade jag hans pappa när jag var ute och gick och han sa att han son ville ha en iller. Vi började prata och har hållt kontakten sedan dess. Hans pappa frågar massa frågor och tar vekligen ansvar. Läser på om bitträning, mat och andra saker. Tänk om alla föräldrar kunde ta och se allvaret med Att skaffa iller åt sina barn….
"Chaos is a friend of mine."

nej men gud vilken underbar pappa. det där är en förälder jag skulle kunna sälja valp till. där man verkligen ser att föräldern tar sitt ansvar
Jag har haft ett par tonåringar (ca 13-14 år) som har haft likadana föräldrar som han. En av dem har jag än idag efter ca 3 år kontakt med, vi umgås ibland med fika och ibland även grillning. De har idag 3 illrar som mår som prins och prinsessor. Och de är urgulliga som människor och väldigt djurvänliga.