Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 254 ggr
HelenMarielle
0

Vilken Borste?

En liten undran jag har. Har tänkt att göra ett inköp av en borste. Vad är det för borste/kam som är bäst, ni som kan? Glad

Madde
0

Här hemma så har vi ingen borste till våra illrar. Utan vi låter deras päls vara.

Vore kul och höra från folk som har erfarenhet med borstar och sånt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Jag använder ibland borstar på mina. Men inte ofta kan jag säga. Har både en liten mjuk bebis borst som jag typ använder på deras huvud och sedan en liten, liten katt karda som jag använder på deras päls. Men kardan använder jag bara när de ska tappa vinterpälsen för att inteKiara skulle få i sig en massa päls när hon skötte om sig själv. Hennes päls var rätt lång och mjuk liksom på vintern.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HelenMarielle
0

men då är inte borste något man behöver på en gång direkt då?

Faxlin
0

#3: Oh, nej det är det inte. Finns massor med saker som man måste ha. Och dit hör inte borstar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag borstar inte mina i vanliga fall men under fällningen brukar jag hjälpa dom att bli av med lite päls. Då använder jag en karda.

HelenMarielle
0

Tack för hjälpen!

Jag hade tänkt att panikköpa en idag annars. Lilltjejen kommer ju imorn! vet inte hur många gånger jag skrivit det nu haha

Roxanne
0

#6 det har inte jag hört någonting om =P har du någon bild på henne då?

elle
0

Om man ändå vill köpa en borste så fick jag tipset en gång att köpa en Pannborste (som till hästar) Den är lite mjukare…

Men jag vet inte. Skall själv snart få min första lilla buse, så jag är nyfiken… Vad tycker ni som har koll om en sån borste?? Den kostar inte så mycket heller…

ang3lica
0

Jag har en borste till Busan. Men hon haaatar att bli borstad, så den kommer inte till så mycket användning.. Flört

Roxanne
0

#8 den var riktigt smart! ååh vad bra! då ska jag köra på det! :)

ferretgirl
0

Jag använder både borste och kam till mina, speciellt när dom börjar fälla vinterpälsen. Har en kam men kanska så fina tänder, och borsten är en mjuk (typ babyborste) sen har jag en som är till katt som är lite halvmjuk. Alla 8 tycker att det är skönt att bli borstade och kammade, men jag har börjat med detta redan när dom är små valpar. Laban ( 5 år och äldst) fick jag när han var ca 8 veckor, och jag började på en gång att bosta honom, så nu när han ser borsten så kommer han självmant upp i knäet och vill bli borstad. Även om han bara har sin sommarpäls som är mycket tunnare än vinterpälsen.

TottsiGirl
0

Jag har faktiskt borstat ted lite nu det senaste för han fäller massor just nu.. men jag har en luskam från apoteket som jag kammar lite försiktigt med.. Han tycker inte det är såå kul att bli borstad men sist gång så verkade han riktigt glad att bli av med all lös päls för då låg han still och njöt lääänge :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

HelenMarielle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en liten bild :)

elinn
0

Åh vilken sötnos =) Hoppas verkligen ni kommer trivas tillsammans =)

Madde
0

Så söt hon är Signhild. =) Jag har ju haft turen och träffa henne och alla andra valpar. Gud så söta de är.

HelenMarielle
0

Tack elin_n! ja de e söta allihopa!:) nu fick jag hem henne. hon har somnat som en stock! tänk vad mycket som är nytt för henne!

Madde
0

Oj nu måste du ta massa kort på henne och visa oss. =) Fick du med något med kort från klarsferrets. =)

Shelby
0

Jag har en mjuk kattborste och en mjuk pann-borste (för hästar) ronja är inte överförtjoust, men det e hon inte heller när man klappar henne…. Hennens villkor: "-ska jag klappas bestämmer jag när"

HelenMarielle
0

ja tack madde för kollaget, det va supersött! nu hänger det på kylskåpet! hon sover mycket. först lekte hon mycket men nu sover hon för andra gången. hon är väl utmattad efter allt som hänt antar jag?

vi får vår nya kamera imorn tror jag, då blir det kort!Skrattande

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19: Det var så lite så. =) Korten ser vi fram emot. =)

Här är Kollaget som jag gjorde till Signhild & hennes matte. =)

Roxanne
0

#20 så fint Madde! Är du förvånad nu över att höra det? Skrattande

Madde
0

#21: Nej jag är nog inte så förvånad över och höra att det är fint. För jag är själv supernöjd med kollaget. Sen gillar jag bilden uppe i vänsterhörnet. Signhild är ju söt där. =)

Roxanne
0

#22 aaw jag förstår! ser ut som en sääl! :D men du ska vara grymmt nöjd som sagt!

HelenMarielle
0

en säl…..jag fast en sööööt säl :)

ja fiiint ä va bilderna e…haha. jo det va de! 

snart kommer flera bilder från henne:)

Roxanne
0

#24 meeh jaa naturligt vis en sööting säl ;)