gravid = dräktig?
Ronja har slutat löpa. Men om man tittar på magen så syns bröstvårorna (vilket inte gjordes innan) de är lite rosa, hon är lite rund om mangen, men hon äter ochså som en häst så det e inte så konstigt…
Ge mig Dräktighets-symton snälla!! e jätte orolig då jag åker till jobbet idag och kommer inte hem förrän om en vecka och har inte tillgång till dator! hjälp….. jag säger till min syrra att gå in och kolla och vidarebefodra infon som ni skriver här.

Fråga nummer 1:
Har Ronja träffat någon pojke som kan göra bebisar över huvudtaget?
Om vi nu tar för givet att hon gjort det, så är tecknen för skendräktighet och vanlig dräktighet extremt lika varandra. Skillnaden är i de flesta fall att du får valpar efter den ena men inte efter den andra.
Symptomer som:
ökad vikt, rosa tuttar, ökad omfång.
Ja de finns i båda fallen. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2: Hon ser jätte dräktig ut. Men som du säger de är duktiga på att luras. ;-)
Kiara har aldrig varit så gravid till sättet som hon var när hon var skendräktig förra året. hihi
Hon hade sååå långt ner till golvet att jag var tvungen att lyfta upp köttbiten om hon tappade den. Hon var ju för gravid för att orka böja sig så långt ner.
Ska tilläggas att damen stod på golvet. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Om det finns vildillrar (vilket vi tror) så är skansen stor att hon blivit betäckt. hon ser typ ut som ett päron i formen… min tjockis… =)