Gurka
Hej!
Hur ofta kan jag ge min iller gurka? Ofta eller mindre ofta? Tänkte ifall det kruxar sej i magen eftersom det är så mycket vatten i?

Mine får en liten bit hver dag, jeg deler en skive i tre biter. Men det er så jeg kan få spise frokost i fred… Så lenge de får det som godis, så er det ingen fare. Men se an ilderen din og hvor mye den tåler. Blir den løs i magen av det, så ikke gi så mye.

Jag skulle vara lite försiktig med gurka så här i början. Hon behöver äta upp sig lite tösen. Så en massa onödigt som tar plats i magen kan vara dumt. Men smaka lite kan hon ju få göra. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1 Smart knep för att få en stillsam frukost ;)
Ska avvakta litegrann som du sa, och inte ge henne för mkt.
#2 Precis, hon är ju riktigt mager, tjejen.. Hon ska få äta upp sen nu när hon har kommit hit, det behöver hon. Men jag ska alltså ge det litegrann som godis bara?

#4: jag skulle rekomendera dig att ge henne lite laktosfri grädde för att hjälpa henne upp i vikt lite grann. Och så bjussa på lite kött också.
Se bara till att hon ätit antingen köttet eller torrfodret före innan du ger grädden. Så att hon har maten som grund. Sedan kan hon fylla på med den laktosfria grädden. ;-)
Audiatur et altera pars
#5 Ah. Hur mkt och hur då? Ren form eller? Det ska jag. Hon ska få se lite kött när har ställt om sej till att vara här. Kanske litegrann lite senare =)
Kan vara bra =) Men som sagt, hur ska jag ge henne och hur mycket?

#6: Japp du ger den laktosfria grädden i ren form. Häll upp lite i en liten mugg eller en äggkopp. Jag använde små äggkoppar när jag gav Kiara efter att hon var sjuk förrut.
ca. en matsked kan du ge henne. Och så en gång om dagen tills du märker att din tös börjar bli fin i hullet.
Audiatur et altera pars
#7 Okej, tack för tipset.
Tar det lång tid innan hon hullar på sej? Vill få upp henne lite i vikt, för hon är alldeles för smal verkligen. I mitt tycke iallafall.
Tänkte också fråga en sak om kött… När jag ger henne kött, kan jag ge henne rått kött eller ska det vara tillagat? Min förra iller tyckte om när det var tillagat, men tänkte om det kanske är sundare att ge henne så, eller om det ska vara rått. Oj vilka frågor det kom nu :)

#8: Jag tycker helt klart du ska ge henne det rått, annars försvinner mycket av det hon behöver ha i sig vid tillagningen.
Jag anser också att hon är alldeles för smal faktiskt. Så hon behöver verkligen gå upp lite i vikt.
Brukar gå rätt snabbt med den laktosfria grädden faktsikt. Nu är det lite skillnad på individ till individ också. men hoppas hon svarar på det snabbt.
Audiatur et altera pars

Zeke tog sig från metmask till grävling på 2 veckor.
Nu lurar jag bara på hur jag ska få honom att SLUTA äta.Han äter mig ur huset den lille besten :D
Carpe Diem

#10: Gav du honom den laktosfria grädden då? Har för mig att jag rekomenderade det åt dig också. Men mitt minne är ju inte det bästa jämt. hihi
Audiatur et altera pars
#9 Det är sant. Det tänkte jag inte på.
Ja verkligen! Hennes revben är förfärligt synliga.
Har köpt grädde nu, och hon gillar det minsann ^^ Hoppas jag med. Vill ha henne lite rundare
Jag skulle själv vilja att criss blev lite fetare över revbenen. Ska oxå testa det där med laktosfri grädde. =) Bra tips. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#13 Gör det, jag hoppas verkligen det funkar för oss båda =)
Mmm, testa kan man alltid göra. Sen om han dricker är ju en annan sak. =)

#15: Skulle förvåna mig om han inte gör det. De mest kräsna illrar brukar tycka om detta nämligen.
Audiatur et altera pars
#16: Våra är ju superkräsna. I alla fall xander och criss. Benjamin som inte behöver något mer underhull tycker säkert att det är gott och de andra kommer rata det. =)

Zeke fick Ferret Complete, hill´s chicken kitten, godsaker, bus och kärlek. Allt i sin egen takt :D
Nej Åsa. Vad jag kan minnas så rekomenderade du mig inte laktosfri grädde. Dock vet jag nu vad jag INTE ska ge mitt lilla bergatroll :D Kanske en skvätt till Oliver dock. Han äter bra, men förlorade både mjukispälsen och tjockishullet efter vintern. Oh.. jag saknar knubbismyset :D
Carpe Diem