söker kill kompis
hej hej . söker en vuxen kill kompis till min 3åriga tös roxy . hon känner sig ensam. så vi behöver en vuxen kille som sällskap. de gick inte så bra med valp illrar med denna så . så vi söker någonkille som behöver omplaseras.
Önskemål
hellst inte vit med röda ögon(för att min man får kalla kårar av dom så han kan inte ha sådana)
hand tam å jätte go .
hellst över 2 år . för då är dom mer vuxen av sig .
hellst kastrerad. för våran tös är de . och kastrerade hanar är med snälla.
kolla på omplacering, säljes & köpes. Kolla även blocket!:)

help plzzz

putt

Jag har en hona som i princip avskyr alla andra djur. Den enda iller som hon fungerar med är min ena tjej och av det jag läst krävdes det 4 månader och en flytt innan de slutligen lärde sig att acceptera varandra.
Så det kan ta ordentligt med tid och tålamod innan bråker slutar. Hur länge hade du valparna?

Tror inte det är en större garanti att de ska gå ihop med en vuxen hane. Kan tvärtom vara så att din hona blir ännu mer arg/rädd och därmed ännu mer aggresiv. En hane är ju rätt stor och kan skrämma en liten hona (det blev iaf min som reagerade med ilska fast min ahne var supersnäll och fredlig).
Säger som Bnoffan, ser man minsta potential mellan dem, dvs att de båda visar lite intresse (även om de är rädda för varann eller slåss) så finns chansen att de går ihop. Men det kan ta månader, tom halvår… kanske tom längre. Mina hanar slogs hårt flera ggr om dagen i 3-4 månader. Plötsligt en dag blev de bästisar och slutade helt slåss. Men det tog drygt 4 månader. Så med lite tålamod och mycket arbete kan det gå med de värsta slagskämparna! :)

#4 hade valparna i 4-5 mån . å dom håll på å slå ihjål varandra.. så nu har åsaf. dom två.. saknar dom.
#5 kan en hona gå bättre då . för vi vill ha en som är i hennes ålder å hon är 3 år

#6> Det handlar nog mer om kemin mellan dem. 2 honor är ju mer jämnstora dock. Vet att min hona vart förbannad/rädd för min hane för att han var så stor och för att han var klumpig och lade sig över henne (var för tung). Men jag tror absolut att vissa honor inte skulle ha något problem med detta… tror det handlar mer om kemin mellan dem.
Skulle råda er att innan ni tar hem en omplacering, att låta dem träffas. De kommer säkert vara rädda för varann och säkert slåss. Men OM de visar minsta intersse för varann (dvs att även den rädda är intresserad av den "farliga") så kan de ha hopp för att bli kompisar. Men det kan ta ett halvår till ett år innan de helt blir sams… så man får ha tålamod! :) lycka till!

#7 de låter jätte bra å åsa säger typ samma sak .. så vi ska träffa den om vi hittar någon några ggr . så får vi se hur de blir :D