Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 950 ggr
simlun485
0

Iller sökes!!!

Nu har jag letat efter en iller i snart 3 veckor och har fortfarande inte hittat någon!:( Jag letar efter en hona/hane som är kasrerad och ska helst bo i östergötland eller runt 10mil ifrån östergötland. Illern ska helst vara 6mån till 4år. Har du någon eller vet någon som ska göra av sig sin iller kontakta mig på simlun485@hotmail.com eller PMa mig!!

skrollan
0

Det är svårt att hitta en iller om du har krav på antal mil för att hämta den. Det är så helt enkelt, du måste oftas åka långt för att få tag i en, men är det inte värt det såna fallm om du vill ha en iller och kanske hittar den perfekta och säljaren till illern verkar vettig att prata med?
3 veckor är ingenting att leta efter en iller, men det är olika, beror åp vad man har för krav som sagt. Varför ska illern vara kastrerad för? Bara nyfiken.
Jag rekoemenderar dig att vänta tills sensommaren med Att skaffa iller, för då är det så mycket omplaceringar så det finns inte, och då behövs alla som dig som kan ta en omplacering :) Jag vet att det är lång tid att vänta, men samla på dig så mycket information som mäjligt innan, lägga undan pengar till mat, försökring, ev chippning, vaccination, leksaker, sovställen och mycket mera :) Det är inte billigt att vara illerägd ;) Lycka till!

Qviq
0

Innan jag hittade min första iller fick jag leta i ett halvår så det kan ta tid….

"Chaos is a friend of mine."

simlun485
0

Okej tack för svaren! #1 jag vill ha en kasrerad iller för dom luktar inte lika mycket.

Telefonkontakt
0

#3 men kan du själv inte kastrera den då?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

skrollan
0

fast det känns som lite fel djur att ha om kman är käsnlig för lukt och inte kastrera dem själv kanske?

simlun485
0

#3 Jo det kan jag men jag vill helst att den är det innan men om jag hittar en jag gillar och den inte är det så självklart så kan jag kastrera den.

#5 Det är inte jag som är så känslig mot lukten utan min mamma.

Telefonkontakt
0

#6 varför är et kanske inte självklart att du kan kastrera de då?

skrollan
0

hur gammal är du? Pluggar du? Tänkte på hur länge du har planer på att bo hemma. Det krävs mycket för en iller, tid, pengar och en massa. Så att om man bor hemma så måste man tänka över den saken lite extra. Bara en påminnelse, själv skaffade jag min första iller någon månad innan jag flyttade ihop med erik, dte var inte så kul eftersom jag bara hade mitt rum att vara i och mina syskon var små rödda för henne.

simlun485
0

#7 Va? Asså jag vill helst att den är kastrerad svårt att fatta eller vad?

#8  Jag är 17 och jag pluggar på distans så det blir att vara mycket hemma. Det är bara jag och min mamma som bor i en lägenhet och hon är inte rädd för illrar och ja jag har tänkt på allt det där.

Telefonkontakt
0

#9 Du behöver inte vara så spydig och otrevlig när man bara ställler frågor.

Ceciliaolucifer
0

Hallå allihopa, det är väl inte fel att säga att man vill ha en kastrerad iller i en annons? Det är väl bra och ha tänkt på det innan man skaffar en iller? Sånt kan beror på många orsaker såsom lukten, hormonerna osv!

#0 Det brukar tyvärr vara ganska vanligt att man får åka land och rike runt för att hitta en iller men ibland har man tur så finns dem i samma stad! En del bilåkande blir det nästan alltid :) Jag åkte enda till Norge en gång för att hämta en! Men det är jag det :)

Om du vill ha en som redan är kastrerad så kanske 6 mån är lite ungt. Men det är i ungefär den åldern man brukar kastrera dem! Kul att du vill ha en omplacering, hur kom du fram till det?

Det finns en kategori omplaceringar/säljes/köpes där det finns en del omplaceringar. Håll utkik där. Vill man ha en iller får man leta, det är sällan man själv blir kontaktad.

Sen finns det omplaceringskoordinationer också i föreningar som du kan kontakta som kan hjälpa dig :)
Så leta lite i omplaceringstrådarna!

Lycka till! :)

bnoffan
0

3 veckor är inte så lång tid i mina ögon :) För mig dröjde det några månader innan jag slutligen tog hem mina två omplaceringar. Det viktigaste är att du inte tar första bästa iller, utan verkligen känner efter om det klickar.

Som du säkerligen hört är det mycket jobb bakom iller. En del omplaceringar kan kräva lite extra jobb beroende på hur de haft det tidigare och hur många hem de haft. Så mitt råd till dig är att inte stressa alltför mycket. Det viktigaste är att du hittar en iller som passar dig och som får stanna resten av sitt liv.

Passa på att läs på så mycket du bara kan om iller så länge och kontakta de olika omplaceringskordinatorerna som finns. Glad

simlun485
0

#10 Jag blir iriterad jag söker efter en iller och inte att ni ska fråga ut en.

#11 Jag vill ju ha en äldre iller och så tänkte jag varför inte en omplacerad. Tack men jag har redan kollat i dom trådarna.:)

#12 Tack så jättemycket ska kolla på dom:)

#13 Tack för rådet. En vän till min familj har hållt på med illrar i ca 10år och hon ska följa med mig när jag ska kolla på dom för hon ser om illern passar mig eller inte.

UlrikaD
0

Den allra "bästa" tiden för omlaceringar är tyvärr hösten. Då har väldigt många som köpt valp på sommaren insett att det inte var någonting för dem. Då brukar det dyka upp vääldigt många. Det är också då många illrar hittas utomhus. Såkallade bortsprungna…men i själva verket utkastade:(

Vet ju att du skrev att du ville ha en iller i närheten men ibland så finns den perfekta illern lite längre ifrån. Det kan vara väl värt att åka lite längre för att hitta den perfekta kamraten. Själv hamnade jag i Danmark på en av mina iller-utflykter. Har jag inte ångrat en sekund. Lycka till!