Illerhus

Och för att kanske ge dig lite ytterligare inspiration Ammi (och alla andra) så blir det mysigare om man klär in huset i ett häftigt tyg. Huset på den här bilden fick vi med Triss när hon kom till oss men då var det bara ett trähus, nu tycker jag det ser mycket mysigare ut =)
Huset var superfint Ammi. Bra jobbat =)

Det ser ut som ett slott! 
#5 Verkligen inspirerande, det var jätte läckert! Hade vi haft huset inne, skulle det vara kul att göra som du gjort.
Nu har jag inte gjort huset själv. Zack och Rusty hade det med sig, när dom flyttade till oss.

#7 Aha, trodde det var du som gjort det men det var fint iaf. Håller med Roxanne om att det ser ut som ett slott =)
Ja just det du ska ju inte ha "slottet" inomhus. Men man kan måla oxå =)

Superbra att du fotade huset så ingående Ammi, nu blir man så klart väldigt taggad att snickra. Måste inventera skivorna som jag har ligger. Se om de stoppar till ett hus. ;-)
Elins hus är också jättemysigt, det som gör det mysigt är att den är tygbeklädd alltså. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#8 Ja recis så Roxanne =)

#11 då är vi ju två! :)
Snyggt hus till illrarna, jag hoppas själ kunna bygga en inhängad i trädgården, och då bygga även ett hus till dom. Men då inhängnaden ska var ca 10-15m2 stor, så krävs ett lite större hus. Och det kommer att byggas runt ett äppleträd, dels för klättermöjligheterna, och dels för skyddet och skugga om det blir för varmt som det är nu. Men just nu ligger det på planerings stadiet, men jag hoppas få det klart i sommar. Iallfall med att resa stängslet som jag ska ha runt om.
#8 Måla skulle ju fungera nere hos illrarna. Då slipper man ha ett "spånklätt" illerhus. :-)
#9 Snygg kåk! Tänk om man förminskade den kåken till "illerstorlek" Vilket läckert illerhus det skulle bli.
#10 Roligt att du blev taggad, hoppas spånskivorna är lämpliga till ett bygge. ;-) Vill se ett ev. resultat på bild.
#13 Det bygget skulle jag gärna vilja följa, vartefter det utvecklas. För då kan man få inspiration vartefter. Hoppas du får det klart i sommar, låter helt super med kläterträd och allt!

#14 haha jag tycker att ditt vad mycket coolare!
#15 Kul att du tyckte det. Men det vore rätt kul, om man byggde en kopia av sitt eget hus åt illrarna. Visserligen bor jag inte i den kåken (#9), men skulle inte ha nått emot det, den var snygg.

Tycker att huset var riktigt fint Ammi. Blir nog superfint med lite färg. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.