kycklinghjärta
var kan man köpa kycklinghjärta?
finns det matbutiker som har det? har frågat på maxi men dom kunde inte ta hem det för det fanns tydligen inte att ta hem.
Jag köper mina på willys, de finns alltid i "färskhyllan". Hjärtan är ju riktigt bra pga hög halt taurin.

kronfågel har det så det brukar finnas i vanliga matbutiker, prova någon annan så har dom kanske

oki där har jag faktist inte kollat. hoppas att dom har det här. tack
Har haft svårt att hitta färska hjärtan i gbg faktikst. Har hittills bara hittat det på Willys ute vid gammlestaden eller vad det är. Annars köper jag mina i salu hallen, där vet man att det e "brakvalite"

Jag köpte färska kycklinghjärtan till Busan, men det fanns bara i jättepaket. Tror ni de går att frysa in?

#5 Absolut!

#5 ja det går att frysa in men se till att hon hinner äta upp det innan det blir dåligt. för tyvärr håller det inte super länge bara för att det är fryst. hur stort pack köpte du?
ICA handlarna kan beställa hem kycklinghjärta. Det finns i deras kylvarusortiment. Vikten per förpackning är 900 gram.
Mvh, Ammi

jag ska kolla om konsum kan ta hem detta som sagt är det en släkting som har han om charken där så då kanske man kan flörta in sig och få beställa för inköpspriset=)
#9 Det tror jag dom kan, om dom tittar i inköpslistan för kylvaror. Det är många hjärtan i en förpackning, men dom går att frysa.
Ammi

#10 jo precia alla äffer KAN ta hem det men det är en annan sak OM dom vill göra det. =)

Går det inte att fråga i sharken efter bislaktprodukter? Dom kanske har där (osäker när det gäller kyckling, dock)?

#12 dom flesta sharker är så små nu på affärer att dom mest bara skivor färdigt pålägg med mera som är kokt och kryddat. så se hellre efter en jägare eller slaktare du kan fråga=)
#12 jo det kan man…testa att fråga lite här å var stans…jag har lyckats få hela påsar med överblivet "gegg" och hela duvor etc som skulle kastas
#11 Ja, det har mycket med viljan, eller rättare sagt avsättningen, att göra. Förpackningen affären måste beställa hem, innehåller 6*900 gram och deras försäljning av produkten är nog inte så stor.
Beställer man 1 hel kartong brukar det dock inte vara något problem. Känns 1 kartong för stor, kan man gå ihop några stycken och dela på kartongen.
Ammi
Problemet med just kycklinghjärtan är att taurinet degraderas och är så gott som obefintligt efter en månad i frysen. Man ska heller inte tina dem i vattenbad, eftersom taurinet är vattenlösligt och då går ut i vattnet.

jo svårt för mig som bor ute i skogen helt själv som illerägare här bara att sambeställa=(
men robin om det ligger i en påse och sedan her man påsen i ett vattenbad då?
#16 Det är därför det är bra om man delar förpackningen/arna med några andra. Om man kan tina i vattenbad eller ej, beror helt på hur vattentät förpackning man använder.
Ammi
#16 o 17 ja har man en plastpåse eller liknande är det ju inga problem, jag menade som att lägga hjärtan direkt i vatten.
Jag brukade köpa kycklinghjärtan till min hund på ICA (i Solna, Sthlm), där fanns det mindre, ca 200 grams-,förpackningar.
de förpackningar jag köper på willys är 400g…

#21 okej då ska jag dra förbi willys nästa gång jag hälsar på mamma. men hur stora är dessa hjärtan?
#22 som en tumme ungefär ^^
#20, #21
Det är ju jättebra att hjärtana finns i mindre förpackningar! Har aldrig tänkt på att fråga efter mindre, då en 900 grams räcker till 9 måltider här hemma.

jag köper hjärtan i 450 g förpackning

okej för om jag köper ett packe kan jag ju tänak att ett hjärta till en iller då. ja eller ett till miilo och två till thyra=)

Hur ofta ska man ge hjärtan egentligen? Kan man överdosera? =P
#27 en till 2 gånger i veckan brukar räcka
vad är taurinet för något som finns i hjärtat?