Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 309 ggr
UnhandyPillow
0

Affe!

Nu har ja fått hem min lilla Affe, oj vilket energi-knippe han är! Han har sprungit runt i hela huset och letat bus sens han kom hit. Skrattande Och han är ju bara sååå söt.

När ja kom för att hämta honom satt han i en liten bur på ca en halv km, så ja trodde att de va en "mys" bur men de sa att de "ibland" släpper ut honom. Stackars lilla Affe. :( Men nu har han yta, de kan ja lova. ^^

Men han "poppar" inte… Är de nått fel på honom? Han bara fnyser lite (luktar typ).. Hur ska de låta när de poppar?

skrollan
0

Det är absolut ingen farar att hon inte poppar just nu. Jag har haft iller i mer än ett år och inte hört att mina gjort det förns, typ nu :) haha. Det är från iller till iller när dem gör det.Skrollan gör det när jag piper med hennes pipleksak, då blir hon helt till sig och sur och poppar.

Skönt att killen är hemma nu i alla fall! Lycka till! :)

Gustav-o-Linda
0

Va roligt !

När dom poppar är det precis som små stötar, djupa stötar…

Tror han bara försöker vänja sig nu vid allt nytt.

Du märker när han slappnar av och blir lekfull, då brukar dom poppa :) . Går inte o missa :)

Tänk på att allt är väldigt nytt nu.

Vänta ett par dagar då han hittar o blir trygg :)

Sen har du lite o göra ;)

Har du ingen bild ?

Gustav-o-Linda
0

#1 mina poppar så fort dom får det där cp rycket du vet !?

Hoppar o har ingen konroll o lever om som fan :)

Händer flera gånger om dan :)

UnhandyPillow
0

Okej då vet ja det. Han fick nätt ryck när ja pipade med pipisen och hoppade baklänges i sidled ungefär han såg jätte busig ut. :D

Ne har ingen bild än men de kommer. ^^ Ska se om ja kan smygta en när han sover. :D hehe!

Sara
0

Jag har märkt att det brukar ta ca 2 dygn innan illrarna kommer till ro på ett nytt ställe.

Det är inte alla illrar som poppar men han kommer säkert att göra det när han boat sig lite.

Sara

UnhandyPillow
0

Skönt att höra. Vill ju höra lite mer än nysningar och fnysningar ;) Hihi!

Gustav-o-Linda
0

När dom ryggar tillbaka eller backar snabbt vill dom antingen att du ska jaga dom eller att dom blir osäkra.

Du märker när vad e vad :)

Alltid kul med en ny sötis som man måste lära känna och börja träna :)

LiindaLarsson
0

jag der framemot bildern :)

UnhandyPillow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min plutt! Vet inte hur man lägger upp rätt så ja hoppas att ni ser. :)

UnhandyPillow
0

Och här. :)

UnhandyPillow
0

Ser ni bilderna?

LiindaLarsson
0

ja du har laggt upp dom helt rätt vi ser dom :) såå söt h*n är :)

Gustav-o-Linda
0

Ja, söt. Hur gammal e han ?

UnhandyPillow
0

Han är ca 6 månader. ^^ Ska be säljaren att mejla uppgifterna på honom i morgon. :D

Gustav-o-Linda
0

Då han börjar bli vuxna och inte allt för bråkig :)

Bästa tiden kommer nu :) 

Precis kommit över tråtsåldern med min ena, puh…

Hon e typ 8 månader ;)

UnhandyPillow
0

Nu ska ja gå och mysa med denna skunken.. ;) Ja uppdaterar så fort nått händer.. eller.. ja nått speciellt.. för händer gör de hela tiden ^^ :D

UnhandyPillow
0

#15 Ja de som hade honom sa att ja tog honom vid den perfekta tiden.. för han hade visst varit ännu vildare innan Förvånad kan de va möjligt? hehehe! ;)

Gustav-o-Linda
0

Nu blir det bara bättre :)

Dom kan vara extrema när dom sätter igång :)

Ilokay
0

#9-10 vilken fin liten skrutt:)

Trissan
0

vilken liten krake :) jätte fin va han!

UnhandyPillow
0

Han tackar och bockar. :D

UnhandyPillow
0

Va hade honom i sovrummet i natt. Han tyckte att de va superkul med täcken och fötter. :) Men han biter inte fötterna han bara slickar, de kittlas kalas. :)

Det äär en grej som bekymmrar mig bara, att han biter ganska hårt och då säger vi nej och tar honom i nackskinnet som ja hört att man ska. Men när man släpper så attackerar han oss igen. Ja vet inte va ja ska göra. Har hört att man kan fräsa åt dom..?

skrollan
0

Ja, det är bara att kämpa på, så fick vi hålla på med groggie, han gäspade (gav med sig) så släppte vi ner honom och så bet han och vi började om på nytt. Du kan skrika till som en ilning, som illern kan göra ibland har jag hört, det ska hjälpa ibland. Även om han springer och biter i fötterna och vill leka och du har fyat honom så kan du ignorera honom om han inte slutar. Ohc när han slutat så kan du sätta dig ner och klappa och kela lite med honom som visar att det är såhär han ska bete sig, inte bitas. Det är bara att kämpa på, om och om igen ;) lycka till!

UnhandyPillow
0

Ja han gäspar oxo och då släpper vi.. aja de e bara att kämpa på då. :)

Han är i alla fall himla söt när han sover. ;) Han gosade in sig i mitt armveck idag. De va sååå sött! Skrattande

skrollan
0

vad gulligt, jag tycker du ska vara glafd att han inte bitts i sängen, min lillkille bara ääälskar det! tror aldrig han kommer fatta att man inte ska bitas i sängen utan kelas ;)

UnhandyPillow
0

Han kelas inte heller så mycket i sängen de e mest att hoppsa runt och rulla och krypa in i täcket (mellan täcket och det tunna tyget, örngött?) Lajbans i sängen. Nu ligger han under soffan och sover. De har varit mycket nu så då måste man sova lite med. :D

UnhandyPillow
0

Åh va gla ja blev nu! Han bajsade på lådan.  Skrattande Skrattande

skrollan
0

vad härligt, beröm honom mycket då när han gör något bra! :)

UnhandyPillow
0

Ja de gjorde jag :D