mmmm
Kan inte alla bara sluta o tjaffsa med varandra hela tiden !?
Det e inte fjortis.com vi hamnat på…
Skulle vara roligt med lite sammanhällning, med tanke på att det är en iller sida o ingen lynchmob sida….

:D Jag har inte märkt något tjaffs på jättelänge… jag kanske har blivit blind… vägled mig så jag får se? 
golf.ifokus.se

Läs igenom dagarna som gått så kanske du förstår vad jag menar :).
Vissa vet nog…

ja om det ska vara så--så ska väll alla hålla sig till illrar oxå bara,, för det finns ju förhållande.ifokus m.m sidor som passar det man frågar efter..och det finns många som misstolkar varandra här inne men då får man försöka ordna till det,, men ibland vill personerna tro på deras misstolkning och släpper det inte men då får man bara låta det vara och gå vidare :9 det är min inställning :) hihi men det är jag det :) kram på er..

HIHI, jag har inte heller sett något? putt upp ett exempel? 

Jag har fått skit oxo…
Bara att försöka rätta sitt misstag o gå vidare :)

Vill inte kasta in en pinne i elden…
Om du förstår vad jag menar ;)
jag har inte märkt av någonting, det måste vara något du syftar på eftersom du skriver in en tråd om det nu!? :o

AAH, okey :) men tur att jag inte upplever detta då.
men visst har jag sett LIIIIITE små tjafs för några månader sen, men jag tycker inte detta förändrar iller iFokus på något sätt, utan det e lärorikt tycker jag. och jag tror att alla lär sej något av det.
jag ser iller iFokus som en kunskaps bank och då kan det vara bra med lite diskutioner. bara de inte hettas upp för mkt. tex att alla börjar svära och grejer eller kankse "pekar ut" någon. men gäller det kunskapsrelaterande "tjafs" så e det på gränsen till lite bra eftersom att man lär sej av det.

hoppas att ni inte missförstår mej!

Dom som e inblandade vet va jag menar…
Det räcker faktiskt.
Som sagt jag vill inte bli ovänn med dom o dra upp deras groll i ljuset.
Vill bara att det ska vara god stämmning här inne på I fokus.
Trist att 2 st har hoppat av denna vecka pga av dom känner sig illa behandlade :(
Kan väl gräva ner strids yxan i stället :)

#8 men det är ju så att man blir ju sagt att ta det över det pm om det hettar till :) hehehe,, men vi måste ju tänka så här alla som är på det här forumet är ju som en hel STOR FAMILJ i en familj händer det ibland att det kommer konflikter och diskutoner, tjaffs och bråk men det försöker man ju för hindra eheheh : jag är allt knasig :)

Håller med dig fullt på den punkten …
Men det är folk som känner sig trackade o hoppar av…
Visst ska man diskutera frågorna !
Bara bra för alla som vill lära sig…

Men inte vill du att din syster flyttar från familjen o aldrig hör av sig igen ..
:)

#11 & #12
jo, visst e vi en familj!
och det e klart att det kommer upp lite tjafs i familjer. men som gustav-o-linda säger så e det ju synd att det blir så hemskt att folk hoppar av. även om jag inte upplevt detta.
f*n det e ju som att säga upp sej från familjen ju, HAHA
nej men #0 jag förstår vad du menar.

#13 hon bor i karlstad och vi pratar inte så ofta med varandra hehe :) =) så det är ju nästan så :9 nåndag ska dom ju alltid flytta hem i från.. och nå hörs man av om kan är som en familj fast på ett annat ställe.. men nu menar jag inte att folk ska dra här i från.. kramizen
fast ja, förstår inte varför folk ska skriva en tråd om att dem slutar och blblabla, dem blir nertrackade och skit och allt vad som skrivs. Det är upp till dem att stanna eller ej. Att sluta som medlem på denna sida, varför? det finns fortfarade bra infoprmation. Har man enligt sig själv blivit så nerkränk att man inte vill vara kvar, varför skriver man då ett brev så folk ska tycka synd om en? Förklara det någon för mig gärna!

Ingen aning…
Jag skulle inte göra det.
Men det är tråkigt att det ska hända.
Det är det jag fösöker få fram.
Trist om folk hoppar av….
Kunskapen oxo…

#16 håller med dej ..
fast jag vet.. att dom som slutat gör en ny annvändare och läser här utan att skriva nå hihih =) varfrö inte stanna då med sin vanliga änvändare och sluta skriva? :)

** HÅLLER FULLT MED DEJ SKROLLAN!
**förstår inte heller det där. och även om man blivit trakaserad elle vad man kallar det här så, måsta man ta bort kontot? man kan ju ha kvar det och bara läsa trådarna, inte skriva för det är ingen tvingad till att göra! och som du sa skrollan, VARFÖR SKRIVA EN FARVÄL TRÅD ENS?!?!?
#17 ja, jag förstår vad du förösker få fram, det är själklart synd att det är medlemmar som försvinner. Men förstår ändå inte varför man ska skapa en tråd så folk ska tycka synd om en ;) Bara löjligt, sedan tar vissa inte ens bort kontot, bara skriver en tråd om löjligt farväl men har kvar kontot i alla fall :o Visst för att man kanske ändar sig och tar förnuft till fånga och inser att man ändå kan läsa bra information, man behöver faktskt inte skriva en presentation om sig sjläv och skriva i alla trådar. Man kan bara läsa och ta till sig om man känner för det.
Har man en fråga, så kanske ställa den privat till en kunnig person!

Gör som jag istället !
Klipp ett par bira o sitt o garva åt illrarna ;)

#19 för att folk ska tycka synd om en å be en stanna..
och varför äns skriva en tråd om att sälja sin iller och sen skojja om det.. (syftar på det du sa att folk brukar göra det Thessan_87) ville bara få svar på den frågan:)

#20 precis vad jag menar i #19 !
tkr det e lite löjligt. ocg varför ens låta iller ifkokus familjen vinna? om ngn sådant om tjafs hände mej skulle jag lägga saken bakom mej och gå vidare!
inte sluta, det skulle aldrig falla mej in! utan illerifokus, inget internett. jag har ju illerifokus som startsida!
Ja, personligen tycker jag att det är synd att folk ska ta åt sig så som thessan gjorde av råttor.ifokus, inget personligt mot dig thessan, jag vet inte hur dte är där inne det vet du bäst själv:)
Men ibland kan folk skämta om det för att dem kanske har gjort ett hyss, som vissa påpekar på skoj att dem är mycket billiga nu och kan skickas på posten osv. Kan vara det Thessan menade!?

Ja, det e svårt o slita sig från sidan :)
Man ska inte bry sig så mkt utan bara ge fan i o snacka med dom …

#22 AAH, töntigt rent ut sagt!
aah, att skriva att man säljer iler och att skoja om det. HUUWA.

#24 jo det e klart, HIHI, kan vara ganska kul det .
men om man "skämtar på allvar" tar man ju inte sin iller seriöst?!
Skämtar på allvar? tror inte jag fattar, om man skämat är de ju inte på allvar, så det finns nog inte här inne. Men att man skriver på ett "barnsligt" sätt. 

detta kan missuppfattas ..

Som sagt…
Nu e det igång igen ;)
Det här är nog lite OT, men jag känner bara att jag måste skriva det. För det ploppade lixom upp i min skalle!
Någon borde fixa humor.ifokus!
Hursomhelst, så håller jag med #0. Och så många människor på samma ställe, varav varje har en massa kunskap om illrar, då ska man ju inte hacka på varandra, utan det är ju bra att kunna rätta varandra och så.
Nu skrev jag nog lite osammanhängande, haha! Men jag hoppas ni förstår ändå :')

#30 vad menar du? kanske skrev jag ngt olämpligt? om så så menar jag inget illa til ngn och kanske att ni missuppfattat mej isf! ? :O:O:O:O ?

#22,24 Det var faktiskt en på iller.ifokus som skrev ett pm till mig om att jag var en oansvarig illerägare, sen när de på råttor sa åt mig att jag inte skötte mina djur rätt så var det droppen som fick bägaren att rinna över… och även om jag nu skämtade om det så är det minst 5 andra som skämtat om det innan och då har det aldrig blivit en stor skiskussion om det… Och det kunde missuppfattas som att det inte var ett skämt för att mina illrar faktiskt inte hade gjort något fuffens alls så jag ville inte göra dem till tofflor, utan det var mer ett sätt att säga: NU har jag fått nog av att folk ska säga att jag är oansvarig och inte kan sköta mina djur, så satte en annan rubrik på det hela… för varför ska en oansvarig människa ha djur? Om jag nu är så oansvarig som folk påstår…då borde jag sälja dem? *blink blink*
#26 Tack! Skulle det vara kul om jag kallade saker du skrev för töntigt?
golf.ifokus.se

jag tror ingen menade ngt illa till dej thessan i denna tråd? eller?

Kanske va jag som missuppfattade.
Jag skriver gärna inte namn på dom som råkat illa ut eller tvärtom :)
Alla vi är ju här inne för en sak : Att lära oss att ta hand om våra djur på bästa möjliga sätt… Inte tracka varandra och vara spydiga för "dumma" frågor. Alla har rätt att lära sig. Det slutar bara med att djuren blir lidande för nån hoppar av o inte vet ett skit om sitt djur…
#35 Håller med dig!
Om inte jag hade hittat den här sidan så skulle jag aldrig haft Cinkajou nu!
Så om det skulle bli typ andra världskriget här inne så kan ju en massa information gå bort :/

nu skrev jag helt konstig och knasigt :) så jag tog bort allt och skriver i stället bra sagt :) (2ovan)

Jag kunde inget om illrar heller innan.
Hade 1 när jag va liten bara…
Alltid gillat illrar, så köpte jag 2 st o pluggade som fan ! :)
O nu är dom hur fina som helst, nästan rumsrena, sociala och poppande glada :)

Ja , vissa här inne ägnar hela sitt liv åt Illrarna.
Det är dom vi lär av :)

#34 : 26(22)?
golf.ifokus.se

illern är mit liv!
djur i största allmänhet, skulle inte djur finnas skulle jag tappa livsglädjen!
det jag kan tycka är tråkigt, det är när man ställer en fråga och så får man ett spydigt svar som tex "ehhh" då känner man sig verkligen som man är dum i huvudet.
Men vad hade vi gjort om inte Åsaf startat upp denna sajt? En ros till åsa :D

#41, sa ju att någon skulle missuppfatta mej, somsagt svårt att förklara. jag vill illrar väl och som i #27 , då tar man ju inte sin iller seriöst.

#43 förstår vad du menar. även om man kan göra bort sej med en konstig fråga tkr jag att den som ser frågan ska kunna svara på ett snällt och förklarligt sätt. eller iaf försöka :)

#41 jaa du sa ju att folk brukar skämta om det så jag syftade inte på dej, det skrev jag ju.. (typiskt misstolkningar helatiden. allt man skriver bli fel hihi)
inget illa menat mot dej om du läser tråden noga så inser du någ det
#19 för att folk ska tycka synd om en å be en stanna..
och varför äns skriva en tråd om att sälja sin iller och sen skojja om det.. (syftar på det du sa att folk brukar göra det, Thessan_87) ville bara få svar på den frågan:)

Alltså, det är mycket lätt att missförstå varandra här inne. Ta vilket inlägg som helst, man kan själv tyda det på flera sätt…man kan ha en annan betoning på ord och haka upp sig på fel meningar. Äsch, det är väl fortfarande mer IRL som gäller än datorkraxningar? =P
#47 ja, men så är det alltid, men sms, msn, hotmail… Ja allt man skriver och inte utalar sig med ord och prat. om ni fattar?:)

#44 Tyckte bara det var lite taskigt att säga att det var töntigt när Linda precis hade påpekat att jag faktiskt sagt så… för då menade du ju indirekt att jag var töntig. Då skulle man ju kunna kalla alla som göra konstiga trådar för töntiga… men ingan annan får sånt sagt om sig.
Brukar råka ut för att det är mig folk nämner i sånna situationer.
Exempel som inträffade för någon dag sedan:
På råttor startade jag en tråd om att min råtta blödde och sen att jag inte hade råd att betala 1000 spänn för att ta henne till vetten (tog alla 3 till vetten sedan, men inte för 1000 kr, det ÄR dyrt för EN råtta som lever i 3 år). Någon dag efter startade en annan tjej en tråd om EXAKT samma sak, och hon kunde då inte åka till vetten p.g.a att hon inte ville åka 5 mil och sen inte ta råttan till vetten för den ändå hade en knöl (cancer?)… då var det ingen som hackade på henne… Så… why me? =/
golf.ifokus.se

#46 Jo, jag såg att du inte menade det så… Därför jag bara gav dig en förklaring i #33.
golf.ifokus.se
Jadu Thessan, det kan ingen mer än dem förklara som hackar på dig!

#44, det var ju inte riktigt så jag menade, och jag menar värkligen inte att du e töntig.
men att hänga ut sin iller tkr jag e oseriöst. om du förstår vad jag menar? inget illa meat alls. jag brukar vara dålig på att uttrycka mej. hoppas att du inte blev ledsen eller sur för det var inte menat på det viset. :)

Bra där :)
Äntligen lite lööv :)

HAHA :) hoppas att thessan inte tar det elakt eller menat mot henne bara ;)

Det är alldeles för lite löööv i världen, tyvärr.

Säger ju det :)

alltid blir det ett stort SAFT KALAS av allt

Ja, nästan !
Bira blir bra för mig ;)

#57 ?

Nu förstår jag. jag har inte förstått innan. Jag försöker mena väl. men dolda buskap och vinklingar lyfts upp, inte det jag försöker säga. Missförstådd känner man sig.
#60 känner du dig missförstådd i denna tråd?

#60 hihi, har du skrivit i denna tråd? har missat det isf 

#62 Never mind! Share the lööööv.

Bra där ! ;)

HIHI :)

#61 o 62. nej, inte skrivit i denna tråd. annan tråd. Håller med nr 0. Men skitsamma. jag har pratat av mig i telefonen. ajghar skrattat. och jag har fått medhåll, blivit förstådd. SKönt med vänner irl som förstår va man menar även om man säger tokfel. :D

Sant :)
Man måste vädra ut ibland :)

Jag har snor-kalas!
golf.ifokus.se

?? :)

Snorig snorig snooooooooorig
golf.ifokus.se

krya på dej!

Idag pratar jag som en MAN! 
golf.ifokus.se
Gustav-o-linda, hade ni trevligt senare på natten med era gäster?:) Väntar fortfarande på en nu presenentation från dig ;)

Ja, det va kul !
Somnade sent som fan bara. Sliten, heheh. O nu ska vi träffa 6 andra polare o kolla fotboll o sen bowla :). Får ju skriva min Pres. snart ju. Men i helgen blir det värre ;).
Allt bra ?
Ahh, trevligt :) Njae, somande ganska snabbt igår sedan. Blev städningen klar innan tjejen din kom hem då? ;)
Allt är bra annars här, nu är det min tur att städa. haha.

Jodå, jag han klart med nöd o näppe :)
Så hon vart glad på mig sen :)
Nu måste vi dra, men vi hörs senare :)
Härligt :) det gör vi absolut, då hoppas jag på en roligare pres, lalalla :D