Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 734 ggr
tess860110
0

Var?

Var beställer jag iller maten?

sarae
0

vilken mat? vitalin finns billigt how www.hungryferrets.se   totallyferret finns hos www.teba.se

tess860110
0

Vill ha ett bra iller foder, och minst 5 kg åt gg.. vilket rekomenderar ni?

AlbaStiffler
0

Jag rekommenderar Vitalin. Men det kan vara smart att köpa en mindre säck (typ 2 kg) först gången om det skulle visa sig att hon/han inte gillar det eller att det kanske itne passar bra för deras magar.

Vissa illrar blir dåliga i magen av vissa (iller-)foder, medans andra klarar dem galant. Mina klarar tex inte ANF, men klarar och älskar vitalin massor. Men andras är tvärtom…

På hungryferrets kan du beställa flera 2-kg-säckar och du får rabatt om du beställer tot 10kg (har vi just beställt).

tess860110
0

ah ska göra det.. Tack så mycket!!

Aviendha
0

Ja, testa gärna med mindre portion första gången. Så trist att stå där med flera hundra utlagda o kilon på hyllan när illrarna rynkar på näsan ocg går..

*hänt mig, mina vägrar ANF, tyvärr*

AlbaStiffler
0

#5> Mina vägrar det där fodret som är jättehårt vakumförpackat i påsen, är det ANF? *minns inte* Typ beige och guldig påse…

Aviendha
0

#6 ska inte svära på att det är de, men är rätt säker på att det åär ANF..

tess860110
0

ok vi får testa då :) vad ligger frakten på då?, hur lång tid tar det innan det kommer efter en beställning ungefär?

AlbaStiffler
0

#8> Står på hemsidorna! :)

cannaydia
0

teba har ju totally ferret i strax under 2kg påsor samt 750gram om man vill testa sedan har de i 7.5kg påsor, stora o behändiga om det visar sig att illern gillar fodret… =) (jag kör hela min hög på Totally ferret av den torrfoder de äter)

Trissan
0

såg att man kunde köpa en 15 kg påse på hungryferrets, om jag inte läst fel? stämmer det och koster det värkligen bara 255?
vet isf inte vad jag fått det ifrån.

iaf , stämmer det?

FerretCrow
0

#11 står det de priset på hemsidan är det nog så

Trissan
0

kollade på hemsidan och fattade ingenting!  Generad

Ilokay
0

13# det är fraktpriset som är 255

Vitalin 10kg

En kartong Vitalin 10 kg innehåller 5 st 2 kilos påsar med foder.

Pris: 465:-

Trissan
0

okey, det va inte så billigt :S

Ilokay
0

det är väl grymt billigt!

Trissan
0

hihi, inte för att ha min ekonomi :P

AlbaStiffler
0

#17> 10 kg räcker ju hur länge som helst för 1-2 illrar, säkert minst ett år. Då är ju 500 spänn gratis! :)

skrollan
0

Trissan, vad äter din iller nu?

Madde
0

#15: Du behöver ju inte köpa 10kg. Du kan ju köpa 2kg påsar. Så bara för att det ligger i en kartong om 5 påsar på 10kg. Så kan man köpa det som passar en. =)

Det brukar jag göra.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

holtz
0

Jag hade innan mestadels köpt en eller två påsar. Men nu när jag köpte från Hungry Ferrets i veckan kände jag att det var lika bra att köpa en kartong. Det går ju åt! :)

Trissan
0

#19 just nu äter Hulda Royal canin kitten (vet inte vad den heter mer, men det är den för vuxna katter och kattungar) . men jag håller på att kolla runt efter illermat. ngn som har hemsidan till totaly ferret?

Robinsnel
0

#22 www.teba.se beställer du det på.

Trissan
0

vad kostar frakten på 1,75 kg? ngn som vet, hihi, förstår inte så mkt av det där.

holtz
0

Vilket av totaly ferret och ferret complete är det som är mindre bra nu igen?

lillspindeln
0

står att frakten kostar 39:-per säck gäller från 7,5 kg och uppått och man måste förskotts betala.

jag brukar beställa där ifrån o det funkar jätte braGlad

#25 jag har för mig att det är ferret complete som är mindre bra

skrollan
0

beställer du från teba går allt på under 500 lappen, när vi beställer. Men då betalar vi direkt genom internet tror jag. går det på ca 480 kr kanske? från teba.