Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 444 ggr
skrollan
0

Skottdagen idag

Så det är idag som vi tjejer får fria, någon som ska göra det? ;)

FerretCrow
0

varför får vi fria idag?

Telefonkontakt
0

Jag sket i skittdagen och friade ialla fall :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Qviq
0

Något gammalt säger att tjejer får bara tjejer får fria på skottdagen:P

Och idag fyller mitt ex 5 år, jobbigt att bara fylla år var 4 år:P

"Chaos is a friend of mine."

Mstar
0

#3 skitkul juh!! länge innan han får gå på systemet! :P

Mstar
0

jag skall inte fria. never.. inte han heller hoppas jag . för hon han friar måste jag säga ja ju.. kan itne säga nej. men ingen av oss ska nånsin gifta oss. men man vet aldrig med honom.. :/

Mellorine
0

Haha, jag friar när tusan jag vill :P Inte för att jag riktigt förstår hela traditionen med giftermål, vore iofs finare utan alla gamla kristna diktatorhintar..

Theres
0

#3 Hur gammal är han då? Om man räknar med…år? :P

Om man är född på skottdagen, hur räknar man då? Vad står det för datum och ålder på leg mm? Förvånad

golf.ifokus.se

Qviq
0

Han fyller 20 idag… måste ringa o gratta kom jag på…

På hans id står det att han fyller år den 29 februari men han fyrar sin födelsedag den 28 när det inte är skottår och tror även att det räknas som hans födelsedag när han typ fyllde arton och fick gå på puben om jag inte minns fel…

"Chaos is a friend of mine."

Fruttisen
0

Jag har precos friat över msn, får se vad herren svarar…haha.

marolss
0

svar från msn= FFS, OMG, LOL!!!!!

;-)

skrollan
0

#8 ja det stämmer, såna fall "fyller" han den 28 feb. JObbigt om man börjar kryssta strax innan tolv den 28 och det är skottår, får man knipa :) haha.

AlbaStiffler
0

#10> Vad står FFS för?

#9> Ehumm… lite oromantiskt väl? *fniss* vad blev svaret?

#0> Jag friade själv, i juni för 2 år sen snart. Varför vänta på skottår? jag gjorde det på en bergstopp i fjällen… superromatiskt!

Telefonkontakt
0

#11 då får kan krysta ut ungen fort som tusan :)

skrollan
0

haha, menade självklatr krysta ut den fort, haha :)

DG
0

#12 FFS = For F*** Sake

Fruttisen
0

# 12 Haha!! Han svarade faktiskt ja! :) Vi har iof pratat om det ett tag, så blir att kika på ringar någon dag när båda är ledig….min mamma uttryckte sig lite kort "oj, det var…modernt" med tanke på att min fråga var över nätet!

Telefonkontakt
0

#16 nej men grattis :D

Trissan
0

#16 haha, det var på ett nytt sätt :) grattis!

Satmaran
0

Enligt gammal traditidion får kvinnor bara fria på skottdagen. Mannen får då inte säga nej. Så det är bäst för ungkarlar som ej går i giftastankar att dra till skogs. Blir han ändå upphunnen och vill trassla sig ur situationen, är han då tvungen att ge den avspisade kvinnan en dyrbar kompensation, i form av en klänning eller ett smycke.

Så passa på flickor och fria till alla rika äldre män som känner till traditionerna och absolut inte vill ingå äktenskapSkrattande.

Satmaran
0

Vad står LOL för? Ursäkta en gammal okunnig kärring!!!?

Theres
0

Laughing Out Loud

golf.ifokus.se

Trissan
0

LOL = lots of love, HIHIHIIH Oskyldig

Theres
0

Eller Lots Of Laughs

golf.ifokus.se

Satmaran
0

Tack Thessan och Trissan, efter en check i wikipedia, hade ni båda rätt. Blev lite förvirrad där ett tag.