Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 463 ggr
tokage
0

Tips?

Ja nu har jag satt stronghold på Cinka.

Jag har extremt dåligt samvete just nu…

Han bara sprattlade och sprattlade så det var omöjligt att lägga dit, till slut så brast det och jag skrek åt honom, han skunkade, och snabbt så höll jag fast honom och satte dit allt….

Någon som har några tips på hur jag kan få dit stronghold smidigare till nästa gång?

Ush, ångrar att jag skrek åt honom, han är trots allt det viktigaste för mig just nu, ush ush…

LiindaLarsson
0

Nååå,, han kommert alltid va din vän, hur mycket du än skriker åt han :)

Mellorine
0

Sätt en sked (eller nåt?) full av vetegroddsolja (eller nåt annat han älskar) framför nosen på honom så han uppfylls av lukten (och smaken) av den istället. Kan han motstå?

Ingen idé att känna sig skyldig, gottgör honom med godis, promenad eller lek istället så blir han säkert jätteglad :)

AlbaStiffler
0

Häll upp en tesked med laktosfri grädde i en skål medans du benar en liten bena i nacken. Sen häller du snabbt ut medlet.

AlbaStiffler
0

Du vet väl förresten om att du ska ombehandla en iller med stronghold om 2-3 veckor? :) Ibland kan man behöva ombehandla t o m en tredje gång. När det gått 2 veckor efter 2a behandligne kan du hålla utkik efter om den börjar klia sig igen. Gör den det, så behandla en gång till.

tokage
0

#4 japp :)
jag har skrivit upp det eftersom jag har så dåligt minne, haha! :'D

AlbaStiffler
0

#5 Finnas ju klistermärken i kartongen. Skriv datumet när du ska ombehandla på det och sätt på spegeln på toan. Så gör jag för att komma ihåg, samt lägger in påminnelse på mobilen!

skrollan
0

Haha, jag lever på mina påminnelse på mobilen, har haft påminnelse på p-piller i mer än två år nu. pinsamt ;)

AlbaStiffler
0

*s*

ViktorMarina
0

#2: Max två droppar vetegroddsolja om dagen, är giftigt annars..