Sökes
Jag är en tjej på snart 24 år som just nu pluggar och har därför mycket tid hemma. Jag har letat efter ett djur som skulle passa mig och hittat just illern som jag fastnat för. Ett perfekt djur för mig!
Jag söker därför en lite äldre omplaceringsiller som kan hålla mig sällskap om dagarna när jag sitter hemma och läser (och annars också). Finns det någon i stockholmsområdet som har en liten vän som skulle passa mig? 

det är ju bara kolla runt på omplacering trådarna så hittar du nog säkert nån :) lycka till med sökande '
mvh Linda

Haha, för studiernas skull skulle jag nog inte rekommendera en iller =P
Hallå!
Kul att du delar vårat stora intresse för våra älskade djur! :)
Det finns en hel del omplaceringar ute nu och om du går in under kategorin omplaceringar/säljes så kommer du att hitta en del annonser.
Det går till så att den som vill ha en omplacering hör av sig till dem som har annonserna. Det är sällan tvärtom! :) Lycka till!
/Cecilia medarbetare
Jätte kul att du söker en iller, men vill även påäminna om att det inte är ett lätt djur! Rekomenderar att man är påläst ordentligt, för både dig och din illers skull!
Kan vara bra att hälsa på någon i sthlm området om man inte träffat en iller förut och kela med en iller och få bra information av en illerägare, jag lovar att det är mycket :) Lycka till!

Du får gärna hälsa på mina illrar! =)
Juste, du får självklart komma och hälsa på oss och våra två pälsar också:)

Tack för alla svar!

Jag är i från Bromma och har 2 illrar :)
Bara o komma hit …
Har du väl skaffat en så kan man inte göra annat än o bara tycka om dom :).
Dock en hel del jobb o tålamod krävs ….
Vi bor i tyresö, om du vill komma och hälsa på våra "monster" 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Hej hej och kul att du skaffar iller! omplacering låter som en smart idé, finns flera ute nu som säkert passar dig. var några äldre honor ute på annons just nu. :)
En liten tanke bara, jag skaffade själv illrar som student och det gick jättebra, men tänk på att du "rätt snart" kommer börja jobba och att du då åxå ska ha plats/tid för din iller i ditt liv! En iller kan ju med lite tur leva rätt länge. :) Tänk långsiktigt (for life för illern) när du skaffar djur och var riktigt säker innan dyu bestämmer dig, så att den stackars illern slipper fler hem. Tyvärr rätt vanligt att första-gångs-illerägare blir avskräckta och omplacerar sina djur… :( Men med lite förberedesle och MASSOR av tips härifrån så kommer du klara det galant! :) Lycka till och fråga järnet!

Jag har funderat både länge och väl på det här. Har gått och funderat på det i flera år och jag läser allt jag kommer över som handlar om illrar.
Jag och min pojkvän kommer gemensamt ha ansvar för djuret eftersom vi är sambos. Då det gäller att tänka långsiktigt så har jag aldrig skaffat ett djur utan att tänka på att jag ska ha det hela livet (eller djurets liv). Alla djur jag har haft har bott hos mig hela deras liv. Jag har alltid haft ett brinnande djurintresse och jag tror inte att en iller ska vara något problem för mig och min sambo.
Men jag är tacksam för er hjälp! 

Kul, bra! Du kan inte tänka dig så många oseriösa illerköpare det finns. Det är därför vi "illergalningar" är lite misstänksamma och är snabba på att varna för hur jobbigt det är mm mm. :)

Jag är också student och jobbar en hel del hemma framför tv:n =) Men jag kan varna dig för ett par saker:
-Alla sudd som inte bevakas hårt kommer att stjälas och ätas upp om de ligger på ett bord som illern kommer upp på. (vilket inte är särskillt bra för en illermage)
-Pennor blir också stulna, men oftast inte uppätna.
-Har du ett glas på bordet som är mer än halvdrucket så kommer illern med 100 % sannolikhet välta ut det över dina papper och om du har otur: din lånade litteratur..
-Jobbar du på en laptop så kan en iller snabbt springa över tangentbordet och radera det du arbetar med.
(Hände mig en gång, hon sprang över tangentbordet och så ser jag hur det kommer upp "delet all files?" och hur okej-knappen trycks in och sedan raderas allt i min jobbmapp.. dock hamnade det som tur var i papperskorgen, så jag fick tag på det igen.)
-Skriver du på ett dokument så korrekturläs det, för illrar skriver inte så bra… Har hittat många konstiga bokstavskombinationer när jag råkat lämna datorn en stund…..
-Har du en miniräknare med "mjuka" knappar på så kan dessa bli attakerade och sönderbitna.
Ja, det var lite som du kan vara uppmärksam på om du får tag på en liten iller och får nån minut över för att plugga =)

*fnissar* Låter så bekant så… Illrar dras till att springa på tangentbord. det går lixom inte att låta bli, verkar det som.
Välta glas, tillbringare och i princip allt som går att välta är åxå ofrånkomligt… hihihi…
Lägger man böcker på golvet kan de dessutom bajsa på dem.
välta ner glas på tangetbordet. Att man aldrig lär sig som illerägare 

#14 för att inte tala om när man fått en avi med posten och illern har hunnit skita på den innan man kommit hem…. Det är inte så kul att visa upp den på posten då =)

#16> Ännu värre när det är grannens brev som kommit fel… vem var det det hände för? var nån här på forumet… *flin*

*hahaha* vilka djur vi har =)
Här har det hänt, vi fick fel post och det var ingen i samma område som oss som ägde brevet heller. Så vi fock posta om det på gulan lådan med så mycket kiss och bajs på så att det var mjukt och kladdigt =/ Det var inte kul!