Hundkex.. till iller?
Funderade bara på om man kan ge hundkex till illrar? Då med tanke på det kött/djurrester som finns i en del.. Någon som provat? Eller är det inte att rekomendera kanske?
Någon som har en teori?

De flesta illrar är lite petiga av sig. Lite av finsmakare;-)
Men just hundkex tror jag blir lite hårt för dem, inte tror jag de skulle uppslatta det heller. ;-)
Men inte skadar det dem så länge det är som med allt godis, i små mängder och med måtta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hehe okej.. =) Köpt några sådanna till mina möss nämligen, som dom får kanske 1 gång i månaden, och dom verkar tycka det är mums

Man kan alltid kolla. Illrar är ju köttätare så det enda skadliga är nog själva kexet;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag fick från Zoosaiten en som heter Frankie Ferret Chicko Treats. Dessa "kex" är gjorda på kyckling och innehåller 23% protein, 24% fett 2% fiber 6% aska och 8% fukt??? (moisture). Av mina 8 illrar är det 4-5 som gillar dom, dom andra fnyser och går där ifrån. Men jag har nästan precis fått dom, så det tar väl lite tid innan alla gillar dom. Men illrar är väl som människor är mest, det är ju inte alla som gillar all mat som finns. Själv skulle jag t.ex inte få för mig att ens testa fårtestiklar eller fårögon huva, jag ryser av bara tanken.