Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 191 ggr
Telefonkontakt
0

Sigge letar inte..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags så fick Gördis flytta vidare då jag känner av allergi. Men nog om det.

Sigge har alltid sprungit runt och letat efter Gördis och poppat som en galninge efter henne när hon bodde här. Han gick oss nästan på nerverna ibland. Men nu när hon inte finns här så trodde vi att han i början skulle leta som en galing (som han gjorde under de timmarna när hon kastrerades) men han har inte gjort ett dugg. Inget poppande efter henne eller letande. Han har bara nosat lite i lådorna. På honom så märks det inte att hon ens har bott här i några månder.

Är det normalt att han inte letar efter henne? Kan det vara så att han förstår att hon är borta? (jag tror inte på sånt när det kommer till djur, men jag frågar ialla fall)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Qviq
0

Tror det är lite olika från iller till iller. När balder åkte härifrån brydde sig inte göran ett dugg. letade inte överhuvudtaget eller verkade ledsen medans balder varken åt eller lekte på flera dagar….

"Chaos is a friend of mine."

skrollan
0

Jag tror det gäller absolut alla djur, men det är olika individer som oss människor, alla reagerar vi på olika sätt som sagt.

Usch, det var en av alla hemska tankar som jag hade när groggie var på rymmen, att skrollan skulle bli ensam iller. SKulle ja och killen göra slut, så skulle vi ALDRIG sära på dem. Det ät någon som jag står lika vid som att djuren kom in innan barnen (om man skulle bli med barn)

Okej, jag tror alltså på att han kan sakna henne stort även fast han inte visar det. Från att vara två till ensam, stackaren =(

TottsiGirl
0

När Ted dog så blev Fiona jättedeppig hon letade och gick ner i vikt och ville inte leka.. Va jättehemskt att se henne så, men sen sakta släppte de och när hon fick Harley som ny lekkompis så vände de igen och hon blev sitt vanliga glada jag :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ceciliaolucifer
0

Lucifer, Hugo & Bernard letar fortfarande efter Tigern även matte gör det trots att han somnade in för en månad sen.

AlbaStiffler
0

Stiffler deppade i flera månader efter han förlorade sin hona, i sitt förra hem… :( Han fick även sin krafsmani (krafsar timtal på dörrar varje dag) pga detta.