kramgo iller
jag funderar hur man får sin iller att bli så där kramgo?
Min iller är snart ett år gammal och väljer fortfarande att sova i hängmattan istället för att sova med mig och min sambo.
Ska man helt enkelt försöka tvinga henne till att sova i famnen? det känns inte så kul

det där är tyvär från individ till individ.
av mina 6 är det en som sover hos mig..och det gjorde hon när jag kom…så det är inget när jag har lärt henne.

många illrar tycker inte om all kropps värme.
fast ändå sover de gärna tätt tätt intill andra illrar :P

#4 ja men jusst kropps värmen från oss
okej, tack för svaren. trodde att det bara var våran iller som inte tyckte om att sova i famnen

mina gillar att gosa allihopa så jag har nog haft tur.. två av dom sover i famnen och den ena tigger om att få göra det

Jag brukar kidnappa mina hanar när de redan sover… då kan de tänka sig att ligga kvar i ens famn kanske en kvart… tills de vaknar. har man tur (om de är mycket trötta) så kan de ligga kvar kanske så mycket som en halvtimme.
Men de flesta av mina illrar jag haft har aldrig gillat att man kelar med dem när de ligger i ens famn. Man får bara klia lite lite och i vissa stunder. Vissa dagar kan det vara as-skönt att bli kliad/smekt, men de flesta dagarna får maninte klia dem då försvinner de som ett skott! :)
men visst, med lite träning blir de flesta illrar något keligare med åren. och det är mycket individanpassat! :)

min iller hulda har aldrig sovit med mej i sängen, för i sängen är det bus. eftersom att min säng är en meter från marken kankse komer hulda inte upp, då ser hon sängen som ett nytt intressant ställe. men när jag sitter vid daton vill hon gärna komma upp o gosa. då klättrar hon på bnen och hoppar o har sej. nu ligger hon och sover i min famn :)

Jag måste nästan tvinga mina till gos, hahhah
Dom vill bara härja runt i stället :)

banditen sover i mitt knäveck under mitt täcke tills jag somnat.. Han är inte kvar när jag vaknar på morgonen sen iaf.. Men innan han kastrerades och innan vi flyttade skulle han bara leka i sängen och gnaga på tårna..

Hulda är född 22 juni (ett halvår nu) och ska kastreras innom kort, kommer hon att bli ÄNNU mysigare då?
givetvis är det ju från iller till iller, men har hört på många ställen att illern blir duktigare på lådan och mer kraamgoo efter kastriation ? stämmer?

Tycker att det verkar farligt att ha illrarna i sängen, tänk om man mosar dom liksom? Vi har sovrummet som illerfrizon på natten. Dom myser dock väldans mycket i knät när man sitter i soffan och glor på teve etc…mina två tjejer kom in i mys-eran då de en dag verkade ha fullt förtroende för en. Kanske hon är lite osäker fortfarande? Du kan ju ta upp henne i famnen, ge lite gottis,,klappa och på så sätt visa att det är mysigt i famnen? =)

#13 Jag tänkte så oxå- tänk om jag mosar honom.. Jag var bara van vid att sova med hunden, som tog hela kudden för mig! Men diten flyttar på sig när det blir för varmt eller han inte kan snurra runt och vända på sig som han vill.. Jag är iinte lättväckt, men jag brukar vara väldigt medgörlig när jag sover, rent fysiskt.. Buffar han på mina ben flyttar jag dem osv.. Skulle jag inte göra det kan han ju försvara sig med tänderna, då vaknar nog till och med jag.

När hulda va valp tog jag upp henne nga gånger när hon sov (HAHA, jag vet , lite taskigt men det lönar sej i längden), och satte mej med henne på golvet och lät henne sova där medans jag klappade henne , detta har resulterat till min mys iller :)
men det är individuellt som många kanske redan har sagt i denna tråd :)