pellets låda hurra
japp då har man gjort en egen pellets låda efter många om och men.
fick även tag i en jag känner som eldar med pellets så att jag slapp köpa i massor för att sedan kanske ha illrar som vägrar att gå på detta.
behövde enbart borra hål i ena lådans botten för lådan är formad att den hänger upp sig själv lite.
hör kommer bilder.

Ikea är bra när man ska köpa lådor ;) Måste ta mig i Kragen och fixa med en sån låda jag med..

#3 ja det är inte alls svårt med dessa lådor eftersom du behöver enbart borra hål och sen kostar dom ju lite och ingenting. och finns i en massa snygga färger=)
Jag försökte oxå det där en gång men jag tyckte inte man fick bort spånet så lätt endå.
Sara

Vart ju bra det där=) ska in på ikea snart och leta två lådor till som jag kan ha i valphagen. Har sand nu och det går bara en liten stund så är det grusigt. Plus så tycker jag träpelletsen tar bort lukten bättre=)
#6 Du kanske inte borrade tillräckligt med hål? här funkar det super=D

#6 man måste ha tillräclöigt med hål så jag får ju se om alla mina räcker nu annars får jag borra fler=)
#7 tack. jo men köp dessa lådor då emma för dom är läga så att du har till bebbarna sedan oxå. sen behöver du ju som sagt inte sätta skruvar med mera för att få mellanrum. dom finns på övervåningen bland barnsakerna. så du går in där man kommer ut=) fattade du det där nu *fniss*

#8 Vet vilka det är, har en likadan som badbalja ända sen i våras för att Saga skulle få leka i vatten inne. Men köpte några andra på barnavdelningen. En blå ganska hög låda som kostade 9:-/st så jag ska försöka få den färdig nån dag=).

Smart och billig lösning. Så trött på kattgruset överallt..Tyvärr gillar inte mina pellets..undras om det skulle funka om jag bytte alla på samma gång kanske….Om det inte accepteras så blir det hörnen och under soffan dom söker sej..=(

#10 testa att strö lite träpellets ovanpå sanden och öka mer och mer beroende på hur van dom blir med det, sen är det bara att byta helt=)
jag har oxå gjort sånna lådor, men jag gjorde hålen för små, bara ca 5 mm, och då silas inte spånet igenom alls….så jag silar med en furba låda istället

#12 jag vet inte alls vad mina hål kan vara men jag har ganska smått pellets oxå. men det är precis så att en pellets inte kommer igenom hålet.
ja mina pellets e rätt mycket större än hålen :/ det funkade super första dan, men sen blev hålen så tilltäppta av spånet att det inte "rann" iggenom dem längre…så istället för att borra större gav jag upp hehehe

okej ja men jag har ju som sagt hålen så att man kan trycka igenom en pellets. men man vill ju inte att dom ska ramla ner hur lätt som hellst för då måste man ju slänga massa som inte ens är använt så att säga

Så kalas bra!
Vart köper man sådant pellets o vad heter det?!
Kanske bara jag som missat det i affären!
#16 det e vanliga värmepellets/eldningspellets i gbg finns det på t.ex hornbach, granngården, eller ja de flesta bygg affärer..jag köper mina för 47 kr för 16 kg på ett ställe nära backaplan
Sådana lådor gjorde ja redan i somras fungera inte lika bra som en furbalåda men det fungerar ok iaf :)
Synd bara att lådan bara finns i två färger på Ikea, spygrönt eller transparent.. Men dom e ju rikigt billiga och bra :)
#16 Jag köper mina träpellets på Byggmax 39kr eller va de 38kr tro? Iaf 16kg :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#18 håller med om färgerna…kan de inte gör de rosa lägre?? hehe

#19 öhh på ikea vid oss finns dessa lådor i denna gröngärg. rosa,vit, blå och jag tror dom finns i gul oxå
#20 i samma storlek?? här finns samma låda i rosa å massa andra färger men de är ca 30 sm höga :(

nej här är dom låga som jag har på bilderna här. men dom kostar 19kr styck.
#22 fyy va fuskigt! här finn bara de vita och gröna i den låga modellen…
Jag har sett alla dom andra fägerna men inte i denna storleken finns inte på deras hemsida heller :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#24 ja dom finns då som sagt på vårat ikea, var ju där i söndags och valde då grön eftersom det ska kunna matcha i min utställningsbur.

men ikea har långt ifrån hela sitt sortement på nätet.
e du säääker på att de är de låga lådorna som oxå finns i rosa? för jag har vart på en massa olika ikea varuhus å aldrig sett det.

#27 ja för jag tänkte köpa det först så thyra skulle få en låda i en färg till sig men det blev grön till utställningsburen så blir det flera sedan. ville ju inte köpa för många och borra i om dom inte gillade pellets. men kolla med iller_tjejen om hon kanske kan handla någon åt dig då och ta med sig till yran i våran bil. för jag skulle kunna göra det men jag har lixom 12mil till ikea och emma bor ju där

har för mig att röd fanns oxå. men som sagt så kanske emma kan kolla, för det kan ju ta slut med mera för förr förra gången jag var där va det slut på gröna texempel
Kul att du testar dig fram. Själv föredrar jag Furbalådor här hemma. =)
Så idag har jag fixat en Furbalåda till tottsigirl. =)) Billigt var det som sagt. Endast 129kr.
Jag har tidigare betalat 178kr för mina lådor.
Skillnaden är 49kr. Men smidigt när man har det på hemmaplan och lätt kan fixa till sina illervänner när man ändå ska träffas snart.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag va på ikea igår och såg bara vit och grön i den modellen, dom andra va djupare.. köpte en liknande modell som bara kostade 9:-/st så 18:- för två lådor kändes lagomt och bra=) ska knäppa kort när den är klar.

#31 okej ja det fanns ju andra ärger när jag var där=(
#30 jo men här finns det inte furbalådor att få tag i tyvärr och ska man beställa blir det en massa i framkt=( så det får bli att man kanske köper av amhs på någon träff eller liknande. men nu vet jag ju att dom går på pellets
#32 Är du snabb kan madde kanske köpa med sig en sådan furbalåda som du kan hämta på Yran så ska ja göra ;) 129kr e ju riktigt billigt iaf om man jämför med vilka priser jag har sett tidigare.. :)
Jag har fått sluta med pellets, för våran lilla blondin här hemma (Crystal) har inte fattat att man ska kissa/bajsa på pellets. Enligt henne så är det det godaste illergodis som finns!!! Spelar ingen roll om det är trä eller papperspellets, allt är tydligen lika gott.. Igår så upptäckte jag att jag glömt tömma ur en låda på balkongen när Crystal for ut och in som en galning och gömde nåt.. Dumma iller!!! Kan tala om att hon kräktes pellets efter en stund.. Gav henne lite paraffinolja ifall.. nu är hon hur pigg som helst och tycker matte är jätteelak som har kastat bort hennes godisgömma..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#34 jag tror att det är matte det är fel på ;) jävla tant att ta hennes godis!!!

#33 ja men tyvärr är det så mycket andra utgifter nu runt yran så jag får ta det en annan gång som sagt=/
# 35 visst är det så!! Moahahahahaha…. tyckte bara att det inte behöver bli några vet.besök med förstoppningar innan yran.. går ju en del pengar att åka dit.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Måste nog ta tag i de där med o testa pellets.. Verkar ju mycket smidigare, spec nu när man har ett "pung-djur" här hemma som ser det som sport att hoppa i och ur lådorna hela tiden, matte kutar efter med sop hela dagen känns de sopm =/
Paulina

#38 ja vi har ju båda en varsin pung nisse och detta med pellets hjälper kan jag lova=)
Haha, ja du lär ju veta =)
Annars finns de ju en annan sak som botar det *snipp snipp*
Paulina

#40 jo men nu är det ju inte det som är meningen. men miilo pungar mest bara på lådorna nu. sällan han gör det på andra saker.
#41 Haha skämtade bara ;) Men aviendha flyttar snart ut, så kul är det inte att ha honom hängandes i nackskinnet…
Hur länge är en illerhane i brunst föresten?
Paulina
#32: Jag kan fixa en furbalåda till dig om det är så att du är intresserad. =))) Den får plats i min bil. =)))

#43 Hur funkar Furba lådor egentligen? dom verkar lite små krångliga när man tittar på bilderna och är inte den kanten för hög så illrarna hellre gör bredvid än i?.
jag använder en furba låda enbart till att sila pelletsen..funkar super bra

#42 vart flyttar hon då?
jag undrar oxå det sen tycker jag det ser ut att vara så stora hål i dom=(
#46: Man kan använda både sand och pellets i de lådorna

#47 ja men hur tjocka pellets bör man ha för att dom inte ska kunna ramla ner genom hålen?
#48: Jag köper pellets på granngården. De passar utmärkt, kostar 49kr för 16kg. Och räcker bra länge. =) Själv har jag 6st illrar här hemma.

#49 okej för jag tänkte det finns ju olika sorters pellets och storlekar för det jag har nu är jätte smått. men hur ser lådorna ut?