Brunst
japp då fyllde man på mat och vatten till illrarna som alltid innan jag ska lägga mig. och får en supergosig Thyra som ska klättra på mig.
trodde då hon ville ha godis men nej nej. bara bli kliad och myst på. och denna dam har aldrig komme direkt självmant såhär. började då kolla så att allt var okej. och då ser jag direkt.
den lilla vulvan har börjat svullna så nu är hon på g in i brunsten.
så nu får vi se hur det går här hemma, kanske får sära på dom.
men Åsaf eller Sarae, hur bedömmer dommarna honor i brunst?

på samma sätt som andra honor?

är det inte bråttom att kastrera henne då? om hon inte ska paras?
#0 som hanna säger precis som de andra honorna, hon är ju anmäld i okastrerad klassen
#2 skall de inte paras så har man ca 3 veckor på sog innan risken för aplastisk anemi ökar betydligt

#2 annars fattar väll ferretCrow att man kastrerar den i tid :)

japp jag vet att dom behöver kastreras i tid det är ingen fara. Thyra är min andra hona så den kunskapen har jag och den hade jag redan innan då jag haft killar.
#3 okej bra då vet jag. japp hon är abmäld i den okastrerade klassen.

Så kul att hon är på G nu hon också=D

#6 ja det är ju de=)
Samma som mina 2, både Tiffanie och hennes dotter Agnez har precis gått in i sina löp. Mamma Tiffanie kommer att kastreras inom kort då hon blir 5 år till sommaren, Agnez blir 2 år nu i mars så hon kommer att få sin andra kull i år. Har 2 hanar att välja på en brun och en pastell. Agnez själv är pastell med både brunt, pastell och silver bakåt.

#8 Här väntar man redan på vappisar, håller på att räkna ner för fullt det är nu "bara" ca 17 dagar till den stora Dagen =´)

#8 åh vad det låter mysigt=) och det är ju verkligen brunst period nu=)