Mysfismaraton?
Tänkte bara ställa den spännande frågan: hur ofta skunkar/'fiser' era illrar? :D
mina gör det normalt sett väldigt sällan…mysfiser gör de aldrig, däremot e det en hel del skunkande för tillfället eftersom jag har illrar som inte kommer överens, och varje gång de slåss e det nån som fiser.

sigge mysfiser minst en gång om dagen :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Cinka har bara skunkat en gång sen han kom, visserligen ett par mysfisar också, ett par gånger om veckan, men inget som jag har reagerat större på :)

Varje dag 1 gång.. O det luktar fan !
Pratar vi skunk eller mysfisar? :)

skunkat sig en gång när han blev skrämd av sambons föräldrars hund som smet ut. mysfiser gör han aknske 1-2 gånger i månaden.. inte särskilt ofta.
#5 Både och var tanken. Har ett stycke pojkvän som ska ta ställning till de 'nackdelar' han ser med att ev. skaffa iller om en tid, och just lukten var något han var osäker på. I hans ögon var det ju en sak om det hände då och då och en helt annan om det är typ var tjugonde minut.. :) Så jag tänkte höra hur det varierade mellan individer och så. Om det finns någon 'allmän bild'. Man får helt enkelt gärna berätta om både och. (Skunkandet är väl ifs mer beroende av vilka personliga erfarenheter illern råkar ut för, men det skadar aldrig att höra folks erfarenheter.)
Oj, jag hade en iller som heter Tigern som mysfiste så fort man lyfte upp hnm :) och det är inget som stinker. :)
Jag har haft iller i snart 5 år och under den här tiden har jag haft fyra illrar och bara varit med om att dem tillsammans har skunkat 3-4 gånger. Och då har det varit när jag satt ihop dem med andra illrar dem inte kännt på annat revir!
Men skunkar dem på det sättet så tvättar man rumpan på dem så försvinner det ofta + lite vädring :)
Min Laban var en riktig myspåg. Han mysfiste alltid när man klappade och kelade med honom. Hans syster Lina kan hon med, men inte som sin bror. Tror det kan var ärftligt det där, för Sheere Kahn som är Linas son kan mysfisa han med. Nanooq kan även han smyga av några riktiga rökare ibland, konstigt nog alltid när och om jag tar ut och kelar med honom innan jag lägger mig vid 01:00 tiden eller så. Då kurar han ihop sig i armhålan och så hör man ibland hur det pyser till, sen tar det 0,2 sen kan man inte ha honom i famnen mer :-)

Ingen utav mina illrar mysfiser… De skunkar när de är rädda. Göran har gjort det en gång när min sambo försökte ta han när han rymde och inte såg att min sambo var bakom honom. Snowflake skunkade dagligen när balder var här o de hamnade i bråk, men inget mer än det. Så jag är lyckligt lottat att slippa mysfisar:D
"Chaos is a friend of mine."

Mina skunkar bara när de slåss… och numer är det typ aldrig. Så alltså "aldrig" nuförtiden.

Glöm det ja skrev igår att mina illrar inte mysfiser. Bara för att jag skrev det släppte sig snowflake nyss. Tyvärr försent att säga peppar peppar ta i trä…..
"Chaos is a friend of mine."

Mysfiser: mina mysfiser rätt ofta.
skunkar bara då dom blir rädda eller slåss med varandra :)

Mysfiser gör min ena tjej dagligen, den andra har aldrig gjort det. Skunkandes förekom i början då vi skaffade Lakrits, tjejslagsmål= fisar + skäll! :) Dock kom vi hem häromdagen till en SKUNKNING och det var fan fasansfullt.
Ludde mysfiser alltid när man gosar med honom. Ibland flera gånger. Sen brukar han fisa när han sover också. Så flera gånger om dagen. Nintendo och Grumme mysfiser inte. Bara när dem är väldigt uppspelta.