Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 415 ggr
tokage
0

Tack Cinkajou!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja Cinkajou tar nog egentligen mer hand om mig, än vad jag tar hand om honom.

Han skänker mig så mycket lycka! Jag är inte alls lika nedstämd som jag var innan jag skaffar honom. Han får mig att tänka på annat, på roliga saker.

Bup hjälper inte ett skit, och där har jag gått sen oktober -07, men medecinen jag har fått har hjälpt lite grann, men Cinka har ändå lyckats mest!

Särskilt när han sover så djupt bredvid mig, och jag får vila i sängen bredvid en varm och mjuk päls igen. Det är ultimat lycka!

Tidigare var det hundens jobb. Jonathan… Men när han blev överkörd rakt framför ögonen på mig och avled i september -07, så gick jag i botten och allt jag ville var att få dö och komma till honom…

Nu är det inte alls så. Nu vill jag stanna här. Med Cinkajou. Inte nog med det, har även en jättesöt flickvän på g, hon gillar också Cinkajou. Och att få så mycket kärlek från olika håll har fått mig på benen igen.

Så TACK Cinkajou, trots allt hans bus, så är han ju ändå min busiller, vi tar hand om varandra som bästa vänner =)!

Kände bara för att skriva av mig! Kommer precis från sängen, har legat och kollat på tv i ett par timmar, och Cinkajou låg så sött bredvid mig, sen blev det för varmt för honom och han drog sig till sin lite svalare transportbur =)

Passar även på att skryta lite. Sen kastreringen så har han faktiskt blivit bättre på lådan också! Inget kiss eller bajs på golvet, utan allt i lådan eller på tidningspapper =D. Kolla själva på bildbeviset, hihi =)

LiindaLarsson
0

vad skönt att höra att du mår mycket bättre med Honom,, gör mig glad oxå fast jag inte känner dej .., (känner igen situationen med bup)

Aviendha
0

Jag vet precis vad du menar! Även jag har gått på bup, utan större framgång, fått reda upp mig själv, o i en iller får man mycket mer kraft och glädje än många ens kan ana.

tokage
0

Tack, jo precis, bup är ingen större hjälp. Däremot så hjälper ätstörningskliniken mig väldigt mycket, och jag trivs faktiskt med dom.

Haha, tog en lite bilder med mobilen när cinka hade det så mysigt, haha =). Tyvär är det lite halvtaskig kvalité, men som sagt, mobilbilder =).

tokage
0

Ja sådär kan man ligga också, haha :'D

tokage
0

Till slut hittade vi ett sätt som både tyckte var bekvämt, HAHA! Däremot så blev det för varmt för Cinka efter ett tag, och han hoppade ner som sagt :')

Fruttisen
0

Har känt mig lite däven dom sista månaderna, pga inget jobb och förvirring kring framtiden- illrarna har varit bra på så sätt att man lever mycket i nuet. Vilket man inte ofta gör som människa, är ju så lätt att älta saker i all evighet och vägra släppa det förflutna och oroa sig över en framtid man inte ens vet om… Ordination djur borde förekomma oftare!

Hatasallad
0

#0 Haha, använder du Cinkajou för att ragga upp flickvänner? ^^

tokage
0

#7 NEJ, du kom på mig! =O

HAHA, nä, egentligen så trodde jag att han hade en motsatt effekt, men hon gillar visst honom ändå :'D

Trissan
0

Gud va bra för dej och Cinka ! :)

Jag går hos Soc en gång i veckan med de börjar bli riktigt oroliga för mej nu eftersom att jag fulständigt skiter i dem, det händr ju inget. ingen skillnad alls! jag mår mt bättre sen jag började bo här hoss mamma och har slutat gå hos soc. jag tkr som ska låta mej vara ifred iaf.

lycka till med honom och tjejen :)

AlbaStiffler
0

Härligt att det går bra fig dig Tokage! Visst är djur härliga som kan ge en så mycket… :)

ferretgirl
0

Skönt att det går bra för dig nu, vist skänker djur mycket lycka till en. Det vet jag själv med min Laban och Lina som är de av mina 7 illrar som jag tycker mest om, även och de andra 5 får lika mycket kärlek och bus som Laban och Lina. Men de 2 är dem jag har haft längst, nästan 7 år.