Linatone?
Är det någon som vet vart man kan få tag i vetaminrika drycken linatone?
Jag har hört att den ska vara en gudagova till illrar så skulle vara kul och testa:)
tror faktikst inte linatone finns kvar längre…en gamal produkt som det skrevs mycket om i boken illern hemma….numera är det väl Furotone som är mest likt linatone…även vetegrpoddsolja är extremt uppskattat..dock bör man se upp med att ge för mycket av någpt av dessa

Man ska kunna ge mer av furotone än vad man kan ge av vetegrodsoljan. Det påminner mig om att jag måste inhandla en till flaska furotone på yran haha;P
#2 yup det stämmer bra, om man inte är emot att ge socker till sin iller. Furotonen går inte att överdosera på samma sätt som vetegroddsoljan
När ni ändå diskuterar mängd.. Hur mycket är ok att ge och hur ofta? Mina pälsar får några droppar per gång 2-3 gånger i veckan..
Paulina
på vetegroddsoljan finns dosering för mink angivet 1 ml/dag. En iller kan då tänkas ha ett något mindre rekommenderat dagligt intag…?
1 ml är alltså en femtedels tsk, nån droppe blir det väl då…
#5 kanske det
om det inte skiljer alltförmycket mellan illrars o minkars näringsupptag o behov?.. bara en tanke iofs.
Paulina
Okej på så vis:)
Tack så mycket då vet jag:)
En sak som jag glömde höra om.. Vart kan man köpa Furotone?
#8 Klarsferrets säljer furutone du hittar dom på www.klarsferrets.se :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Hur länge sen är det Linatone fanns? Jag har nämligen aldrig hört talas om det. Fast sen har jag inte funnits i illervärlden i mer än 4 år. Dock endast 3 år med iller. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.