kula nr.2!
Den 30/1 så kastreades vår iller. Det gick bara att hitta en kula. Dom hade klämt och känt och skar upp hela magen på han för att hitta kula nr. 2… men dom konstateradade att han bara hade en! men gissa vad jag hittade nu, som ramlat ner så fint?? kula nr2! så nu måste vi söva stackarn igen och betala 750 kr till!
hm.. bör jag vänta ett tag innan dom får kastrera han igen? är väl inte så bra att söva dom för ofta, och det är ju inte ens en månad sen op.
klåpar vetrinärer!
(eller kankse inte, men kände bara för att säga det)

hua stackarn, men konstigt att dom inte hittade den då dom skar upp magen och letade på han sist. för det va ju inte alls längesedan du var in med honom
Ja, tycker det är jätte konstigt! Och allra helst som dom talade om att han varit söv extra länge för att dom hade varit tre stycken som letat! Inte så kul att behöva söva han igen heller! =/

Först hittade inte veterinären den andra kulan på göran och sa att vi fick tillbaka en annan gång för att man inte skulle kastrera han förens båda är nere. Sen kände han lite till och hittade den… Så man kastrera dem även att båda inte är nere?
"Chaos is a friend of mine."

#3: Tycker det ser ut som att de varit väääldigt långt upp och letat! Logiskt sett borde den ju ligga längre ner.. Eller?
#0 Har veterinären inte hittat båda kulorna vid kastrationen, så kan man ifrågasätta om dom inte skulle stå för kostnaden av en andra op. eller redusera priset för den extra kastrationen. Det är ju trots allt dom som missat kulan vid första kastrationen, även om dom skurit upp hela buken.
MVH Ammi
#5. ja…det tycket/tycker jag också! men är väl inte så vanligt med illrar här!
#6 ja, det tycker jag också! dom borde ju inte ta något, för operationen egentligen. bara narkosen, eller nått sånt!
är det någon som vet hur länge man bör vänta innan man operar igen? vill höra lite här först innan jag pratar med vetrinären igen!
Det där måste dem göra om gratis!
Men visste ni inte att det bara var en kula när ni beställde tid för kastration?

Tycker också att du inte ska betala nått extra, det va ändå dom som gjorde fel lixom..dom hade fel och då borde dom kunna ställa upp med det iaf..Det är ju ändå en viss summa för båda kulorna som ingår i priset lixom.
Ny tid på tisadag kl 8:20. inte ett ord om reducerat pris!
men är det verkligen bra att söva dom så tätt? blir ju den 27:e på tisadag och vi hade tid den 30/1 förut. så känns som om det är jätte nära! Och jävligt lejsamt att behöva oroa sig en gång till för att söva han!:(
#9. vi visst inte om han hade en till kula när vi kastrarade han sist, vi kunde bara se en, men visste ju inte om det fanns en till i magen! men tycker ändå att ifall tre vetrinärer letat så borde dom ha hittat den då!
#10 ja! det tycker jag också! är ju inte direkt jätte billigt heller!=/ men har man börjat så är det väl bara att fortsätta!:P

#11: Sade du själv något om reducerat pris? Det är ytterst få veterinärer som självmant vill mista pengar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tycker som Åsa, ring upp dem och berätta att du beställt tid och att du vill ha reducerat pris då det ingår i en kastration att man tar två kulor så du borde inte få betala för deras misstag. Stå på dig gumman!
Tycker det är konstigt att de inte gick in och opererade ut kulan i ljumsken där jag antar att den satt.
En jag vet hade en iller som de tog bort 2 kulor på. Som sagt som jag skrev innan så låg den i ljumsken. Det kostade lite mer men de fick bort båda 2 på en gång.
Tycker inte du ska behöva betala mer för att de inte har gjort rätt jobb från början.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.