Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 531 ggr
Alley-Pang
0

Torra tassar

Yoshi har fått torra tassar, och en liten sårskorpa på ena. Jag vet inte om det beror på att luften är torrare på vintern eller ifall det är någon slags svampinfektion? Är det någon som har tips på vad man kan göra åt detta?

Raja
0

Smörj in med helosan…Det är fett och bra och skadar inte om han äter upp en del.

Thyne
0

Du kan även smörja in med Försvarets Hudsalva. Finns att köpa på apoteket (ca 20:-), och den funkar bra!

ViktorMarina
0

Det finns även tassalvor, vi har en som heter Jaga Lätt som är jättebra. Annars fungerar också försvarets hudsalva på stift kanon!

Sen kan man också ge tillskott, exempelvis laxolja (salmopet heter den mest kända), som ska motverka torr hud och torra trampdynor, ge fin päls och även ge ett tillskott av omegaoljor.

Alley-Pang
0

Tack för svaren! ^^

Jag smörjde in hans tassar med försvarets innan, men han älskar smaken så mycket att han slickar upp det :P Kan ju prova med något av de nämda istället.

Xannadu
0

Spenol skulle jag rekomendera då det snapt drar in sig i tramtdynor. Smörjning 2 ggr dagen (morgon o kväll) extra om du varit ute o premenerat nu i snöns så han blir blöt om tassarna. Alltså smörj extra när han blivit blöt om tassarna.

lolla87
0

#2 den funkade toppen på min bobby!

Thyne
0

#6 Funkar fint på Melwin och WIlma också :)

sarae
0

funkar inte här, eftersom den inte absorberas i huden, så lägger den sig bara som ett skydd. så den har inte hjälpt att mjuka upp. Däremot har en tass salva med emu olja i hjälpt samt elixabeth arden eighthour cream ;)

Alley-Pang
0

#8 Haha, vilket lyxmärke för illrarna! :P

sarae
0

#9 bara det bästa e gott nog vettu ;)

Ceciliaolucifer
0

#8 Elisabeth Arden krämen var framställd till hästar med hovproblem. Men det blev för dyrt att använda ;) vips så gjorde man fina tuber till människan istället!

Men visst är den suverän!

sarae
0

#11 yup i know ;) helt suverän!

Ceciliaolucifer
0
sarae
0

ja mamma! jobbar på det..har sovit 5,5 timmar de senaste 55 timmarna så jag borde sova ja

Faxlin
0

haha, tycker det verkar som om ni behöver gå och lägga er båda två ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

Finns ngn som snarkar så otroligt Skrikandes

Faxlin
0

hehe

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars