skvallrar =)
ok.. Åsa!
Ja.. nu är det så att min älskade lilla tös Ambra troligtsvis kommer att flytta hem till åsa iaf först på prov! (några praktiska detaljer kvar att lösa först).. Har tidigare varit på väg att omplacera min lilla tös eftersom min sambo och hon inte vill samarbeta.. har försökt länge och bönat och bett att det ska funka, men har nu med stor sorg insett att det inte kommer att göra det.. pga min tjuriga sambo.. (jag skyller på honom!) Och det absolut bästa jag kunde tänka mig var att jag råkade se i en tråd att åsa var ute efter en mörkbrun hona.. så jag tänkte att hon kanske var intresserad, eftersom min ambra härstammar från hennes Kiara, som nu tragiskt gått bort.. Så nu håller jag tummarna att detta kommer att funka nu då och att de ska trivas ihop! Jag vet att åsa är helt perfekt för min lilla tjej!

Fy sjutton Ronja.. att du inte tänkte på mig .. elaka människa !
*S*

haha, jag är så lycklig för att jag får det förtoendet av dig att ta hand om lilla Ambra.
Att vi lyckats med små bitmonster här förrut finns det flera som kan intyga.
Någon som minns hur Beldin var på yran? hihi
Och honom fixade dottern till. Sedan hade vi längre tillbaka Nala, hualigen där tog det över året innan hon blev okej.
Så Nikita som var ett monster när hon kom.
Kiaras barnbarn Ambra ska komma till mig. ;-)
Ohh, jag är så glad. Vad jag ska pina runt den stackars damen runt HC i sommar. hihi
Skämt och sido, lovar att ta god hand om henne. Och jag är så tacksam att du ger mig detta förtoende.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nettan.. jag lovar att om inte åsa tagit henne, så hade jag velat att hon kommit till er! vet hur mkt du älskade/älskar hennes mamma och bror!!

ja ett lite bitmonster är hon! mot alla utom mig! 
Guuuud va vacker.

Åh hon är ju super fin Grattis Åsa till det lilla underverket hoppas att ni ska trivas tillsammans =0)

Jäklar vad lik Snotra hon är !

*stolt* Visst är hon vacker. Såå lik mormor ;-)
Liite ligger jag ju bakom hennes tillkomst i alla fall. hihi
Hoppas det fungerar bra, jag tror starkt på det. Wilma skulle också vara lite monstrig av sig mot andra. Men jag tror hon blev så chockerad av oss att hon glömde det. ;-)
Audiatur et altera pars
Grattis till tösen Ambra. Hon kommer få det riktigt bra hos dig. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

OMG OMG OMG! Vad fin iller! omg.. asså, det var nog den vackraste på länge! men Kiara kommer ändå först!

haha, Kiara är/var speciell. Snygg och snäll. hihi
Ja, nästan dumsnäll faktiskt. Men, men så är det.
Ambra är ju hennes barnbarn och hon är riktigt stilig tös. Tyvärr har hon väl inte direkt den personligheten mot andra som Kiara hade, men det är nog för att hon mest träffat matte som inte varit rädd för henne. Tror jag i alla fall. Så då har hon vuxut inne i huvudet och tror sig vara en grävling;-)
Tror helt klart det blir skillnad när hon kommer hem hit, får träffa många som säger åt henne, både vuxna och barn. Och sedan hänga med mig på träffar och sådant där fler illervana kan hjälpa till att visa henne att det finns massor med folk som inte är rädd för henne. ;-)
Så får vi bara ner hennes ego lite så blir det bra. Hon är ju snäll mot ronja i dagsläget och det är ett bevis för att hon inte är elak utan bara stor inne i huvudet. ;-)
Audiatur et altera pars

sööt hon värkar! jag tror på dig åsa att du kommer kunna tyglas med henne :) du har ju lixom stor illervana, och vet vad man ska göra!

Jag tror också att jag lyckas. Men säker ska man aldrig vara. Hon kan ju vara en enmnas iller. ;-)
Audiatur et altera pars

Ohh, hon är så fin. Längtar efter henne.
Audiatur et altera pars

Gaaah vad fin! :O

mmm, hon är en riktig snygging. ;-)
Audiatur et altera pars
Riktig sötis alltså!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Åsa när får du hem henne?? blir fullt upp för dig i sommar =0)

haha, japp det blir fullt upp här hemma. Fast vi är ju många som är illerfrälsta här så det är lungt. Dessutom har barnen sommarlov så de har mycket tid att gosa med dem så att de blir riktigt gosiga av sig.
Vet inte exakt när hon kommer än. Men dessto tidigare dessto bättre. ;-)
Audiatur et altera pars

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuud vaaaaaaaaaaad fiiiiiiiiiiiin! :O:O:O en sån hanne vill jag ha! :O

haha, men vi får väl se vad Ambra lämnar för något år 2007 då. hihi
Kanske lämnar hon en fin mörk hane då som det står Roxanne i pannan på. hihi
Audiatur et altera pars

Hoppas att det är så som du säger :D

Oh, vad jag längtar tills jag får hem tösen. Inser att det inte blir någon dans på rosor. men det kan omöjligt vara värre än med Nala. ;-)
Audiatur et altera pars

jag tror nog att det kommer bli bra.. mot mig är hon världens mysigaste och socialaste, vill alltid vara med… har mkt energi! kan kanske bli annat när hon byter miljö.. är inte lika kaxig när hon inte är på hemmaplan.. och blir nog bra när hon lärt känna er och känner sig trygg..

de gånger hon bitit är ju när okända och osäkra stoppat fram händerna(och då blir nog hon osäker) så nu har jag ingen jag känner som vill testa längre, eftersom jag inte har några illervana personer i min närhet..

haha, låter jättebra. fast det är alltid bra att psykiskt ställa in sig på ett monster så får man bli glatt överraskad sedan.
Jag längtar så efter att få hem mina nykomlingar. Även fast jag vet att det blir ett lungt introduktions tid här hemma. För min Nikita är ingen dans på rosor hon heller. ;-)
Audiatur et altera pars

ok..hon är mitt lilla älsklingsmonster!! =))
har inte lyckats få tag på maria ännu, har försökt flertalet gånger nu ikväll, men ger inte upp! så ska hon väl sedan kunna komma ner till dig någon gång under de närmsta två veckorna.. ju tidigare desto bättre.. det här känns så jobbigt, så det blir bara ännu jobbigare att dra ut på det.. men tröstar mig med att hon kommer få det mkt bättre hos er..

Jag lovar att ta väl hand om ditt älsklingsmonster. och sedan kommer du kunna följa hennes upptåg här inne och jag kommer terrorisera dig med kort på henne. ;-)
Audiatur et altera pars

Ohh, hon är så fin. Även om ungarna här hemma inte riktigt är med på noterna. De ville gärna snika åt sig båda dina töser, då de blev stört förälskade i Troja. Så du vet om du inte kan ha henne kvar någon gång att tösen gärna får följa syrran. hihi
Audiatur et altera pars

#30 Det har jag som krav ;) att jag blir pepprad med bilder!

Kan du vara säker på. Till slut kommer du be mig vara tyst. hihi
Audiatur et altera pars

hihi… kan jag väl aldrig tro…

ja funkar det inte att hon blir ensam så vet jag hur jag löser det ;) men mitt hjärta skulle brista om jag inte kan ha ngn kvar… men jag måste ju se till deras bästa! det kommer först!
men troja får väl följa med ner och hälsa på?

#35: det tror jag. En vacker dag när jag skickar en skiva med kort. kommer skivan tillbaka med adressat okänd. hihi
#36: Självklart får hon det. Fast jag kan inte garantera att inte barnen stjäl henne av dig. hihi
Du skulle sett hur de dregglade över hennes bilder. ;-)
Sedan vet du ju att du alltid är välkommen hit och hälsa på Ambra, eller hur.
Audiatur et altera pars

*asg* jag älskar kort!
hmmm… bäst jag håller noga koll på tösen då, så hon inte är borta när det är dags att åka hem..hihi…
känns jätteskönt att veta att jag kan komma och hälsa på henne.. måste bara rycka upp mig och fixa det jäkla körkortet nån gång =( skulle underlätta så mkt!

Ja ett körkort är inte dumt. Skulle jag också behöva ett. Jäkla vägverk att tjaffsa. Har inte fått svar från dem varför jag inte fått mitt tillstånd.
Audiatur et altera pars
Hmm jobbigt att behöva vänta på tillståndet. Men det kommer ska du se åsa. =))

Ja det gör det säkert. Och då, då blir det körkort. hihi
Får jag nu jobb också så kommer ekonomin bli avsevärt mycket bättre här hemma. Vilket jag ser fram emot. ;-)
Audiatur et altera pars

hmm… tillstånd har jag fått flera ggr.. mitt andra går väl snart ut det mä…

haha, jag har också haft tillstånd flera gånger. men nu sista gången fick jag inget. Inte ens ett avslag. Ingenting. Blir bara rundkopplad när jag söker svar. hihi
Jaja, ska ta itu med det också någon dag.
Audiatur et altera pars

det är bara latmasken som spökar i mig….. men jag har som mål att klara det innan vintern…

ja det målet har jag också. men som sagt var. Hjälper inte hur mycket jag vill om tillståndet inte dyker upp. hihi
Audiatur et altera pars

åh.. nu är jag toktrött, måste nog gå och sova… har äntligen semester, då däckar jag… måste verkligen vila upp mig känns det som.. ska bli skönt att vara ledig i två veckor!

#45 nä.. besvärligt det där, man måste ju liksom ha det där pappret..

god natt alla, så ses vi väl imorgon.. kram på er!

Jag kan förstå att det är skönt med semester.
Men vi får väl höras mer när det är mer normal tidpunkt. Hoppas du får tag på Maria snart. Inte för att jag tror hon har något emot att du lämnar Ambra till mig.
Hmm, hur illa lät det där då? Snacka om skryt. hihi
Men det var inte så jag menade faktiskt. hihi
Audiatur et altera pars

jag vet att hon inte har ngt i mot det! men jag har ju ett kontrakt jag måste och vill följa.. så det är bäst att jag får tag på henne innan jag gör ngt.. men jag vet hur stort förtroende hon har för dig!
God natt Ronja. =) själv så borde jag sova eftersom jag ska upp och jobba i morgon. Men just nu städar jag. Knäpp som man är och letar efter en räkning som jag inte hittar. Blir tokig. Ahhhh. 

stackars dig som ska upp! usch räkningar, de vill man inte hitta ;)
god natt och sov så gott!!

Självklart ska du följa kontraktet. Vill verkligen inte uppmuntra dig till något annat. ;-)
Pussa Ambra god natt från hennes nya matte. ;-) Säg att jag längtar efter henne.
God natt på er. Själv ska jag upp och ta en värktablett och rensa hjärnan efter denna dag. ;-)
Audiatur et altera pars

#53 nej då, så har jag inte uppfattat det heller ;) ska gå och pussa lite på töserna nu innan jag lägger mig.. ska tala om hur mkt du längtar! god natt/hej då..
Ja du ser inte bättre ut än att jag får ringa till a-kassan i morgon och säga att räkningen är borta och att jag gärna betalar den så fort som möjligt. Hatar när saker försvinner. Men det gör väl det när man har det stökigt. Jobbigt värre.

Men Madde, autogiro, säger bara autogiro. Har jag med min a.kassa sååå skönt. hihi
Audiatur et altera pars
Då blir det autogiro till nästa gång som jag ska betala. Hmm fast det är ju inte förän om ½år till dess. Men men bättre och börja i tid.

åsa- Jag har nu pratat med både Maria och Adrian och fått klartecken ifrån dem.. 

Jaaaa, vad sa de?
hihi, jag ska få Ambra, jag ska få ambra. hihi
Audiatur et altera pars

hon tycker precis som jag: att du är helt perfekt för jobbet ;)

pm:ar dig…

Japp pma mig. Nuuuuu!! hihihi
Audiatur et altera pars

Ohh, super bra. Samma dag som Wilma åker. Så då blir det ännu bättre. Då kan jag pussa ihjäl Ambra istället. ;-)
Audiatur et altera pars

du kan väl pma mig ditt nummer, vet inte vart jag skrev upp det
så jag kan slå en signal när vi är på väg, för vägbeskrivning å så… men jag meddelar imorgon säkert hur det blir.. ska bli så kul att få träffa er! =)

Har pmat dig. ;-)
Jag hoppas ni kan komma på torsdag. Ser fram emot att träffa er också. Och tänk jag ska få träffa Ambra. ;-)
Audiatur et altera pars

Åsa har pmat dig =)

Jag har pmat dig tillbaka.
Ohh, längtar som sjutton;-)
Hur ska jag kunna sova i natt då?
Audiatur et altera pars

hmm.. kommer inte heller kunna sova.. känns som jag sviker mina töser.. men det kommer bli mkt bättre för alla så här.. vet att du kommer älska henne lika mkt som jag! längtar efter att få träffa er!

Du sviker dem inte. Du gör det som är bäst för alla. Och jag är jätte glad för att jag får äran att ha henne. ;-)
Längtar efter att få träffa er också.
Audiatur et altera pars

ok.. det är bara jag som brottas med mitt dåliga samvete
nä nu måste jag gå och sova så jag orkar med morgondagen ;) ska även upp tidigt och till tandläkaren.. usch..

god natt alla!! Åsa, vi syns imorgon!

God Natt på dig.
Japp, vi syns i morgon. Tänk, i morgon. Snart har jag Ambra här. hihi
Audiatur et altera pars