Kotetsu 6 veckor
Nu har min Kotetsu fyllt 6 veckor… och han har under dessa sex veckor fått ett flertal smeknamn :) Det mest använda… är utan tvekan Tets, men sedan kommer också Grävling… och Rottweiler.. och senast idag fick han ett nytt smeknamn… Heffaklump :)
Det var vår veterinär som kallade honom för det… vi var där och hälsade på, dels för att veterinären skulle få träffa honom igen och dels för att Kotetsu skulle få lära sig att veterinären är en snäll farbror, även om det kanske kan göra ont ibland när man åker dit…
Håkan, veterinären, tyckte att Kotetsu hade växt jättemycket. Från en tumnagel till en heffaklump :)
En Pitbull av något slag träffade vi också… och han var hur snäll och lydig som helst. Omkring 5-6 månader gammal och alldeles ljusbrun (tror att färgen kallas leverfärgad, men är inte säker). Fast han var lite skeptisk till doften av iller, vilket de flesta hundar som inte känner illrar har visat sig vara :)
Här kommer först ett collage… och sedan kommer tre bilder till från idag :) Håll till godo…
Många kramar
Carola & Kotetsu

Visst är din grävling stilig. Inget snack om saken. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack Åsa!
Insåg precis att jag hade glömt att skriva upp hans kvällsvikt.. tog den tidigare idag, för att ni inte skulle behöva vänta på den :)
Han vägde 380gr…
Oj vilken söt liten iller. =) Jättekul och se kort på honom. Han är riktigt mörk och fin. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Grävlingen/Rottweilern/Heffaklumpen Kotetsu har ökat ännu ett steg i sin vikt :)
Nu ikväll hade han gått över 400gr… :)
Han är 43 dagar gammal… och väger 406gr…
Kramisar Carola & Kotetsu

Fuskigt som sjutton. Han väger ju mer än min lilla Crazy ju.
Han blir nog en rottis i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

#8 Heh… du har nog rätt Åsa.. han kommer nog att bli en Rottweiler… eller en Doberman :) En väldigt ståtlig sådan också :)
Han vägde 420gr ikväll !
Kram på er… nu ska jag på promenad… och lyssna på fågelkvittret… äta smultron… njta av skogens lugn.. osv.. :)
/carola
ebony and ivory, på mitten bilden:P

#10 Ja inte är det långt ifrån i alla fall :) Kotetsu är mörkt brun, eller vilt som det ibland också kallas. Medan hans mamma Stella är en silver, för övrigt en tomte också. Fast det framgår inte av bilden.
Kotetsu däremot är inte tomte, men han bär på anlagen. Han har en vit rand/fläck på halsen, några vita strån som knäfläckar och dessutom har han vita strån under trampdynorna. Ser faktiskt riktigt charmigt ut :)
Stella är en helt underbar mamma, har både henne och Kotetsu lösa på golvet. Och det första Stella gjorde var att tydligt leda honom fram till toalådan. Hon väntade tills han hade klivit ner i lådan innan hon gick sin väg, för att undersöka resten av rummen utan valp i släptåg :) Kotetsu gick snällt på toalåda och är nu i full färd med att undersöka matrummet.
Kramar från oss här :)

Då var det kväll igen… och idag vägde min snygging.. 432gr..
Han växer minsann :)

wow, redan ett halvt kilo! vad mysigt, blir det en bamse-iller kanske?? kramar från mig o Ronja =)
Wow han e ju bara så helt underbart söt!! Och vilken liten bamse sen..:) Undra var denna lilla heffaklump/grävling/rottis ska få för vikt när han e stor!! Skulle vara riktigt spännande att få se honom live nångång för ja han e en sån riktig snygging!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Stella lockade med honom upp till övervåningen i dubbelburen och nu far han upp och ner för rampen, som en liten jojo. :-)

Han är riktigt söt!! Så mörk och fin =0)

Han blir ju bara större och större Carola. ;-)
Audiatur et altera pars
Ja, det är ju en Grävling! *S*

Kvällens vikt har då tagits… och den landade på 468gr…
Han blir alltid jättebusig när han har blvit vägd.. och idag hittade han en ny leksak… mitt hår :) Han tyckte att det var jättekul att leka med det.

Åter en vikt.. och åter en ökning :)
Nu väger han 480gr!… och imorgon blir han 7 veckor gammal och en ny tråd kommer då upp :)